پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۸۷۳
تاریخ انتشار : ۰۵ دی ۱۳۹۴ - ۰۴:۵۰
معاون آموزشی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: استعلامی که رییس ستاد انتخابات کشور از این وزارتخانه مبنی بر اعلام تکلیف در مورد کاردانی درخواست داشته است؛ شفاف نیست.

شعار سال : مجتبی شریعتی نیاسری : استعلام وزارت کشور طی چند روز گذشته به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ارائه شده است.

رئیس ستاد انتخابات کشور امروز از نگارش نامه به وزارت علوم در خصوص این که مدرک کاردانی به عنوان یک مقطع برای داوطلبان مجلس شورای اسلامی محاسبه می شود یا نه؛ خبر داده بود.

محمدحسین مقیمی افزود: تاکنون کسانی که در مجلس نبوده اند و ایثارگر نیستند باید مدرک فوق لیسانس داشته باشند و اکثر اینهایی که نام نویسی می کنند مشکلی ندارند.

وی اضافه کرد: کسانی که قبلا' نماینده مجلس بوده اند، هر دوره ، یک مقطعی است و از بین نمایندگان ادوار پیشین، آنهایی که مدرک لیسانس و یا کاردانی دارند مساله ای در این خصوص وجود ندارد.

مقیمی گفت: یک مورد در این زمینه مراجعه کرده اند که گفته اند دیپلم بوده، به همین منظور نامه ای به وزارت علوم نوشته ایم که فوق دیپلم مقطع حساب می شود یا نه و تا فردا جواب آن را دریافت خواهیم کرد.

معاون آموزشی وزیر علوم در ادامه توضیح داد هر مقطعی در آموزش عالی تعریف خاص خودش را دارد و بستگی به واژه ای که بکار می رود باید توضیح ارائه داد.

معاون آموزشی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری افزود: اگر در این استعلام منظور یک دوره چهارساله است که مشمول کاردانی نمی شود اما اگر منظور دوره ای که منجر به مدرک شود؛ است؛ این مطلب صحیح است.

وی ادامه داد: باید همکاران ستاد انتخابات کشور استعلامشان را مبسوط تر بیان می کردند اما اگر تعریف از مقطع به معنای آغاز و پایان و کسب مدرک است آنگاه کاردانی هم در این تعریف قرار می گیرد.

شریعتی نیاسری در ادامه خاطرنشان کرد: وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به زعم خویش پاسخ این استعلام را آماده کرده و طی روزهای آتی به وزارت کشور ارائه خواهد داد.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایرنا ، تاریخ نشرخبر : 02 دی 1394 کد مطلب : 81891688 (5066528) www.irna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین