پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۵۶۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۳ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۴
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل گفت: با برنامه‌ریزی های صورت گرفته قرار است ظرفیت بخش خصوصی و سرمایه‌گذاران در بازسازی موقوفات این استان فعال شود.

شعار سال:حجت‌الاسلام اکبر قیامی پیش از ظهر جمعه در بازدید از موقوفات شهر خلخال تصریح کرد: در حال حاضر مطالعاتی در خصوص استفاده بهینه از ظرفیت بخش خصوصی و سرمایه‌گذار انجام شده است.

وی افزود: برای سال آینده در نظر داریم ۱۰ هزار مترمربع از موقوفات را با مشارکت سرمایه‌گذار بازسازی و احیا کنیم و این روند طی سال‌های بعد نیز تداوم خواهد یافت.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان بابیان اینکه وقف و موقوفه در دین اسلام با کارکردهای متعدد اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی تأکید شده است، اضافه کرد: وقف صدقه جاری و ماندگارترین نوع صدقه است و به دلیل تأثیرات قابل‌توجه در جامعه تأکید می‌شود.

قیامی برنامه‌های اصلی اوقاف را احیا و در ادامه عمل به نیت واقفان برشمرد و تأکید کرد: درعین‌حال بازسازی بهینه موقوفات و استفاده از آن ها می‌تواند از سوءاستفاده احتمالی و تعرض به موقوفه جلوگیری کند.

وی با بیان اینکه در این راستا سرمایه‌گذاران می‌توانند در این امر خیر و خداپسندانه مشارکت داشته باشند، متذکر شد: ما به دنبال این هستیم در کنار عملیات عمرانی برنامه‌های فرهنگی موقوفات را افزایش دهیم و در این میان می‌توان باز از مشارکت خیرین و سرمایه‌گذاران استفاده کرد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان با اذعان به انجام عملیات احداث و بازسازی در ۱۵ بقعه و موقوفه در سطح استان، اضافه کرد: در شهرستان خلخال اخیراً زمین موقوفه‌ای در سه هزار و ۵۰۰ مترمربع را در دستور کار قرار دادیم و بازسازی آن ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی افزود: قرار است در این محل ۱۰۵ واحد تجاری و ۱۸ واحد خدماتی احداث شده و فعالیت قرآنی صورت گیرد؛ درعین‌حال کمک به فقرا و مستمندان محلات اطراف نیز موردتوجه قرار خواهد گرفت.

قیامی اضافه کرد: ازجمله امامزاده‌هایی که عملیات بازسازی آن در خلخال پیگیری می‌شود امامزاده سید دانیال است که همه‌ساله گردشگران بسیاری را به خود جذب می‌کند و در نظر داریم تا بهار امسال به شکل مطلوبی این امامزاده را بازسازی و ساختمان آن را تعمیر و تجهیز کنیم.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از وب سایت خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار 20 آذر 1394، کد مطلب: 2997371: www. mehrnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۰
0
0
امیدوارم واقعا همینطور بشه شهرداری واداره اوقاف همش بین این زمین های وقفی اختلاف نظر دارن م.ق71
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین