پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۶۲۵۹
تاریخ انتشار : ۰۳ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۵
مدیرکل پست آذربایجان‌شرقی از اجرای طرح یکپارچه‌سازی آدرس ایرانیان در آذزبایجان‌شرقی در سال ۹۶ خبر داد.

شعار سال: محمد پوربزرگ، اظهار کرد: به دستور ریاست جمهوری استانداری به عنوان رئیس کارگروه طرح ملی "جی نف” و شرکت پست دبیر این طرح است و تمامی دستگاه های دولتی موظف به همکاری هستند؛ هدف از این طرح، ژئو کد کردن اطلاعات جامع مکانی می‌باشد.

وی افزود: با توجه به اینکه اطلاعات مکانی به صورت جزیره‌ای شده بودند و هر سازمان به طور جداگانه و به فراخور کار و حرفه‌ی خود اقدام به ثبت اطلاعات مکانیکرده بود، طرح ملی جی نف در راستای حل این مشکل و یکپارچه‌سازی آدرس‌ها در نظر گرفته شد.

وی عنوان کرد: تمامی آدرسهای دستگاه‌ها و کدهای شناسایی در قالب این سیستم ثبت شده و هر سازمانی می‌تواند از خروجی این سیستم متناسب با نیازهای خود استفاده کند.

پوربزرگ با اشاره به مزیت اجرای این طرح تاکید کرد: در بحث‌های خدماتی از جمله اورژانس نیز این طرح، دسترسی سریع و آسان را به آدرس‌ها و اطلاعات دقیق مکانی امکان‌پذیر می‌‌کند و تنها با وارد کردن نام مخاطب می‌توان به اطلاعات مکانی افراد دست یافت.

وی گفت: در این حالت دیگر نیازی به استعلام نیست و هر اداره‌ای میتواند با ارائه‌ی فایلهای خود به اداره‌ی پست، اطلاعاتش را به صورت کدگذاری دریافت کند.

مدیرکل پست استان بیان کرد: کارگروهی نیز در این خصوص تشکیل شده است که در این جلسه شهرداری موظف به ارائه‌ی نقشه‌های پارسل‌بندی شد و اداره‌ی پست نیز این نقشه‌ها را کدگذاری خواهد کرد و هر اداره‌ای که اطلاعات خود را بر روی این کدها لینک کند، می‌تواند دسترسی داشته باشد.

وی بیان کرد: در این راستا هر اداره‌ای موظف برای به روز رسانی اطلاعات خود است و هویت فردی و مکانی افراد در این سیستم به طور کامل شفاف‌سازی شده است.

پوربزرگ افزود: طرح ملی جی نف در سال جاری در شش کلان‌شهر از جمله تهران، بوشهر، مشهد، قم، شیراز و اصفهان اجرا شده بود و در سال آتی نیز ۷۶ شهر و یک هزار روستا از جمله استان ما شاهد اجرای این طرح خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: طبق اساسنامه‌ی شرکت پست در سال جاری که توسط مجلس شورای اسلامی مصوب شد و به تایید شورای نگهبان رسید، شرکت پست به شرکت ملی پست تغییر نام یافت.

پوربزرگ عنوان کرد: ماموریت‌های شبکه‌ی پست در سه وجه فیزیکی، الکترونیکی و مالی تعریف شده است و این نیز به عنوان نقطه‌ی عطفی در دولت یازدهم به شمار می‎‎آید و شرکت پست به عنوان بخش حاکمیتی در تجارت الکترونیک نیز نقش دارد.

وی اظهار کرد: پست بینالملل، تجزیه و مبادلات و تمبر از جمله زمینه‌هایی هستند که شرکت پست نظارت امنیتی و مبادلاتی بر آن‌ها دارد.

وی گفت: هر چیزی که به شرکت پست سپرده می‌شود و آدرس گیرنده و فرستنده دارد اعم از کالا، اشیا و به عنوان دست خط تلقی می‌شود.

مدیرکل پست استان تاکید کرد: کدپستی به عنوان یکی از بزرگ‌ترین بانکهای اطلاعاتی تهیه شده توسط شرکت پست است که شرکت‌های خصوصی و دولتی می‌توانند از آن استفاده کنند.

وی بیان کرد: همچنین از این اطلاعات می‌توان به عنوان بانک اطلاعاتی به منظور شناسایی مخاطب در بازاریابی و رونق اقتصادی در بنگاه‌های ریز و درشت استفاده کرد.

وی متذکر شد: خدمات خرید و فروش الکترونیکی نیز از جمله زمینه‌هایی است که شرکت پست در آن حضور دارد و توزیع مویرگی از جمله مزیتهای شرکت پست است که هیچ شرکتی خصوص این قابلیت را ندارد.

پوربزرگ با بیان اینکه هزار و ۲۴۸ نقطه‌ی تماس در استان ما وجود دارد، گفت: حدود دو هزار و ۴۰۰ نفر از شرکت پست آذربایجان‌شرقی، ارتزاق می‌کنند که برخی ارتباط مستقیم و برخی دیگر نیز ارتباط غیرمستقیم دارند.

وی گفت: ارائه‌ی کارت ملی هوشمند نیز از دیگر خدمات ارائه شده توسط این شرکت می‌باشد که روزانه حدود دوهزار نفر توسط این شرکت کارت ملی هوشمند دریافت می‌کنند و هزینه‌ی کلی برای ثبت نام کارت ملی هوشمند در مجموع ۲۸۸ هزار تومان می‌باشد و در آینده‌ی نزدیک تحویل کارت ملی درب منازل انجام خواهد شد.

وی عنوان کرد: توزیع اسناد ملی نیز در زمره‌ی خدمات ارائه شده توسط شرکت پست قرار دارد و ۷۱۶ قرارداد ریز و درشت با شرکت‌های مختلف نیز از خدمات دیگر شرکت پست است که به صورت خدمات نیابتی انجام می‌شود و ارائه‌ی خدمات باکیفیت در استان ما باعث ارتقای کیفی و درآمدی شرکت پست استان شده است.

مدیرکل پست استان تأکید کرد: اعتماد مردم به شرکت پست به عنوان امانت‌دار مردم، بزرگترین سرمایه‌ی این شرکت به شمار می‌آید.

پوربزرگ با اشاره به پست لجستیک گفت: در این نوع سرویس دهی به طرف قرارداد با پست، انبارهایی داده می‌شود که شرکت پست در پخش، دپو و یا پخش مرسولات ارایه‌ی خدمت می‌کند.

وی افزود: در این نوع سرویس دهی مردم می توانند مرسولات خود را از طریق آدرس اینترنتی پست و کد رهگیری پیگیری کنند.

وی بیان کرد: پست لجستیک امکان همکاری با شرکت‌های تولیدی بزرگ را فراهم می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: تمامی کامیون‌های شرکت ملی پست به سیستم جی پی اس مجهز هستند که این نیز زمینه‌ی رصد آنان را در هر مکان و زمانی فراهم می کند.

پوربزرگ با اشاره به نقش زیست محیطی شرکت پست تاکید کرد: کاهش آلودگی و ترافیک شهری از دیگر مزیت‌های خدمات پستی در کلان‌شهرها محسوب می‌شود.

وی متذکر شد: همچنین این شرکت در مبارزه با قاچاق کالا نیز نقش بسزایی دارد و شرکت پست با استقرار یافتن در پایانه های مسافربری از جمله ترمینال و فرودگاه بر مرسولات سفارشی نظارت دارد.

وی بیان کرد: ترافیک وارده به استان در طی ۱۱ ماه گذشته معادل ۱۵ میلیون و ۵۸۵ هزار و ۴۸۲ فقره و همچنین ترافیک صادره نیز برابر ۷۶۷هزار و ۶۰ فقره بوده است.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی تبریزمن، تاریخ 28 اسفند 95، کد مطلب: 134399: www.tabrizeman.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین