پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۸۰۸۴
تاریخ انتشار : ۰۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۰:۱۹
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس با نادرست خواندن برخی شایعات در مورد مصرف دارو در پرورش مرغ، گفت: مدعیان مصرف دارو در تولید مرغ مدارک خود را ارائه دهند.

شعار سال: سید عبدالله جزایری بعد‌از ظهر‌امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تولید مرغ در این استان مطابق استاندارد و روش‌های نوین بوده با استفاده از روش‌های بهداشتی و قرنطینه و خوراک‌هایی با منشأ گیاهی از قبیل ذرت و کنجاله سویا انجام پذیرفته بدین طریق از ورود عوامل بیماری‌زا جلوگیری شده نیازی به استفاده از آنتی‌بیوتیک وجود ندارد.

وی افزود: فارس رتبه سوم تولید گوشت مرغ در کشور را دارد و جز در موارد استثنا برای بیماری آنتی‌بیوتیک برای مرغ تجویز نمی‌شود که آن هم با رعایت فاصله دوره مصرف تا زمان کشتار است.

جزایری ادامه داد: دوره منع مصرف دارو از پنج تا 10 روز پس از قطع مصرف است و تنها پس از این مدت دامپزشک گواهی سلامت ارائه کرده و مجوز کشتار صادر می‌شود.

وی صادرات مرغ فارس به کشورهای دیگر را شاهدی بر بالا بودن کیفیت و رعایت استاندارد دانست و با رد ادعای برخی افراد مبنی بر وجود بقایای دارو در بافت مرغ و آلوده بودن جگر مرغ، خواستار آن شد مستندات علمی این مدعاها برای پیگیری به جهاد کشاورزی ارائه شود.

اخیرا در برخی منابع عنوان شده جگر مرغ‌های بازاری سرشاراز آنتی‌بیوتیک‌های تزریقی به مرغ بوده و مصرف آن عامل بیماری است.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ 5 بهمن 95 ، کد مطلب: 13951105000990: www.farsnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین