پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۹۱۸۷
تاریخ انتشار : ۲۷ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۵
محمدرضا معتمدی معاونت اقتصادی و سرمایه‌گذاری منطقه آزاد اروند و رئیس کمسیون نظارت بر اصناف منطقه است. او در قیاس با سیدعلی موسوی معاون سابق آرام‌تر و محتاط‌ در برخورد با اهالی رسانه است، رسمی‌تر است و برخلاف موسوی که بسیار صریح و بی‌پرده در مورد همه مسائل سازمان منطقه آزاد اروند و مدیریت‌های آن نظر می‌داد، گفتگو را طبق برنامه و با نظر روابط عمومی تنظیم کرده است. جلسه سر وقت آغاز می‌شود و با پایان وقت مشخص شده خاتمه می‌یابد.

شعار سال: معتمدی خود را جزو مدیران استراتژیک سازمان منطقه آزاد اروند می‌داند که بیشتر نقشش در حوزه سیاست‌گذاری است، اما نکته بارز در مورد او را باید نگاه و پاسخ‌های برنامه‌ریزی شده وی و توان او در ایجاد حس همدلی یافت که البته در برخورد با جماعت اهل خبر مزیتی مهم به حساب می‌آید.

جلسه با محمدرضا معتمدی آنطور که کارشناس روابط عمومی سازمان می‌گوید، با پیگیری و درخواست خود وی انجام شده و او جزء معدود مدیران منطقه آزاد اروند است که در نظر ایشان داوطلبانه تن به گفتگو با رسانه‌ها در خصوص برنامه‌های مصوبش داده است.

نشست خبری با این مدیر ارشد سازمان از چند جهت جالب بود که در نظر نگارنده مهمترین آن بر می‌گردد به اینکه مدیرعامل این سازمان افراد مناسبی را برای به کار گیری پتانسیل‌های مالی بیرون سازمان و بودجه‌هایی که بیرون اعتبارات سازمان هستند به عنوان مدیر و برنامه‌ریز جذب کرده، وقتی سی دقیقه با مدیری صحبت کنی، او گزارش عملکرد بدهد، آن وقت متوجه شوی در پروژه مورد نظر وی، مشارکت کننده دارندگان تاکسی و سرمایه‌گذار بانک‌های عامل هستند؛ بدون آنکه منطقه آزاد قرانی هزینه کند، آن وقت بشنوی که چگونه هنر آقای مدیر از این فرصت، امکانی برای معرفی عملکرد سازمان ساخته، دراین شرایط که مردم دوست دارند بدانند بودجه‌های منطقه آزاد چگونه صرف می‌شوند، حداقل به این پاسخ نزدیک می‌شوی که، چگونه بودجه‌های منطقه آزاد اروند با مدیریت ایشان، اصلاً نیاز نیست در بخش‌هایی صرف شوند.

پس از دوسال وعده‌های مکرر سازمان منطقه آزاد اروند، جهت نوسازی ناوگان شهری، معاون سرمایه‌گذاری این سازمان امروز اعلام کرد؛ تفاهم‌ای با سازمانهای تاکسیرانی آبادان و خرمشهر منعقد کرده است که اگر این سازمان‌ها در خصوص تحقق آن تعلل نکنند، می‌توان تا قبل از پایان سال جاری شاهد ورود 200 دستگاه تاکسی اروند هیواندای اکسنت به شهرهای آبادان خرمشهر و در نهایت 2000 دستگاه تاکسی این مدل در منطقه آزاد اروند ، بود.

در این جلسه‌ هیچ صحبتی در خصوص برنامه آتی برای نوسازی ناوگان شهری عمومی(اتوبوس و مینی‌بوس) طرح نشد که احتمالاً برمی‌گردد به اینکه سازمان در حال حاضر بودجه مناسبی برای نوسازی و باسازی بعضی زیرساخت‌های منطقه با سرمایه خود ندارد.

معاونت اقتصادی و سرمایه‌گذاری منطقه در خصوص مشکلات و موانع موجود بر سر راه تحقق این مهم و برنامه‌ریزی‌ها برای ایجاد رغبت میان صاحبان تاکسی در منطقه گفت، پرداخت 30 میلیون تومان وام با بهره 4 درصد همچنین 5 سال خدمات پس از فروش در منطقه برای صاحبان خودروها، جزء امتیازهایی است که برای ایجاد رغبت در ایشان جهت تعویض خودروهایشان در نظر گرفته شده است.

ایشان همچنین در خصوص وضعیت خودروهای فعلی تاکسی گفتند، این خودروها ضمن آنکه می‌توانند در منطقه بافقی بمانند جهت استفاده در سایر مناطق نیز قابل خرید و فروش هستند. ایشان تاکید کردند با توجه به متوسط تردد 40 هزار تبعه کشور عراق و چند هزار تبعه دیگر کشورهای خارجی، بدون شک ورود خودروهای تاکسی مرغوب باعث رونق کار صاحبان آنها و تغییر کیفیت زندگی مردم منطقه خواهد بود.

آقای معتمدی همچنین پیشبینی افزایش کرایه مسیرهای این خودروها پس از تحویل به صاحبانشان باتوجه به قیمت بالای آنها را رد کرد؛ ایشان گفتند با در نظر گرفتن تسهیلاتی که برای صاحبان خودرورها در نظر گرفته شده، مانند بهره کم، تسهیلات با نحوه دریافت آسان و گارانتی کیفی خودروها، هیچ گونه افزایش کرایه‌ای در خصوص تردد با آنها اتفاق نمی‌افتد.

ایشان در خصوص بودجه‌های در نظر گرفته شده برای این طرح در ادامه فرمودند: اعتبارات این طرح را منطقه آزاد اروند تامین نمی‌کند بلکه بانک‌ها تامین می‌کنند، همچنین واردکننده خودروها هم برنامه‌هایشان برای واردات طبق نظر کارشناسان اداره تاکسی‌رانی درخصوص مدل خودرو به صورت همزمان انجام شده و در خصوص خدمات نیز کار دو سوله در آبادان و خرمشهر برای این مهم به اتمام رسیده است.

رئیس کمسیون نظارت بر اصناف منطقه پیرامون ضرب‌العجب به سازمان‌های تاکسیرانی جهت معرفی متقاضیان مدت زمانی 10 روزه را اعلام کردند و گفتند چندین جلسه جدی هم در این خصوص داشته‌ایم که امیدواریم به زودی نتایج خوبی از آنها حاصل شود، همچنین در ادامه اشاره کردند محدودیت مدل خودرو دارندگان تاکسی را برای امکان خرید تاکسی پلاک اروند برداشته‌ایم که استقبال مناسب‌تری از این ظرح به عمل آید، اما در صورت عدم استقبال این مهم را به بخش خصوصی تاکسی‌رانی که هم‌اکنون بدون درخواست دریافت تسهیلات بسیار راغب به خرید این خودروها جهت سرویس خود است واگذار می‌کنیم، اگرچه تاکسی‌رانی و رانندگان تاکسی به دلیل سابقه‌ای که دارند برای ما در اولویت قرار دارند.

آقای معتمدی در خصوص فرهنگ‌سازی در منطقه آزاد اروند جهت رانندگان خودروها با استقبال از پیشنهاد برگزاری دوره‌های نحوه برخورد و تکریم مسافر، این موضوع را نیز به عنوان بخشی از برنامه‌ریزی تحقق این طرح دانستند.

در پایان محمدرضا معتمدی معاونت اقتصادی و سرمایه‌گذاری منطقه آزاد اروند با اصرار روزنامه‌نگاران حاضر در جلسه پیرامون حوزه اصناف، به برنامه‌ریزی برای ایجاد سه بازار لوکس ته لنجی در منطقه خبرداد، همچنین از شرایط استیجاری چند بازار جدید ایجاد شده برای این موضوع گفت و اشاره کرد برنامه‌هایی هم برای بازار مرکزی و پاساژهای خیابان ته‌لنجی با هماهنگی گمرک در دست بررسی است که مبدل به مراکز عرضه کالاهای مسافری و ته‌لنجی معاف از گمرکی شوند.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی فیدوس، تاریخ 15 دی 94، کد مطلب: 30385: www.feydus.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین