پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۷۰۰
تاریخ انتشار : ۲۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۰
استاندار فارس مهمترین درس نماز برای مدیران را حفظ و نگهداری از بیت المال دانست.

شعارسال: محمد علی افشانی ظهر چهارشنبه در اجلاسیه نماز استان فارس، گفت: درس نماز به مدیران، توجه ویژه به حفظ بیت المال است.

وی ادامه داد: حقوق انسان ها كه بخشی از آن، حقوق مادی است، از اهمیت بالایی برخوردار است و نماز به ما می آموزد كه چگونه باید با این مقوله برخورد كنیم.

استاندار فارس با اشاره به اینكه وقت شناسی و نظم در كارها از جمله درس های مهم نماز به انسان ها است، ادامه داد: نماز وقت معین و ترتیب مشخصی دارد كه باید به درستی مراعات شود و این موضوع برای نمازگزاران واقعی درس آموز است.

افشانی با بیان این كه بشر در ادوار مختلف تاریخی به دلیل نیاز روحی، اهل نیایش بوده است، افزود: نماز اظهار بندگی در برابر خداوند است و انسانی كه بنده خدا باشد، خدایی خواهد شد و به عنوان نماینده خداوند در زمین، برخی مشخصات خداوند را خواهد داشت.

وی نماز را نردبان معراج انسان برای رفتن به سرای سعادت دانست و گفت: نماز به عنوان فریضه ای بی همتا نجات دهنده بشر است و كمتر فریضه ای در اسلام وجود دارد كه به اندازه نماز مورد تاكید قرآن كریم، پیامبر اسلام(ص) و ائمه اطهار(ع) قرار گرفته باشد.

استاندار فارس با اشاره به اینكه نماز به عنوان اولین فروع دین باید به خوبی شناخته شده و برپا داشته شود اظهار داشت: نماز معیار قبولی و در سایر اعمال است و این موضوع نشان می دهد كه نماز بر همه چیز مقدم است.

وی با بیان این كه جامعه بشری همواره در طول تاریخ از خلاف كاری رنج برده است، تاكید كرد:نماز حقیقی مانع از فحشاء و منكر می شود.

افشانی با اشاره به اینكه نماز دارای قالب و مضمون خاصی است كه هر دو باید مورد توجه قرار گیرند ادامه داد: نماز همانند قرآن دارای بطن و ظاهری است كه حقیقت آن ارتباط بی واسطه با خداوند است.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار خبر 18 آذر 1394، کدمطلب: 2995617، www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین