پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۰۲۵۰
تاریخ انتشار : ۲۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۵
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب نیشابور از افتتاح و بهره‌برداری رسمی پنج پروژه این نهاد خدماتی به شهروندان این شهرستان با اعتبار ۹۶ میلیارد ریال خبر داد.
شعارسال: محمد سلطانی اظهار داشت: اجرای خطوط اصلی و فرعی جمع‌‌آوری فاضلاب غرب نیشابور به میزان 16 کیلومتر با اعتبار 50 میلیارد ریال بزرگترین پروژه این شرکت از محل منابع بخش خصوصی است.

وی با بیان اینکه ما به روش فاینانس بدون تکیه به اعتبارات دولتی پروژه نصب کانال، لوله و انشعابات شبکه فاضلاب را پیش می‌بریم، تصریح کرد: طی سال جاری چهار هزار و 500 فقره انشعاب فاضلاب و دو هزار و 500 فقره انشعاب آب توسط این اداره در سطح نیشابور با استفاده از توان مردمی و شرکت‌های خصوصی با اعتبار بالغ بر 20 میلیارد ریال نصب شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب نیشابور با هشدار به این که به‌علت خشکسالی مداوم منابع آب در نیشابور به شدت کاهش پیدا کرده است تا جایی که عمق چاه‌ها ظرف ده سال گذشته از 150 متر به 270 متر افزایش پیدا کرده است، بیان کرد: نیشابور یکی از شهرهای بحرانی در تامین آب است که به همین خاطر خواهان پیگیری انتقال آب از سد بار به این شهر توسط نمایندگان مجلس و فرمانداری هستیم.

سلطانی با اشاره به این که متاسفانه پرت شبکه آب در نیشابور با رقم 31 درصد بسیار بالا است، گفت: برای جلوگیری از تلفات آب، توسعه اصلاح خطوط فرسوده را در دستور کار قرار دادیم.

وی تصریح کرد: حفر، تجهیز و بهر‌برداری از چاه‌های شماره 30 و 33 نیشابور، شهرهای خرو و قدمگاه و روستای فوشنجان به مبلغ 11 میلیارد ریال دیگر پروژه‌های مهم این شرکت برای رفع مشکلات قطعی آب در نقاط شهری است.

مدیرعامل شرکت آبفای نیشابور درباره طرح افتتاح شده هوادهی گفت: این طرح با هدف بهبود کیفیت پساب تصفیه شده با هدف مصرف در مزارع کشاورزی در راستای عملی کردن شعار امسال «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» به‌عنوان یک کار دانش‌‌بنیان و انعقاد قرارداد با دانشگاه شاهرود تحت سرپرستی دکتر واقعی با اعتبار پنج میلیارد ریال انجام شد که سبب افزایش حجم دبی ورودی فاضلاب به تصفیه‌خانه از 10 هزار متر مکعب به 14 هزار متر مکعب و امکان استفاده مناسب از پساب برای امور کشاورزی شده است.

سطانی یادآور شد: در این پروژه از کالاهای ضایعات و خرده مصالح جمع‌آوری شده از سایر پروژه‌ها و تابلوهای برق قبلا استفاده شده به کارگیری شد ولی اگر می‌خواستیم همین کار را در قالب یک سیستم جدید با هدف افزایش 40 درصدی ورودی انجام دهیم نیاز به میلیاردها تومان اعتبار بود.

وی با بیان اینکه روش فعلی تصفیه‌خانه، برکه تثبیت است که عملا روشی طبیعی و کم‌هزینه از نظر بهره‌برداری و در خیلی از کشورهای پیشرفته جهان رایج است، خاطرنشان کرد: طرح بعدی در تصفیه‌خانه ایجاد فیلترهای سنگی است برای حذف جلبک از فاضلاب تصفیه شده و تغییر رنگ آن از سبز به بی‌رنگ به‌منظور رغبت بیشتر کشاورزان از استفاده از پساب است که مجری آن باز هم دانشگاه شاهرود به مدیریت پروژه دکتر واقعی است.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار: 20 بهمن 1395، کدخبر: 1322065 ،www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین