پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۳۳۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۲ دی ۱۳۹۴ - ۰۸:۲۶
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: تشدید تحریم ها و فشارهای خارجی به سبب کد دادن عده ای از درون خاک جمهوری اسلامی بود.

شعارسال : مهرداد بذرپاش شامگاه چهارشنبه در همایش مردمی «فراموش نمی کنیم حماسه ۹ دی ماه را» در جمع مردم زاهدان اظهار داشت: در تحلیلی ارائه ازسوی دشمنان انقلاب اسلامی آن ها، کشور را به دو محور اقتصاد و آرمان‌گرایی تقسیم کرده‌اند که مردم از بین این دو یکی را انتخاب کنند.

وی افزود: در چنین شرایطی که دشمن باور و اعتقاد مردم را نشانه رفته باید هوشیار بود و با بصیرت در برابر این توطئه ها ایستاد.

عضو مجلس شورای اسلامی درباره چگونگی لغو تحریم‌ها بیان کرد: اساساً می‌توان مذاکرات ایران با ۱+۵ را در سه فاز تقسیم‌بندی کرد؛ فاز نخست بین سال‌های ۸۲ تا ۸۴ که با هدف تعلیق صورت گرفت و فاز دوم بین سال‌های ۸۴ تا ۸۹ که با هدف عادی‌سازی پرونده هسته‌ای ایران انجام و فاز نهایی که پس از صدور قطعنامه ۱۹۲۹ و بعد از انتخابات سال ۸۸ آغاز شد.

وی افزود: در واقع طی این مدت سه نسل هم تحریم شده‌اند و هم به‌نوعی مذاکره کرده‌اند، به این ترتیب که نسل اول تحریم‌ها علیه ایران با تسخیر لانه جاسوسی آمریکا و با فرمان اجرایی کار‌تر آغاز شد، نسل دوم تحریم‌ها بعد از وقایع لبنان و نسل سوم تحریم‌ها نیز با قطعنامه ۱۹۲۹ یعنی بعد از انتخابات ۸۸ ایران آغاز شد و در هر کدام از این رویداد‌ها فرایند مذاکراتی ما نیز تغییر یافت.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: تحریم‌های سه‌گانه آمریکا، اتحادیه اروپا و شورای امنیت در سال‌های مختلف پس از انقلاب به ملت ایران تحمیل شده است که در این میان سه نوع تحریم از سوی خود آمریکا علیه ایران وجود دارد که یک نوع از آن‌ها تحریم‌ها، تحریم‌های ایالتی است و تحریم‌های شخص رئیس جمهور و قوانین کنگره این کشور نیز انواع بعدی این تحریم‌ها را شامل می‌شود.

وی یاد آور شد: دو تحریم ریاست‌جمهوری و کنگره آمریکا در مجموع شامل ۹ دستور و قانون است که در سند برجام تنها ۴ مورد از آن‌ها می‌تواند لغو شود، بنابراین هنوز پنج تحریم آمریکا باقی می‌ماند و متاسفانه شاهد مانور روانی خلاف جهت ملت روی آن هستیم.

* اگر نهم دیماه رقم نمی خورد امروز تکفیری ها در خیابان های پایتخت جولان می دادند

وی در بخش دیگری به توطئه های دشمنان اشاره کرد و گفت: موضوع ارتباط تحریم ها و ایجاد فتنه، واضح تر از آن است که کسی درصدد انکار آن برآید؛ فتنه گران، سال ۸۸ از ترس تسلیم شدن غرب در قبال ایران در موضوع هسته ای، فتنه زشت ۸۸ را راه انداختند تا دشمن را به طمع انداخته و روند عقب نشینی آنها در مقابل ملت ایران را به تعویق بیندازند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: اگر سال ۸۸ دشمن در مقابل ایران کوتاه نیامد و تحریم های یکجانبه نفتی و بانکی را اعمال کرد، این بدون تردید نتیجه آشوب های سال ۸۸ و باز شدن یک فضای تحلیلی در مقابل دشمنان برای استفاده از ظرفیت های داخلی در جهت تضعیف نظام و در نتیجه فشار در موضوع هسته ای بود.

وی افزود: بنابراین، این قبیل حرف‌ها که عامل تحریم‌ها، سیاست های غلط دولت گذشته یا مقاومت بر احقاق حقوق مردم بود، حرف های بی اساسی است که عاملین اصلی تحریم ها برای فریب مردم بکار می‌برند.

* عده ای برای انتخابات پیش رو طمع کرده اند

بذرپاش در ادامه با اشاره به انتخابات پیش رو تاکید کرد: انتخابات‌ها همیشه در کشور ما از حساسیت بالایی برخوردار بوده‌ و این بار هم مستثنی نیست اما برخی افراد مثل همیشه برای انتخابات دندان طمع تیز کرده و احساس می‌کنند که امسال فضای متفات‌تری برای نفوذشان در ارکان تصمیم‌ساز کشور در اختیارشان قرار گرفته اما ملت هوشیار ایران همواره نشان داده که با بصیرت در عرصه‌های مختلف حضور داشته است.

وی با تاکید بر بصیرت افزائی ملت اظهار داشت: نهم دی ماه روز پیروزی همه ملت ایران است، اگر بصیرت مردم در دی ماه ۸۸ نبود معلوم نبود چه بر سر انقلاب اسلامی می‌آمد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: نه دی یعنی اینکه ملت ایران هنوز هستند و خودشان تصمیم می گیرند و عده ای با دیکتاتوری، حق ندارند به جای آنها حرف بزنند؛ نه دی یعنی اینکه همه ملت ایران پیروز انتخاباتند حتی کسانی هم که به فرد منتخب انتقاد داشتند.

بذرپاش نه دی را به عشق و دین به امام راحل (ره) خواند و با بیان این که دلیل اصلی تحریم‌های سنگین ناشی از قطعنامه ۱۹۲۹ بلایی بود که بر سر کشور در سال ۸۸ آوردند و گفت: برپا کنندگان فتنه در صدد ایجاد دوقطبی‌هایی بودند که یک طرف آن اقتصاد و طرف دیگر تصمیمات آرمانی باشد و این دو را متناقض با هم نشان دهند و القا کنند که کشور باید یک طرف را انتخاب کند.

به گفته عضو هیأت رئیسه، همه حواسمان باشد که اقتصاد و آرمان نه تنها از هم جدا نیستند بلکه تکمیل‌کننده و معنا دهنده یکدیگر می باشند.

همایش مردمی «فراموش نمی کنیم حماسه ۹ دی ماه را» با حضور پر شور مردم و دانشجویان در تالار فردوسی دانشگاه سیستان و بلوچستان برگزار شد.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری مهر ، تاریخ انتشار پنجشنبه 10 دی 1394 ، کد مطلب : 3013482 : www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۳۷ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۶
0
0
این دو قطبی سالیان سال است که در کشور ایجاد شده است و مسبب آن صدا و سیما و برخی نهاد های داخل بوده اند ، نباید حقیقت را نادیده بگیریم
ا.ح75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین