پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۴۹۹۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۰
استاد حوزه و دانشگاه گفت: گناه و معصیت، آثار و تبعات بدی در زندگی دارد بر این اساس مومنان باید با دوری گزیدن از گناه و معصیت به زندگی خود جهت معنوی و برکت بدهند.

شعار سال: حجت الاسلام ناصر رفیعی عصر امروز همزمان با ششم ماه رمضان در جمع زائران و نمازگزاران در حرم مطهر حضرت معصومه(س) با اشاره به آیاتی از سوره احزاب عنوان کرد: گناه و معصیت، آثار و تبعات بدی در زندگی دارد بر این اساس مومنان باید با دوری گزیدن از گناه و معصیت به زندگی خود جهت معنوی و برکت بدهند و خود را به خدای متعال نزدیک کنند.

وی در خصوص آیه 6 سوره احزاب اظهار داشت:اولی بودن پیامبران به مومنان و تکریم و احترام زنان پیامبر(ص) و نیکی و احسان میان مهاجر و انصار و توجه به صله رحم از محوری ترین مباحث این آیه قرآن است.

عضو هیات علمی جامعة المصطفی العالمیه تصریح کرد:پیامبر(ص) حتی نسبت به جان مومنان الویت دارد و این الویت همه امور را شامل می شود چرا که نبی خدا معصوم است و هر چه را برای امت پسندید به مصلحت آن ها می باشد.

وی خاطرنشان کرد:هیچ کس نمی تواند دستورات پیامبر(ص) را نادیده بگیرد و یا از دستورات رسول الله جلوتر بیفتد و از آن پیشی بگیرد.

حجت الاسلام رفیعی در تفسیر این آیه ادامه داد:در این آیه از زنان پیامبر(ص) به نام مادران امت اسلام نام برده است ضمن اینکه 7 دستور مهم را برای زنان پیامبر(ص) آورده تا بیش از زنان دیگر در سخن گفتن و حجاب و رفتار مراقب باشند.

وی عنوان کرد:با توجه به اینکه زنان پیامبر(ص) حکم مادر دارند ازدواج با آن ها حرام است چرا که خداوند برای آن ها و رسول الله یک حرمت ویژه و جایگاه عاطفی در نظر گرفته است.

این استاد حوزه و دانشگاه بیان کرد:به گفته رهبری زنان پیامبر(ص) دارای رتبه و مقام های متفاوتی هستند و بهتر است در قالب کنگره هایی از نام و شخصیت برخی از زنان برجسته ا یاد شود تا مردم این شخصیت ها را به خوبی بشناسند.

وی گفت:خداوند همچنین در این آیات پیوند برادری میان مهاجر و انصار را مورد توجه داده است و در بخشی دیگر از آیات نسبت به رابطه با اقوام نیز سخن گرفته شده است.

حجت الاسلام رفیعی یادآور شد:صله رحم اهمیت زیادی در اسلام دارد و برای دوران حیات مورد سفارش می باشد اما برخی تنها وقتی به اقوام سر می زنند که از دنیا رفته باشند.

وی افزود:مهم ترین هنر در صله رحم این است که با اقوامی که بین ان ها کدورتی ایجاد شده است ارتباط برقرار شود و میان اقوامی که با یکدیگر قطع رابطه کرده اند پیوند و صله رحم ایجاد شود.

عضو هیات علمی جامعة المصطفی العالمیه یادآور شد:طبق حدیثی در بهشت برای سه دسته افراد جایگاه مهمی در نظر گرفته شده است امام عادل و مرد متاهل و صبور و افرادی که صله رحم می کنند از چنین جایگاهی بهره مند خواهند شد.

وی گفت:صله رحم باید در چارچوب مبانی ارزشی و دینی باشد و فخر فروشی و تعصبات بی جا و از میان رفتن حرمت ها جایگاهی در صله رحم ندارد.

حجت الاسلام رفیعی تاکید کرد:انسان باید در همه احوال حریم ها را بشناسند و از معصیت و گناه دوری کند گناهان نیز عمر انسان را کوتاه می کند که در این باره قطع صله ارحام یکی از گناهان است.

با اندكي تلخيص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار: 11 خرداد 1396، کد مطلب: 44280:www. isna.ir
اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۴
0
0
گناه از دو منظر قابل بحث است. اول محاسبه مثبت و منفی خود فعل انجام شده و دوم، اثرات فعل انجام شده بر روند زندگی و هدف گیری های افراد
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین