پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۷۷۹۵
تاریخ انتشار : ۰۳ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۹
حماسه حضور مردم مسلمان و روزه‌ دار استان سمنان در راهپیمایی روز قدس، روز اعلام انزجار آزادی خواهان جهان از اقدامات تروریستی صهیونیسم جهانی بار دیگر باشکوه و استوار رقم خورد.

شعار سال: مردم استان سمنان در آخرین جمعه ماه رمضان یک ‌بار دیگر به ندای امام راحل و رهبر معظم انقلاب اسلامی‌ شان لبیک گفته و با حضور در راهپیمایی روز قدس، مشت محکمی بر دهان بدخواهان اسلام ناب محمدی و ظالمان دنیای غرب و صهیونیسم زدند تا نشان دهند همچنان قدس، مسئله اصلی مسلمانان است.

راهپیمایی روز قدس در جای ‌جای دیار قومس از ساعت ۱۱ صبح در برخی روستاها و از ساعت ۱۱:۳۰ در مراکز شهرستان‌ های هشت ‌گانه استان سمنان، با حضور پرشور مردم متدین، خداجو و روزه‌دار در حالی آغازشده که خبرها حاکی از حضور گسترده مردم در همان دقایق نخست است هرچند به جمعیت حاضر در راهپیمایی به ‌طور لحظه ‌ای افزوده می‌شود.

روز قدس زمان عده اخوت با مظلومان فلسطین در برابر ظالمان صهیونیست است روز قدس روزی است که همه مردم استان سمنان از شرقی ‌ترین بخش یعنی کالپوش میامی تا غربی ‌ترین شهر یعنی ایوان کی، هم‌زمان با ۹۰۰شهر کشور و بیش از ۴۰کشور جهان یک هدف مشترک دارند و آن‌هم ‌ریشه‌ کنی ظلم و جور برعلیه مردم مظلوم مسلمان و با این حضور چشم‌گیر بی ‌راه نیست که بگوییم این ملت بهترین مردم هستند.

مشت‌های گره‌کرده مردم سمنان ماندگار شد

مردم سمنان مانند مردم سایر نقاط کشور و جهان ‌هم‌ زمان با روز قدس، در حمایت از مردم مظلوم این کشور راهپیمایی ‌شان را از میدان امام رضا(ع) به سمت میعدگاه نماز جمعه و از ساعت ۱۱ آغاز کرده‌اند، حضور پرشور مردمی باعث شده تا خیابان ‌های منتهی به میدان امام رضا(ع) نیز توسط عوامل انتظامی مسدود شده و مردم با قرار دادن خودرو هایشان در خیابان‌ های مجاور مجبور به پیاده‌روی قسمت نسبتاً طولانی از خیابان امام رضا(ع) هستند که این از حضور پرشور مردم خبر می‌دهد. جمعیت هم ‌اکنون به سمت مصلای امام خمینی(ره) درحرکت است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان سمنان در حاشیه این راهپیمایی به خبرنگار مهر ضمن یادآوری برگزاری راهپیمایی روز قدس در ۶۵ نقطه استان، گفت: این راهپیمایی هشت شهرستان و ۲۱ نقطه شهری و بخش‌های مختلف روستایی با حضور گسترده مردم متدین و خداجوی دیار قومس، آغازشده است.

حجت‌الاسلام غلام قندهاری بیان کرد: ما مردم استان سمنان با حضور خود در راهپیمایی روز قدس بار دیگر به دنیا نشان خواهیم داد که امت اسلامی یک ملت واحد بدون مرز جغرافیایی است که علیه ظلم و ستم و استبداد ساکت نخواهد نشست.

روز قدس ابتکار امام راحل(ره) است

استاندار سمنان نیز پیش از آغاز راهپیمایی روز قدس با حضور در خیابان امام رضا(ع) سمنان در گفتگو با خبرنگاران تأکید کرد: قدس، ابتکار شیرین امام خمینی(ره) درزمانی بود که هنوز شش ماه هم از انقلاب اسلامی ما نگذشته بود مردم ما دو ماهی از رفراندوم ۱۲فروردین فاصله گرفته بودند و وقتی امام خمینی(ره) در تیرماه۵۸ پیام تاریخی‌شان را صادر کردند، روز قدس به مسئله اصلی ملت مسلمان ایران اسلامی بدل شد.

محمدرضا خباز بیان کرد: قریب به چهار دهه از آن روزهای تاریخی می‌گذرد برخی معتقد بودند ملت ما باوجود فشارها از روز قدس کوتاه خواهد آمد و این روزبه تاریخ می‌پیوندد اما مردم ما نشان دادند در دوران دفاع مقدس نیز راهپیمایی روز قدس را حتی در جبهه‌ها برگزار می‌کنند لذا امروز این راهپیمایی در ده‌ها کشور دنیا برگزار می‌شود.

وی افزود: روز قدس نه‌تنها لغو نشد بلکه ازلحاظ مثبت به تاریخ پیوست یعنی جاودانه شد و امروز هر کس درباره احقاق حق سخن می‌گوید به مقوله فلسطین نیز اشاراتی خواهد داشت و این نشان‌دهنده بعد جهانی و معنوی روز قدس و تأثیر دم مسیحایی امام خمینی(ره) است.

قدس نماد ایستادگی است

دبیر شورای فرهنگ عمومی استان سمنان نیز در میان جمعیت انبوه مشارکت‌کنندگان در راهپیمایی روز قدس، به خبرنگار مهر، گفت: قدس هم‌ریشه در قرآن دارد و هم در فرهنگ اسلامی و دینی لذا اینجاست که خدای متعال در قرآن کریم وقتی به معراج پیامبر(ص) اشاره می‌کند، از مسجدالاقصی نام می‌برد. لیکن اهمیت قدس برای ما چیزی فراتر از یک راهپیمایی ساده است.

محمدرضا سوقندی بابیان اینکه روز قدس ابتکار بی‌بدیل امام راحل(ره) بود که امروز جهانی شده است، تأکید کرد: امام (ره)، آرمان فلسطین را به یک ارزش اسلامی بدل ساختند تا جایی که امروز کشورهای دنیا شاهد برگزاری این مراسم معنوی هستند که به نمادی از برائت مشرکان بدل شده است.

وی افزود: روز قدس پرچمی است که متعهدان به اسلام ناب محمدی، آزادی و ایمان را گرد هم جمع می‌کند تا در یک هدف مشترک یعنی فریاد خشم بر سر ظالمان ‌هم‌نوا شوند.

شاهرود حماسه باران شد

مردم شاهرود نیز از ساعت ۱۱:۱۵ راهپیمایی خود را از خیابان تهران مقابل راهنمایی و رانندگی به سمت مصلای نماز جمعه در جنب گلزار شهدا آغاز و تا مصلای جدیدالتأسیس این شهر ادامه خواهند داد جمعیت حاضر در این راهپیمایی به گونه است که خیابان‌های منتهی به خیابان تهران نیز دچار ترافیکی سنگین هستند و مردم از ابتدای خیابان کمربندی با پای پیاده خود را به مرکز تجمع می‌رسانند تا در این آئین معنوی شریک باشند.

فرماندار شاهرود در حاشیه این حماسه و در گفتگو با خبرنگار مهر، ضمن پرشور خواندن حضور مردم، گفت: مردم ولایتمدار شاهرود بار دیگر با حضور در راهپیمایی روز قدس، حماسه آفریدند تا نشان دهند همیشه همپای مردم مظلوم فلسطین هستند.

سید محمدرضا هاشمی بیان کرد: نکته قابل‌توجه در این مراسم همان‌طور که در نگاه نخست نیز دیده می‌شود، حضور پرشور مردم به‌خصوص جوانان است، امروز جوانان در صفوف راهپیمایی هستند که بعضاً در زمان حیات مبتکر آن حضور هم نداشتند، این برای ما بسیار ارزشمند است که می‌بینیم جوانانی که شاید سنشان به دهه ۶۰ نیز نرسد در صف نخست راهپیمایی حضور یافته و فریاد انزجار خود را بر سر جهان خواران و خون‌خواران و حامیان آن‌ها می‌کشند.

مردم دامغان حماسه آفریدند

مردم دامغان نیز مانند دیگر نقاط استان سمنان راهپیمایی خود را در واپسین آدینه ماه رمضان در حالی آغاز کردند که حضور مردم از جای‌جای این شهرستان کهن، ستودنی است، راهپیمایی روز قدس در دامغان ساعت ۱۱:۳۰ از میدان شهدا به سمت مصلای نماز جمعه آغازشده و حضور پرشور مردم تا حدی است که خیابان‌های منتهی به مصلا نیز باتدبیر فرماندهی انتظامی شهرستان مسدود هستند.

فرماندار دامغان در این مراسم ، ضمن بیان اینکه قدس بهترین فرصت برای این نکته است که به مردم فلسطین بگوییم مسلمانان در کنار شما هستند، گفت: روز قدس زمانی برای برائت از کافرانی است که با جنایاتشان نام بشریت را نیز لگدمال کرده‌اند و هیچ‌چیز از رحم و شفقت برجای نگذاشته ‌اند.

علی‌اصغر مجد تأکید کرد: امروز در برهه ‌ای حساس از تاریخ سیاسی ایران اسلامی و منطقه هستیم از یک‌سو عده‌ای به نام اسلام جنایاتی را رقم می‌زنند که نام بردن از آن‌ها باعث انزجار می‌شود که این امر متأسفانه با سکوت برخی کشورهای مدعی حقوق بشر و حمایت برخی کشورهای دیگر مانند آمریکا و عربستان‌ همراه است و از سوی دیگر تهدیدات مکرر تکفیری‌ها باعث شده تا ملت ایران اسلامی روز قدس سال جاری را به نحو پرشکوهی برگزار کنند.

گرمسار، سرخه و آردان غرق در شور و حماسه

مردم گرمسار راهپیمایی روز قدس خود را ساعت۱۱ از گلزار شهدا به سمت مسجد جامع و مردم آردان نیز از ساعت ۱۱:۳۰ از مسجد صاحب‌الزمان(عج) به سمت مصلای نماز جمعه آغاز کرده‌اند از این دو شهرستان‌ همسایه خبر می‌رسد حضور مردم پرشورتر از همیشه است. همچنین راهپیمایی روز قدس در سرخه از میدان ولی‌عصر(عج) به سمت مصلای نماز جمعه آغازشده و مردم این شهرستان‌ها از راه‌های دور و نزدیک خود را به محل برگزاری این مراسم نزدیک می‌سازند.

حجت‌الاسلام سید علی‌اصغر تقوی رئیس تبلیغات اسلامی گرمسار نیز ضمن اشاره به حضور پرشور مردم در راهپیمایی روز قدس، گفت: قدس نماد آزادیخواهی در برابر ایادی کفر است.

لی مؤیدی زاده فرماندار سرخه در گفتگو با خبرنگار مهر، ضمن تقدیر از مردم شهرستان ابراز کرد: اینکه مردم ما با دهان روزه و در این گرمای هوا میسر چند کیلومتری راهپیمایی را طی می‌کنند، نشان‌دهنده بصیرت این مردم و همچنین هوشیاری آن‌ها است که درست در چه زمانی باید درصحنه حضور یابند و در چه لحظاتی باید همراهی‌شان با ولایت‌فقیه، مردم مسلمان فلسطین و ... اعلام کنند که ازاین‌جهت خدا را شاکر هستیم.

مردم میامی در قاب حماسه نشستند

راهپیمایی روز قدس در ۱۹ نقطه میامی نیز باشکوه خاصی برگزار شد، مراسم محوری این راهپیمایی با حضور مسئولان و اقشار مختلف مردم هم‌زمان با ساعت۱۱:۳۰ واپسین جمعه ماه رمضان از میدان بسیج تا مسجد جامع شهر میامی آغاز شده و همچنین به جمعیت مردم در این آئین افزوده می‌شود.

ابوالفضل آقایی رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی میامی درباره این مراسم به خبرنگار مهر، گفت: روز جهانی قدس محور وحدت امت اسلامی و روز تحقق حاکمیت اسلام و یک فرصت مناسب برای اعلام موضع در برابر دشمنان اسلام و به‌ویژه فلسطین اشغالی و قدس شریف محسوب می‌شود.

وی همچنین افزود: حماسه سازی ویژگی بارز مردم میامی است مردمی که از دورترین روستاهای بخش‌های محروم تا بزرگ‌ترین آن‌ها همیشه در صف نخست مشارکت در بزنگاه‌های تاریخ معاصر ایران اسلامی بودند از انتخابات تا راهپیمایی، مردم میامی همیشه حماسه سازی را با حضورشان معنا کردند که این بار نیز حماسه حضور در بین مردم این شرقی‌ترین شهرستان استان سمنان، رقم خورد.

آئین روز قدس و اعزام انزجار مردم غیور و روزه‌دار استان سمنان از جنایات صهیونیسم جهانی و متحدانش همچنان ادامه دارد، این مراسم در جای‌جای استان با سخنرانی مقامات و چهره‌هایی مانند حجت‌الاسلام محمدرضا تویسرکانی نماینده ولی‌فقیه در سازمان بسیج مستضعفان، سید حسن حسینی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، حسن پیرچه مسئول دفتر شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان سمنان، حجت‌الاسلام حسینیان امام‌جمعه دامغان، احمد همتی نماینده مردم سمنان، سرخه و مهدی‌شهر در مجلس، اسحاق موحدیان جانشین فرماندهی سپاه قائم آل محمد استان سمنان و ... ادامه خواهد یافت، همچنین راهپیمایی روز قدس در جای‌جای استان به نماز جمعه ختم می‌شود.

سلیت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار: 2 تیر 1396، کد خبر: 4012510، www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین