پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۶۲۵۸
تاریخ انتشار : ۰۳ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۶
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی گفت: در سه سال گذشته هفت هزار طرح عمرانی، صنعتی، تولیدی، کشاورزی و خدماتی با اعتبار بیش از ۱۰۰ هزار میلیارد ریال در آذربایجان شرقی اجرا شده است.

شعار سال: محمد صادق پورمهدی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اقدام های انجام شده در حوزه وزارت نیرو در استان افزود: تعداد مشترکین آب شهری در این مدت ۱۴۴ درصد افزایش یافته و این در حالی است که در سال ۱۳۹۲ با بحران آب شرب در استان مواجه بودیم.

وی ادامه داد: در این مدت طول شبکه آبرسانی شهری به بیش از ۱۰ هزار کیلومتر رسیده و ۷۸۰ کیلومتر شبکه آبرسانی جدید در آذربایجان شرقی احداث شده است.

پورمهدی اظهار کرد: در این مدت ۶۵۰ کیلومتر شبکه فاضلاب شهری اجرا شده که ۲۵۰ کیلومتر آن در شهرستان تبریز بوده است.

وی گفت: ۳۵۵ روستا در این مدت آبرسانی شده و در بخش احداث شبکه آبرسانی مرزی نیز پنج هزار هکتار با بیش از ۱۲ هزار میلیارد ریال ریال طرح اجرا شده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به ساخت تونل انرژی جهت پایدار کردن برق، افزود: دو نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی در استان در حال احداث است و عملیات احداث نیروگاه یکهزار مگاواتی نیز به زودی اجرایی می شود.

وی ادامه داد: در زمان تحویل گرفتن دولت در آذربایجان شرقی ۲۸۵ کیلومتر بزرگراه وجود داشت که در سه سال گذشته با وجود کمبود اعتبارات و منابع ۱۶۵ کیلومتر به بزرگراه های استان اضافه شد.

پورمهدی اظهار کرد: از سال ۸۶ تا ۹۲ اعتبار هزینه شده برای بزرگراه اهر ۲۳۰ میلیارد ریال بود و در سه سال گذشته ۵۵۰ میلیارد ریال برای تکمیل این بزرگراه هزینه شده است.

وی در خصوص طرح های مسکن مهر گفت: ۵۰ هزار واحد مسکن مهر بدون تامین زیرساخت های آن در دولت گذشته افتتاح شده بود که در سه سال گذشته ۵۰ هزار مسکن مهر جدید واگذار شد و هیچ مسکن مهری که مشکل آب، برق و گاز داشته باشد، تحویل داده نشده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی گفت: در حوزه درمان نیز اقدام های خوبی انجام شده و در این سه سال ۱۲۰ هزار متر مربع به فضای درمانی استان اضافه شده و ۳۶۰ هزار متر مربع نیز در حال احداث است.

وی ادامه داد: تا سال ۱۳۹۲ برای قطار شهری تبریزهفت هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال هزینه شده بود که در سه سال گذشته بیش از ۱۱ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال تزریق شده است.

پورمهدی با اشاره به اقدامات انجام شده در بخش گردشگری اضافه کرد: تعداد تخت های اقامتی و گردشگری استان از هشت هزار و ۵۱۷ تخت به ۹ هزار و ۵۳۹ تخت رسیده و ۱۶ هتل با سه هزار و ۲۰۰ تخت نیز در استان در حال احداث است.

وی افزود: یک هزارو ۹۰۰ دهیار در استان وجود دارد که سه هزار و ۶۰ میلیارد ریال اعتبار به این دهیاری ها تخصیص یافته است.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی تبریزمن، تاریخ 28 اسفند 95، کد مطلب: 134407: www.tabrizeman.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین