پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۸۱۶۵
تاریخ انتشار : ۱۸ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۱
رئیس کانون وکلای دادگستری خراسان گفت: طرح وکیل مدرسه با مشارکت ۵۰ وکیل در مدارس خراسان رضوی اجرا می‌شود.

شعار سال: مسعود خراشادی‌زاده در نشست خبری کانون وکلای دادگستری خراسان اظهار داشت: به مناسبت فرا رسیدن هفتم اسفند سالروز تاسیس و استقلال کانون وکلای دادگستری از اول تا هفتم اسفند به نام هفته کانون وکلای دادگستری نامگذاری شده است.

وی بیان کرد: کانون وکلای دادگستری خراسان در سال 77 تاسیس شد و 1849 وکیل با مدرک کارشناسی ارشد به بالا دارد و 398 کارآموز وکالت داریم که سال آینده وارد دوره پایه یک می‌شوند. تعداد وکلای پایه یک خراسان بزرگ شامل 1489 نفر در رضوی 189 نفر در شمالی و 178 نفر در جنوبی هستند.

خراشادی زاده افزود: کانون وکلای دادگستری خراسان وظایفی همچون جذب وکلا از طریق آزمون سازمان سنجش دارد و در سال 95 از مجموع 3982 نفر شرکت‌کننده 105 نفر پذیرفته شدند. در کنار آموزش‌های عمومی، آموزش‌های حرفه‌ای و تخصصی هم به وکلا و کارآموزان آموخته می‌شود و داشتن عدالت، شجاعت، شهامت و فصاحت ویژگی‌های بارز یک وکیل است.

رئیس کانون وکلای دادگستری خراسان گفت: یکی از خدمات سال جاری ارائه خدمات معاضدت قضایی و وکالت تسخیری برای کسانی است که امکان انتخاب وکیل ندارند و امسال 2418 مراجعه کننده داشتیم که از خدمات معاضدت قضایی استفاده کردند و به همین میزان هم از وکالت تسخیری استفاده کردند.

خراشادی زاده افزود: طرح وکیل مدرسه با مشارکت 50 وکیل در مدارس اجرا می‌شود تا حقوق شهروندی به دانش‌آموزان آموزش داده شود و پیشگیری پیش از درمان را انجام دهند و این طرح در تمامی مدارس پسرانه و دخترانه متوسطه‌های اول و دوم اجرا می‌شود و اولویت اجرای این طرح مدارس مناطق حادثه‌خیز همچون مناطق حاشیه شهر هستند.

وی بیان کرد: همچنین مشابه این خدمات در مناطق 13 گانه شهرداری، بهزیستی، کمیته امداد و غیره انجام می‌شود. یکی از چالش‌ها در مشهد تشکیل دانشکده‌های زیاد است و باید برای فارغ‌التحصیلان آن هم در بخش‌های مختلف حقوقی و وکالت فکری شود و با مشکل اشتغال این گروه مواجه نباشیم و حتی مشکلاتی هم برای برخی وکلا بوده که پروانه خود را تودیع کردند.

خراشادی زاده گفت: در خراسان رضوی پس از رونمایی منشور حقوق شهروندی نخستین همایش با این موضوع در مشهد برگزار و آموزش‌های لازم به مردم داده شد.

وی اظهار داشت: آمار دقیقی از پرونده‌های پیگیری شده توسط وکلا در دست نیست و وکلا بیشتر در مسائل قتل، جنایی، خانوادگی، حقوقی و مالی از موکلان خود دفاع کردند و در بازه 11 ماهه امسال 122 مورد شکایت داشتیم که تک‌تک آنها در کوتاه‌ترین زمان ممکن رسیدگی شده و با متخلفان آن نیز طبق قانون برخورد شده است.

خراشادی زاده افزود: معتقدیم که آموزش‌ها باید از سطح کیفی لازم برخوردار باشند و اعلام کردیم که از کسانی که فاقد علم لازم هستند استفاده نشود. هیئت مدیره کانون وکلای دادگستری هر دو سال انتخاب می‌شوند و این افراد باید دارای سابقه کاری 8 سال به بالا باشند و نباید تخلف درجه 4 به بالا داشته باشند و انتخابات دوره بعدی در فروردین ماه 96 هیئت مدیره جدید انتخاب می‌شوند.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی مشهد نیوز، تاریخ 4 اسفند 95، کد مطلب: 16175: www.mashhadnews.org.com
اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین