پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۴۷۲۳
تاریخ انتشار : ۱۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۹
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بانه گفت: براساس پیش‌بینی‌ها امسال سه و نیم تن گل محمدی از سطح باغات بانه برداشت می‌شود.

شعار سال: کریم شریفی ، اظهار داشت: براساس پیش‌بینی‌ها امسال سه و نیم تن گل محمدی از سطح باغات بانه برداشت می‌شود.

وی با اشاره به آغاز برداشت گل محمدی از باغ روستای "سیاحومه" گفت: در حال حاضر مجموع سطح زیر کشت گل محمدی در بانه نزدیک به یک هکتار بوده و آن هم توسط کشاورز خوش ذوق بانه‌ای در روستای "سیاحومه" در حال انجام است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بانه با اشاره به اینکه کارگاه فعال کوچک گلاب‌گیری در روستای "سیاحومه" بانه وجود دارد، تصریح کرد: مقدار زیادی از گل محمدی موجود به صورت فرآوری گلاب‌گیری شده و جهت مصارف بستنی و قنادی سطح شهرستان توسط فعالان این صنف مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی گفت: با توجه به شرایط مساعد آب و هوای شهرستان بانه، کاشت و نگهداری این محصول باغی در این مناطق بسیار خوب و مورد رضایت است.

شریفی با اشاره به اینکه از هر کیلو گل‌محمدی 2 لیتر گلاب با کیفیت تولید می‌شود، افزود: براساس این پیش‌بینی‌ها دو هزار لیتر گلاب در بانه تولید می‌شود.

وی اظهار کرد: اداره جهاد کشاورزی بانه این آمادگی را دارد که برای خرید مکانیزاسیون کشاورزی و ایجاد آبیاری قطره‌ای تسهیلات مورد نیاز را در اختیار کشاورزان بانه‌ای قرار دهد.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار ۰۹ خرداد 1396، کد مطلب:1424277 : www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین