پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۲۶۶۹
تاریخ انتشار : ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۰:۵۷
با اعلام نهایی تایید صلاحیت شدگان شورای شهر بندرعباس اعضای هیئت نظارت بر انتخابات شوراهای هرمزگان و شهرستان بندرعباس استعفا کردند.
شعار سال: احمد مرادی در جمع خبرنگاران با علام خبر استعفای دسته جمعی اعضای هیئت نظارت بر انتخابات شوراهای هرمزگان و شهرستان بندرعباس بیان داشت: برخی با اعمال نفوذ و خارج از فرایندها اقدام به گرفتن تایید صلاحیت یکی از کاندیداهای رد صلاحیت شده در حوزه شهر بندرعباس کردند. متاسفانه یک عضو هیئت نظارت بدون توجه به امر بی طرفی بدنبال گرفتن نتیجه تایید صلاحیت یک کاندید بود.

وی افزود: سید مصطفی ذوالقدر نماینده مردم شرق هرمزگان در مجلس و عضو هیئت نظارت عالی استان پس از اینکه کاندیدای در هیئت نظارت رد صلاحیت شد، بدون توجه به نظارت سایر اعضا شخصا به دنبال گرفتن تایید صلاحیت این فرد در هیئت نظارت عالی بر انتخابات کشور بود. این نوع رفتارها به گونه ای بهره گیری از رانت و اعمال نفوذ بر نظر سایر افراد است.


رئیس هیئت نظارت عالی بر انتخابات شوراهای استان هرمزگان گفت: این استعفا به نوعی مقابله با رفتارهای خارج از منطق است.

علی مجیدی زاده فینی، دبیر هیئت عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا استان هرمزگان به همراه پنج عضو هیئت نظارت شهرستان بندرعباس متشکل از غلامرضا خداپرستی، ایوب دبیری نژاد، عبدالرحیم سپهرتاج، محمد عسکری زاده و صمد حمزه ای نیز طی نامه ای استعفای خود را از مسئولیت شان اعلام کرده اند.

در مهمترین بند این نامه آمده است: برابر با روال قانونی در تأیید یا رد صلاحیت داوطلبین انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا اگر داوطلبی چه در هیئت اجرایی و چه نظارت شهرستان رد صلاحیت شد، پرونده راهی هیئت عالی نظارت استان شده و پس از بررسی، افراد رد صلاحیت شده اعتراض خود را به هیئت عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا کشور برده و در آنجا با دعوت از رئیس هیئت عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا استان باید بررسی صورت بگیرد که متأسفانه این امر در خصوص پرونده معترضین استان هرمزگان رخ نداده است وگرنه اعضای مستعفی در صورت طی شدن روال قانونی و تأیید افراد ردصلاحیت شده هیچ گونه مشکلی نداشته و از قانون تمکین می کردند.

با اندکی تلخیص و اضافات، برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی جنوب خبر، تاریخ انتشار: 23 اردیبهشت 1396، کد مطلب: 210354، www.jonoubnews.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین