پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۸۵۳۹
تاریخ انتشار : ۰۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۰
مسوول روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی واحد یاسوج توجه، بررسی و رفع آسیب‌های اجتماعی را نیازمند اجرای برنامه‌های فرهنگی مناسب دانست و گفت: متولیان فرهنگ در کهگیلویه و بویراحمد در این حوزه ضعیف کار می‌کنند.
شعارسال: خدیجه توفیقیان ظهر امروز در همایش تجلیل پلیس و رابطین دستگاه‌های دولتی، اظهار کرد: طبق بررسی‌ها و پژوهش‌هایی که از سال 90 تاکنون انجام داده‌ایم، آسیب‌های اجتماعی از موارد مهم و مورد توجه در استان است.

مسوول روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی واحد یاسوج، خانواده و محیط را عوامل موثر در آسیب‌ها و ناهنجاری‌های اجتماعی بیان کرد و افزود: طبق تحقیقات انجام شده از سال 90 تاکنون بر خلاف گذشته در زمان کنونی محیط بیشتر از خانواده بر این موضوعات موثر است.

وی با اشاره به توسعه و گستردگی شبکه‌ها و فضای مجازی، یادآور شد: باید در حوزه اجتماعی راهکارهای اساسی و بزرگ انجام گیرد تا بتوان جلوی سیر فزاینده آسیب‌های اجتماعی را گرفت.

این مسوول، نیروی انتظامی را یکی از ابزارهای مهم و اثرگذار اجتماعی برای پیشگیری و کاهش آسیب‌ها عنوان کرد و یادآور شد: البته باید دیگر دستگاه‌ها نیز با نیروی انتظامی همکاری کنند چون این نهاد به تنهایی نمی‌تواند از عهده کار بر بیاید.

توفیقیان، مشاوره را از دیگر راهکارهای موثر در پیشگیری و کاهش آسیب‌های اجتماعی دانست و بر توجه و انجام این مورد در استان تاکید کرد.

مسوول روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی واحد یاسوج، با بیان اینکه دستگاه‌های متولی فرهنگ نیز از موارد بسیار مهم و مورد توجه در حوزه آسیب‌های اجتماعی است، گفت: متاسفانه متولیان فرهنگ در استان ضعیف کار می‌کنند.

وی با اشاره به انجام پژوهشی در روستاهای حاشیه‌نشین شهر یاسوج، گفت: این تحقیقات را به صورت خانه به خانه انجام داده و مشکلات را بررسی و شناسایی کردیم که حل این مشکلات نیازمند توجه و همکاری مسوولان و دستگاه‌های مختلف است.

این مسوول توجه، بررسی و رفع آسیب‌های اجتماعی را نیازمند عزم همگانی دانست و بر اجرای برنامه‌های فرهنگی مناسب توسط دستگاه‌ها و مسوولان تاکید کرد.

توفیقیان با اشاره به نقش موثر روابط عمومی در ترویج و فرهنگ‌سازی در این حوزه، گفت: اگر هر ماه در یکی از ادارات نشست‌هایی با حضور خانواده‌ها و کارشناسان مجرب اجتماعی برگزار و مسائل، مشکلات و آسیب‌ها بیان و راهکار برای حل آنها ارائه شود می‌تواند در پیشگیری و کاهش آسیب‌های اجتماعی موثر باشد.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار: 28 دی 1395، کدخبر: 13951028000880، www.farsnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین