پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۲۳۴۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۶
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای مازندران با بیان اینکه فرهنگ فراگیری آموزش‌های مهارتی در استان هنوز جا نیافتاده است، گفت: مازندران دارای 998 آموزشگاه فنی و حرفه‌ای است که تعداد قابل توجهی با صندلی‌های خالی مواجه هستند.....

شعار سال: مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای مازندران با بیان اینکه فرهنگ فراگیری آموزش‌های مهارتی در استان هنوز جا نیافتاده است، گفت: مازندران دارای 998 آموزشگاه فنی و حرفه‌ای است که تعداد قابل توجهی با صندلی‌های خالی مواجه هستند. به گزارش شمال نیوز ، رضا گزرین در گفت‌وگویی با بیان اینکه غالب علاقه مردم تحصیل فرزندان آنها در دانشگاه‌ها است، اظهار کرد: تمایل عمومی جامعه به فراگیری مهارت‌های فنی نیست و بیشتر مردم دوست دارند که تحصیلات دانشگاهی داشته باشند.

وی افزود: مردم به آموزش‌های فنی و حرفه‌ای به چشم یک شغل نگاه نمی‌کنند و موجب شده تا راه درستی را در کسب مهارت‌های کارآفرینی انتخاب نکنند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای مازندران وجود صندلی‌های خالی آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای را متوجه دولت ندانست و تصریح کرد: دولت بسترهای خوبی برای آموزش‌های مهارتی ایجاد کرده است اما تصور نادرست از تحصیلات دانشگاهی موجب شده تا رغبتی برای فراگیری آموزه‌های مهارتی وجود نداشته باشد.

گرزین با بیان اینکه مدرک تحصیلی دانشگاهی تضمینی برای کسب شغل نیست، خاطرنشان کرد: در آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای مهارت‌هایی به هنرجویان تدریس می‌شود که می‌توانند با اندکی سرمایه شغلی برای خود فراهم کنند.

وی کشور‌های توسعه‌یافته را متمرکز بر توسعه آموزش‌های مهارتی به نسل جوان دانست و تاکید کرد: فرهنگ مهارت‌آموزی در کشورهای توسعه‌یافته موجب شده تا مشکل بیکاری به مرز بحران اجتماعی نرسد و جوانان اکثرا مشغول به کاری باشند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای مازندران فعالیت تمامی آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای این استان را تحت نظارت مستمر اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای مازندران دانست و بیان کرد: به صورت مستمر بر فعالیت آموزشگاه‌ها نظارت داریم، به گونه‌ای دریافت شهریه‌ها نیز بر اساس استانداردهایی است که کارشناسان ما تعریف می‌کنند.

گرزین در پایان گفت: هیچ یک از آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای استان تعطیل نیست و دلیل ظرفیت‌های خالی این آموزشگاه‌ها نیز عدم تمایل مردم به فراگیری آموزش‌های مهارتی است.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی شمال نیوز ، تاریخ انتشار 18 اردیبهشت 96، کد مطلب: 151996: www.shomalnews.com

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۴۸ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۶
0
0
هنوز اهمیت دوره های فنی و حرفه ای برای مردم جانیفتاده است
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین