پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۷۹۷۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۹
وزیر خارجه آمریکا با هدف وارونه جلوه دادن حقیقت در مورد حمله روز گذشته ادلب سوریه مدعی شد که ایران و روسیه از لحاظ اخلاقی مسئول این حادثه هستند.

شعارسال: به نقل از هاآرتص، رکس تیلرسون وزیر خارجه آمریکا عنوان داشت که روسیه و ایران در ارتباط با مرگ غیرنظامیان در حمله اخیر شیمیایی در سوریه، «مسئولیت اخلاقی بزرگی» به دوش می‌کشند.

این موضوع در حالی مطرح می شود که هنوز واقعیت حمله روز گذشته ادلب و اینکه این حمله از سوی چه گروهی انجام شده است مشخص نیست.

رکس تیلرسون گفت: به عنوان ضامن آتش بسی که در آستانه قزاقستان بر سر آن مذاکره شده، روسیه و ایران همچنین در ارتباط با این حمله مسئولیت اخلاقی بزرگی به‌ دوش می‌کشند.

تیلرسون همچنین از روسیه و ایران خواست تا از حملات شیمیایی هم پیمان خود، یعنی دولت سوریه، علیه مخالفانش جلوگیری کنند.

وزیر خارجه آمریکا در ادامه افزود: هر کس که با سلاح شیمیایی به مردم خودش حمله کند از اساس برای شأن انسانی هیچ احترامی قائل نیست و باید حساب پس دهد. از روسیه و ایران، بار دیگر، می‌خواهیم که از نفوذ خود بر سوریه استفاده کرده و اطمینان حاصل کنند که چنین حملات هولناکی دیگر هیچ وقت اتفاق نیفتد.

گروه دیدبان حقوق بشر سوریه می‌گوید که یک حمله احتمالی شیمیایی علیه مواضع مخالفان دولت سوریه در شهرک «خان شیخون» ادلب واقع در شمال غرب سوریه باعث کشته شدن دستکم ۵۸ غیرنظامی شده که در میان کشته‌شدگان جسد دستکم ۱۹ کودک و ۱۳ زن شناسایی شده است.

گروه های مسلح در سوریه، دولت را مسئول این حمله احتمالی می‌دانند اما ارتش سوریه با انتشار بیانیه‌ای هرگونه دخالت در این حمله احتمالی را رد کرده و گروه‌های تروریستی را مسئول حمله معرفی می‌کند.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار: 16فروردین1396، کدخبر: 3944816: www.mehrnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۱۷ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۷
0
0
حلبچه رو که یادت نرفته جونی
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین