پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۶۳۷
تاریخ انتشار : ۰۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۷
رئیس جهاددانشگاهی هرمزگان گفت: جهاد دانشگاهی درصدد است نسل سوم و جدید دستگاه آبساز(تولید آب از رطوبت هوا) را ساخته و در یکی از روستاهای محروم جزیره قشم که آبرسانی به این منطقه دشوار است، نصب کند

شعارسال: سهیل دادخواه، اظهار کرد: در آیین اختتامیه هفته پژوهش که با حضور مسؤولان استانی برگزار شد، تفاهم نامه‌ای با هدف ساخت نسل سوم و جدید دستگاه آبساز بین جهاد دانشگاهی هرمزگان و آب و فاضلاب روستایی به امضا رسید.

وی افزود: این دستگاه با کارایی بیشتر و مصرف برق کمتر ساخته می‌شود که هدف از ساخت آن تنها تامین آب شرب سالم و بهداشتی است.

دادخواه با بیان اینکه 9 تا 12 ماه برای ساخت این دستگاه زمان لازم است، گفت: با توجه به بی آبی که استان را تهدید می‌کند بدون شک ساخت این دستگاه برای تولید آب شرب سالم راهکار مناسبی برای رهایی از این بحران است.

این مقام مسؤول اظهار کرد: نسل دوم دستگاه آبساز در نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی و فناوری هفته پژوهش با حضور استاندار هرمزگان رونمایی شد که طراحی و ساخت این دستگاه نیز با حمایت مالی آب و فاضلاب شهری و اجرای جهاد دانشگاهی استان انجام شد.

رئیس جهاد دانشگاهی هرمزگان با بیان اینکه مهمترین کاربرد این دستگاه در شرایطی است که منابع آب به سختی یافت می‌شود و یا شرایط انتقال آب امکان پذیر نباشد، در پایان افزود: اجرای این پروژه‌ها با همکاری دستگاه‌های اجرایی گامی بلند در جهت انجام فعالیت‌های پژوهشی و تحقیقاتی در استان است.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار: 1دی1394، کدخبر: 94100100333: www.isna.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین