پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۳۳۱
تاریخ انتشار : ۱۲ دی ۱۳۹۴ - ۰۸:۱۰
مدیر کل امور عشایر استان فارس گفت: تا پایان سال تعداد دو هزار و ۵۰۰ پکیج خورشیدی در اختیار عشایر این استان قرار می‌گیرد.

شعارسال : محمد صادق نکوئیان گفت: به منظور استفاده عشایر از روشنایی، برنامه‌هایی در دستور کار امور عشایر است از این رو تعداد دو هزار و ۵۰۰ پیکج خورشیدی تا پایان سال در اختیار عشایر این استان قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: این پکیج ها به منظور استفاده از روشنایی، شارژ تلفن همراه و تلویزیون در اختیار عشایر قرار می‌گیرد قرار است و ظرف چهار سال آینده تمامی عشایر استان از این پکیج‌ها بهره مند شوند.
نکوئیان بیان کرد: در این خصوص سهیمه استان فارس دو هزار و ۵۰۰ پکیج است که تأمین اعتبار شده و در حال تعیین پیمانکار است و به زودی در اختیار عشایر قرار می‌گیرد.

مدیر کل امور عشایر استان فارس در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه یکی از موضوعات اساسی که به صورت ویژه در دستور کار قرار دارد، پیگیری بیمه سرپرست عشایر در این استان است، گفت: بر این اساس صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر ۱۰ درصد و خود عشایر پنج درصد از حق بیمه را پرداخت می‌کنند تا سرپرست خانوار بیمه شود.

وی با اشاره به اینکه تاکنون شش هزار سرپرست خانوار عشایری در این استان فارس بیمه شده‌اند، گفت: از ۳۰۰ تا ۷۰۰ هزار تومان طرح درآمدی ۱۵ درصد حق بیمه، فقط پنج درصد را خود شخص می‌دهد که البته استقبال عشایر از بیمه بسیار کم است.

نکوئیان همچنین با اشاره به تفاهم نامه امور عشایر با بهزیستی اظهار داشت: در سطح استان فارس عشایر نیز درصدی از معلولان را به خود اختصاص داده‌اند و بر اساس تفاهمنامه با بهزیستی تاکنون یک هزار و ۲۰۰ معلول در بین عشایر استان شناسایی شده است.

مدیر کل امور عشایر استان فارس تاکید کرد: این معلولان برای دریافت کمک به بهزیستی معرفی شده‌اند و وظیفه امور عشایر در حد شناسایی معلولان و معرفی آنان به بهزیستی است.

وی همچنین از وارد شدن خسارت به جاده‌های عشایری استان خبرداد و افزود: در بارندگی‌های اخیر به راه‌های عشایری در مناطق قشلاقی مانند کازرون، رستم، ممسنی، جهرم، فیروزآباد، لار و لامرد خسارتی وارد شد.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری موج ، تاریخ انتشار دوشنبه 07 دی 1394 ، کد مطلب : 8693: www.mojnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین