پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۳۱۲۷
تاریخ انتشار : ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۳
امروز ایرانی دوباره به صحنه آمد، تا بگوید که «برنده جشن ملی انتخابات است»، ۲۹ اردیبهشت ماه همان‌طور شد که باید می‌شد، دنیا دید که مردم ایران چگونه با شادی و شور در انتخابات شرکت می‌کنند.

شعارسال: قصه مراد و مرید همین است، حکایت ملت و رهبرشان روایت امروز شعب اخذ رأی در جای‌جای ایران اسلامی است، گفته بود که انتخابات جشن ملی است و ملت و نظام برنده اصلی این انتخابات هستند، و امروز جهانیان شاهد پیروزی ایران و ایرانی است.

ترک و کرد و لر و ترکمن و بلوچ ندارد، حضور یکرنگ است، از شمال و جنوب گرفته تا شرق و غرب، از خزر تا خلیج‌فارس، از هامون تا ارومیه، از زاگرس و البرز تا کویر ایران؛ همه حماسه است و موج موج حضور ملت دریا می‌شود.

قرار مردم ساعت هشت مدار شده بود ولی اوضاع در شعب اخذ رأی فرق دارد، مردم خوش عهد ایران اسلامی از ساعتی قبل از موعد آمده‌اند

قرار مردم ساعت هشت مدار شده بود ولی اوضاع در شعب اخذ رأی فرق دارد، مردم خوش عهد ایران اسلامی از ساعتی قبل از موعد آمده‌اند تا باشند و بگویند که هستند؛ پای همه‌چیز، از دیروز تا امروز و تا فرداها.

 امروز روز وعده دیدار بیش از ۵۶ میلیون ایرانی واجد شرایط پای صندوق‌های رأی دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره شوراهای شهر و روستا است.

شور اصفهانی‌ها برای حضور در انتخابات به‌گونه‌ای است که استاندار پیش‌بینی کرده که از جمعیت ۳.۵ میلیون نفری مردم استان اصفهان شاهد حضور بیش از ۷۰ درصدی مردم در انتخابات امروز باشیم. در برخی شعب اخذ رأی از مدارس و مساجد گرفته تا شعب اصلی در میدان نقش‌جهان و پل خواجو صفوف به هم فشرده مردمی از ساعتی قبل از آغاز رأی‌گیری مشهود است، در میان اوج شگفتی خبرنگاران خارجی حاضر در میدان امام خمینی (ره) که در کنار شعبه اخذ رأی مسجد شیخ لطف‌الله حضور یافته‌اند، حتی قاب دوربین‌ها نیز از ثبت وسعت دل‌های دریایی این جمعیت عظیم بازمانده است.

در استان کردستان هم بر اساس مشاهدات خبرنگاران در سطح استان از همان اوایل صبح امروز مردم بیشتر نقاط استان به‌ویژه حواشی شهرها در شعبه‌های اخذ رأی حاضرشده و به‌محض آغاز زمان رأی دادن، رأی خود را به صندوق انداختند.

در استان سمنان نیز از همان دقایق ابتدایی شعب اخذ رأی شاهد حضور پررنگ مردم بود. مردم استان همدان هم امروز و از دقایق ابتدایی صبح بار دیگر با حضور پرشور خود پای صندوق‌های رأی و شرکت در انتخابات رقم زدن حماسه‌ای ماندگار را نویدبخش هستند.

در خراسان جنوبی همان دقایق ابتدایی استاندار از ریخته شدن سه هزار رأی به صندوق‌ها در نیم ساعت اولیه رأی‌گیری در استان خبر داد. بر اساس گزارش خبرنگاران مهر، مستقر در شعب اخذ رأی خراسان شمالی، حضور مردم این استان از همان ساعت‌های ابتدایی رأی‌گیری چشم‌گیر است.

مردم مناطق مختلف مازندران نیز با حضور در پای صندوق‌های رأی از دقایق اولیه رأی‌گیری خلق حماسه‌ای دیگر را آغاز کردند.

حضور پررنگ مردم استان ایلام در شهرستان‌های دهلران، ایوان، دره شهر، بدره، مهران، چرداول، سیروان، ملکشاهی، آبدانان و ایلام در دقایق اولیه صبح امروز نشان‌دهنده و نویدبخش یک انتخابات پرشور و حضوری گسترده و حداکثری در انتخابات ۲۹ اردیبهشت است به‌طوری‌که بسیاری از ایلامی‌ها از همان دقایق اولیه صبح در محل صندوق‌های رأی حاضرشده‌اند.

رنگین‌کمان ادیان و مذاهب اعم از سنی و شیعه، ارمنی و آشوری، کلدانی و زرتشتی در آذربایجان غربی آماده‌اند تا با انگشتان اشاره‌ای که امروز رنگ حضور به خود می‌گیرد بار دیگر مشت محکمی بر دهان یاوه‌گویان و استکبار جهانی بزند.

مردم شیعه و سنی سیستان و بلوچستان هم امروز همچون دوره‌های گذشته هم‌زمان با سراسر کشور از همان ساعات اولیه با شور و اشتیاق خاصی در پای صندوق‌های رأی حضور پیداکرده‌اند تا به همه ثابت کنند که بی‌دلیل نیست که این استان را پایتخت وحدت ایران اسلامی نامیده‌اند.

مردم دیار کریمان نیز از ساعت‌های قبل از اعلام آغاز رسمی انتخابات پشت درهای حوزه‌ها به انتظار ایستاده‌اند تا با انگشت جوهرین خود دشمنان را زیر انگشت اشاره خود له کنند.

در استان بوشهر هم‌اکنون در بسیاری از شعب اخذ رأی شاهد صف‌های نسبتاً طولانی برای حضور در انتخابات هستیم.

در استان بوشهر هم‌اکنون در بسیاری از شعب اخذ رأی شاهد صف‌های نسبتاً طولانی برای حضور در انتخابات هستیم و لحظه‌به‌لحظه بر میزان حضور مردم افزوده می‌شود.

کمی آن‌طرف‌تر مردمانی به استواری کوه بیستون همه و همه امروز از ساعات اولیه فرآیند اخذ رأی در صفوف طولانی در مقابل شعبه‌ها اخذ رأی حاضر بودند، در استان کرمانشاه امروز یک‌میلیون و ۴۶۱ هزار و ۷۲۷ نفر واجد شرایط رأی دادن آماده خلق حماسه حضور هستند.

در استان قم مردم، مسئولان و مراجع تقلید همپای هم به صحنه آمده‌اند، آیت‌الله‌العظمی ناصر مکارم شیرازی صبح جمعه در اولین ساعت از دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر رأی خود را به صندوق سیار شماره ۵۴۹ انداخت.

آیت‌الله نوری همدانی هم در اولین ساعت انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری و پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر قم رأی خود را به صندوق انداخت. دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام هم در استان قم در انتخابات شرکت کرد.

در دیار شمس الشموس گزارش‌های اولیه حکایت از حضور پرشور مردم پای صندوق‌های رأی دارد و هرلحظه بر تعداد مردم افزوده می‌شود.

مردم استان لرستان از دقایق اولیه صبح امروز حتی در برخی شهرستان‌ها پیش از آغاز رسمی رأی‌گیری در محل شعب اخذ رأی حضور یافتند و پیش‌بینی می‌شود امروز حماسه‌ای دیگر در لرستان خلق شود.

مردم استان تهران هم از ساعات اولیه صبح برای رأی دادن اقدام کردند و صفوف فشرده رأی‌گیری قبل از باز شدن صندوق‌ها در شعب مختلف شکل‌گرفته است. در مرکز ایران و دامنه البرز سربلند بیست و نهم اردیبهشت‌ماه فرصت دیگری برای تکرار شعار همه ایرانی هستیم و البرزنشینان همیشه ثابت کرده‌اند درصحنه‌های حضور رکورددار خواهند بود.

اولین مکانی که مردم شیراز برای حضور در پای صندوق‌های رأی انتخاب می‌کنند حرم مطهر حضرت شاه‌چراغ(ع) است. در این راستا چهار صندوق اخذ رأی در حرم مطهر قرار دارد که جمعیت در اولین ساعت آغاز انتخابات خود را به حرم رسانده‌اند تا آغازگر حماسه دیگری باشند.

صبح زود آمده تا ظهر پشت صف نباشد ولی از دیدن صف قبل از شروع رأی‌گیری تعجب کرده است

مردم شهر گرگان هم پیش از آغاز زمان رأی‌گیری پای صندوق‌های رأی حاضر شدند. یکی از خانم‌ها که شناسنامه‌اش را به نشانه رأی دادن به سمت دوربین خبرنگار مهر گرفته است تأکید می‌کند که صبح زود آمده تا ظهر پشت صف نباشد ولی از دیدن صف قبل از شروع رأی‌گیری تعجب کرده است.

در استان قزوین پس از ماه‌ها شور و التهاب و جنب‌وجوش در میان آحاد مردم و پس از یک هفته شور تبلیغاتی سرانجام از ساعاتی قبل با باز شدن درب شعب اخذ رأی هم‌زمان با سراسر کشورمان برگزاری انتخابات کلید خورد تا این حماسه بزرگ رقم بخورد.

در استان یزد درحالی‌که رأی‌گیری از ساعت ۸ صبح آغاز شد، مردم یک ساعت زودتر از موعد در شعب اخذ رأی حاضرشده‌ و در صف ایستاده‌اند تا در اعلام نظر خود از یکدیگر پیشی بگیرند.

طولانی‌ترین صفوف در مسجد حظیره یزد، پایگاه انقلاب اسلامی تشکیل‌شده و آحاد مختلف مردم و مسئولان برای انداختن رأی خود در صندوق‌ها منتظر ایستاده‌اند.

حافظان خلیج‌فارس در استان هرمزگان نیز از دقایق ابتدایی رأی‌گیری پای صندوق‌ها حاضر شدند.

از استان گیلان نیز خبر می‌رسد که همه آمده‌اند. صبح ابری اردیبهشت در گیلان با حضوری پرشور رقم خورده. برایشان فرقی نمی‌کند که به کدام کاندیدا می‌خواهند رأی بدهند، آنچه اهمیت دارد، حضور پرشور در انتخاباتی است که دشمنان در خارج از مرزها، چشم به برگزاری و نتیجه آن دوخته‌اند.

مردم زنجان امروز بار دیگر در آستانه خلق حماسه‌ای دیگر از حضور هستند، حماسه‌ای بزرگ و ماندگار که نشان از اقتدار و عزت ایران اسلامی است و بار دیگر نمایانگر شور و شعور زنجانی‌ها است.

صفوف طولانی مردم در شعب اخذ رأی در این استان از مشارکت حداکثری کهگیلویه و بویراحمدی‌ها در انتخابات خبر می‌دهد، مردم این استان در همه انتخابات‌ها در رتبه‌های اول تا سوم حضور در انتخابات بوده‌اند و این بار نیز به دنبال تکرار این رتبه هستند.

اردبیلی‌ها که در آخرین انتخابات برگزار شده یعنی انتخابات مجلس شورای اسلامی مشارکت ۷۰ درصدی داشتند، در اولین ساعات انتخابات نشان داده‌اند که به دنبال کسب سهم بیشتری در انتخابات ریاست جمهوری و شوراها هستند.

مردم در شهرهای مختلف استان خوزستان از همان ساعت‌های اولیه خود را به شعب اخذ رأی رسانده‌اند تا نشان دهند در هر شرایطی با حضورهای آگاهانه خود، پای آرمان‌های خود ایستاده‌اند.

انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری و پنجمین دوره شوراهای شهر و روستا از ساعت ۸ صبح امروز در ۶۳ هزار شعبه اخذ رأی و ۱۳۰ هزار صندوق در سراسر کشور آغازشده است. با آغاز فرآیند رأی‌گیری در سراسر کشور شورونشاط انتخابات به اوج خود رسیده و دست‌اندرکاران انتخابات برای هرچه باشکوه‌تر برگزار شدن این رویداد مهم تاریخی تلاش می‌کنند.

۵۶ میلیون و ۴۱۰ هزار و ۲۳۴ نفر واجد شرایط رأی دادن در انتخابات ۲۹ اردیبهشت‌ماه هستند. استان‌های تهران، خراسان رضوی، خوزستان، اصفهان، فارس و آذربایجان شرقی بیشترین تعداد جمعیت واجدین شرایط رأی دادن را دارا هستند.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار: 29اردیبهشت1396، کدخبر: 3982226: www.mehrnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین