پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۸۷۳۷
تاریخ انتشار : ۱۰ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۷
مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه گفت: نخستین مرکز «کاهش آسیب زنان» یا DIC در استان کرمانشاه به زودی افتتاح خواهد شد.

شعار سال: امید قادری پنجشنبه در نشست خبری از شروع یک روش درمانی جدید و پیشرفته در هفته بهزیستی در استان کرمانشاه خبر داد و اظهار داشت: این مرکز با نام مرکز اجتماع درمان مدار TC در هفته بهزیستی در استان کرمانشاه به عنوان دومین استان کشور در این زمینه افتتاح می‌شود. این روش درمانی یک شیوه شناخته شده در دنیا است که معتادان در این مراکز اقامت طولانی‌تر نسبت به کمپ‌های ترک اعتیاد حتی تا شش ماه خواهند داشت.

وی با بیان اینکه معتادان در این مرکز از بُعد پزشکی، روانشناختی و روانشناسی مشاوره دریافت می‌کنند، عنوان کرد: علاوه بر خدمات پزشکی خدمات شغلی، حرفه‌آموزی و دیگر کمک‌های اجتماعی نیز به مددجو ارائه می‌شود.

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه از وجود معضلی در استان با نام معتادان متجاهر نام برد و گفت: باید زیرساخت های ماده 16 برای نگهداری این افراد در استان فراهم شود.

وی از وجود 16 کمپ مجاز ترک اعتیاد در استان کرمانشاه خبر داد و افزود: پنج هزار و 264 نفر از این کمپ‌ها خدمات دریافت کرده‌اند.

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه با اشاره به ایجاد مراکزی برای کاهش و جلوگیری از آسیب‌های مواد مخدر و پیگیری‌های بعد از اعتیاد دریافت و خدمات سرپایی، گفت: هفت مرکز پیگیری یا DIC در این رابطه در استان وجود دارد که در سال گذشته 533 نفر از این مراکز خدمت دریافت کرده‌اند.

قادری از وجود مراکز دارویی جایگزین یا MMT که هم در سازمان بهزیستی و هم در دانشگاه علوم پزشکی وجود دارد خبر داد و افزود: 10 مرکز در سازمان بهزیستی وجود دارد که 3006 نفر خدمت دریافت کرده‌اند.

وی با اشاره به وجود سه مرکز سرپناه شبانه در استان کرمانشاه، اظهار کرد: در این مراکز معتادان علاوه بر دریافت خدماتی مانند خوراک، پوشاک، استحمام از خدماتی مانند آزمایش HIV و مشاوره‌های ترک اعتیاد دریافت می‌کنند. در سال گذشته 374 نفر از سرپناه شبانه در استان استفاده کردند.

قادری از وجود تیم‌های سیار در سطح استان خبرداد و گفت: کسانی که به مراکز مراقبتی و ترک اعتیاد مراجعه نکرده‌اند این تیم‌ها این افراد را براساس الگوهای موجود هدایت می‌کنند که در سال گذشته 11 تیم سیار به 763 مورد خدمت ارائه کردند.

وی با اشاره به طرح «نماد» یا نظام مراقبتی دانش‌آموزان، عنوان کرد: این طرح با همکاری آموزش و پرورش، سازمان بهزیستی و ستاد مبارزه با مواد مخدر و دانشگاه علوم پزشکی به صورت یک بسته علمی طراحی شده و در مدارس حاشیه‌ای ویژه افراد زیر 16 سال اجرا می‌شود

سایت شعار سال، با اندكي تلخيص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار: 8 تیر 1396، کد مطلب: 1449132:www. tasnimnews.com


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین