پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۸۲۰۲
تاریخ انتشار : ۰۶ تير ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۸
محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان به منظور دیدار با مقامات آلمان وارد برلین شد.

شعار سال: رئیس دستگاه دیپلماسی قرار است در این سفر با فرانک والتر اشتاین‌مایر رئیس جمهور، زیگمار گابریل وزیر خارجه، ولفگانگ شوییبله وزیر دارایی و بریژیت تسیپریس وزیر اقتصاد و انرژی آلمان دیدار و گفت‌وگو کند.

ظریف امروز در افتتاحیه نشست شورای روابط خارجی اروپا به ایراد سخنرانی خواهد پرداخت.

سخنرانی در بنیاد کوربر و نشست با صاحبان صنایع و شرکت‌های آلمانی از دیگر برنامه‌های سفر دو روزه ظریف به آلمان است.

وزیر خارجه ایران پس از برلین راهی رم خواهد شد تا با مقامات ایتالیا از جمله نخست‌وزیر و وزیر خارجه مسائل دوجانبه و تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی را مورد بحث و تبادل‌نظر قرار دهد.

رئیس دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران 26 خرداد ماه سال گذشته (1395) در ادامه سفرش به نروژ توقفی چند ساعته در آلمان داشت و با اشتاین مایر همتای آلمانی خود دیدار و گفت‌وگو کرد.

وزیر خارجه ایران دی ماه 1393 در سفری به چند کشور اروپایی به برلین رفت و در سفر به برلین با والتر اشتاین‌مایر همتای آلمانی خود درباره مناسبات دوجانبه و روابط ایران و اتحادیه اروپا و همچنین روند مذاکرات هسته‌ای گفت‌وگو کرد.

فرانک والتر اشتاین‌مایر وزیر خارجه وقت آلمان نیز مهر ماه (پس از توافق وین) و همچنین بهمن ماه سال 1394 (پس از اجرایی شدن برجام) به تهران سفر و با ظریف و دیگر مقامات کشورمان به رایزنی و گفت‌وگو پرداخت.

رئیس دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران 28 آبان ماه 1393 و قبل از نشست ژنو 3 سفری چند ساعته به رم داشت و با «اما بونینو» وزیر خارجه اسبق ایتالیا دیدار و گفت‌وگو کرد. ظریف همچنین 12 شهریور 1393 برای دومین بار و در زمان وزارت خارجه فدریکا موگرینی مسئول کنونی سیاست خارجی اتحادیه اروپا سفری به ایتالیا داشت.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از جامعه خبری تحلیلی الف ، تاریخ انتشار 5تیر 96، کدمطلب:486669، www.alef.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین