پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۸۱۱۱
تاریخ انتشار : ۰۵ تير ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۹
دادستان عمومی و انقلاب ایلام گفت: بیش از 12 هزار نفر در استان با سپرده بیش از 180 میلیارد تومان از موسسه آرمان طلب دارند و این موسسه کاملاً غیرمجاز فعالیت کرده است

شعار سال: «حشمت شریفی» در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت هفته قوه قضاییه اظهار کرد: امر قضاوت یک راهکار برای رسیدن به‌ حق و عدالت است و برای رسیدن به عدالت امور حتماً باید از مسیر دادگستری بگذرد.

وی با بیان اینکه دادسرا، وظیفه‌ی کشف جرائم، تعقیب متهم، حفظ حقوق عمومی و اجرای احکام را بر عهده دارد، افزود: نقطه شروع و ختم بسیاری از پرونده‌ها در دادسراست و تقریباً برای یک‌سوم پرونده‌ها کیفر خواست صادر می‌شود و به دادگاه می‌روند و مجددا به دادسرا برای اجرای احکام برمی‌گردد.

شریفی با اشاره به اینکه از سال گذشته تاکنون 14 هزار و 300 پرونده در شعبه‌های دادیاری و بازپرسی دادسرای ایلام مختومه شده است، اضافه کرد: سرقت مستوجب تعزیر، ضرب‌وجرح عمدی، توهین، تهدید و تصادفات تخریبی، کلاهبرداری، افترا و مواد مخدر به ترتیب بیشتر پرونده‌های وارده به چرخه دادسرای استان ایلام بوده‌اند.

دادستان عمومی و انقلاب ایلام با تأکید بر اینکه حفظ حقوق عمومی از جمله اراضی ملی و منابع طبیعی در دستور کار دادسرا بوده و تلاش‌های زیادی در یک سال گذشته صورت گرفته است، تصریح کرد: جلسات شورای حفاظت از اراضی ملی با حضور همه دستگاه‌ها به ‌صورت مستمر و ماهیانه انجام می‌شود و خوشبختانه نتیجه خوبی هم حاصل‌ شده به ‌نحوی ‌که تصرف ارضی ملی در استان کاهش چشمگیری داشته است.

وی ادامه داد: طی سال 94، 250 پرونده تخلفات اراضی ملی داشته‌ایم که در سال 95 به 16 پرونده کاهش پیدا کرده و این نشان می‌دهد برخوردها نتیجه داده است.

شریفی با بیان اینکه طی سال گذشته 129 هکتار از اراضی ملی پس گرفته‌ شده و 76 مورد قلع و قم بنا داشته‌ایم، عنوان کرد: در تنگه حمام بخش چوار بیش از 40 هکتار از اراضی ملی پس گرفته ‌شده و 100 هکتار دیگر در مناطق مختلف استان با توجیه فرد متصرف، بدون تشکیل پرونده پس گرفته‌ شده است.

دادستان عمومی و انقلاب ایلام در پاسخ به سؤال خبرنگار که آیا تحرکات ضد امنیتی در استان وجود داشته یا نه، گفت: تاکنون تحرکات ضد امنیتی خاصی در استان مشاهده نشده اما مجرمان تحت تعقیب سایر استان‌ها از استان عبور کرده‌اند و با اخذ نیابت قضایی استان مذکور دستوراتی جهت دستگیری صادر شده است.

وی با تأکید بر اینکه با هرگونه تحرکات ضد امنیتی در استان با همکاری دستگاه‌های امنیتی، نظامی و انتظامی برخورد پشیمان کننده خواهیم کرد، خاطرنشان کرد: امنیت بسیار خوبی با همکاری مردم در سطح استان حاکم است و در راستای تأمین امنیت و باکسی تعارف نداریم.

شریفی در ادامه با اشاره به اینکه بیش از 12 هزار نفر در استان با سپرده بیش از 180 میلیارد تومان از موسسه آرمان طلب دارند و این موسسه کاملاً غیرمجاز فعالیت کرده است، گفت: متأسفانه سپرده‌های مردم ایلام در این موسسه در داخل استان سرمایه‌گذاری نشده و به استان تهران منتقل‌ شده است.

دادستان عمومی و انقلاب ایلام با بیان اینکه فعالیت این موسسه در نظام اقتصادی کشور اخلال ایجاد کرده است، تصریح کرد: تاکنون 6 نفر از مدیران و مسئولان موسسه آرمان دستگیر شده‌اند و تمام اموال منقول و غیرمنقول آن‌ها مسدود و در تصرف قانون است و به ‌شدت پیگیر مطالبه به ‌حق مردم و عودت سپرده‌های آنان هستیم.

وی با سرعت عمل در پرونده آرمان هیچ‌ کس از این افراد از کشور خارج نشده است، افزود: از مردم درخواست داریم سپرده‌های خود را در بانک‌های رسمی و مطمئن سرمایه‌گذاری کنند.

سایت شعار سال، با اندكي تلخيص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار: 4 تیر 1396، کد مطلب: 964-690-5 :www. isna.ir


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین