پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۴۳۲۷
تاریخ انتشار : ۱۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۵
سخنگوی فراکسیون امید می گوید: روحانی در قبال وعده های انتخاباتی که داد توانست 24 میلیون رای را جذب کند و ما خواهان معرفی کابینه ای گفتمانی در قبال رای که روحانی کسب کرد بودیم.

شعار سال: بهرام پارسایی، سخنگوی فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوالی در مورد سهم خواهی اصلاح طلبان از کابینه دوازدهم به خبرنگار نامه نیوز گفت: اصلاح طلبان حتی در یک مورد هم مصداقی ورود پیدا نکردند و سهم خواهی نکردند و تنها خواست ما به عنوان فراکسیون امید از رئیس جمهور معرفی کابینه ای بود که بتواند وعده های انتخاباتی اقای روحانی را محقق کند .

وی اظهار داشت:به هر حال اقای روحانی در قبال وعده های انتخاباتی که دادند توانست 24 میلیون رای را جذب کند و ما خواهان معرفی کابینه ای گفتمانی در قبال رای که روحانی کسب کرد بودیم.

پارسایی با بیان اینکه معرفی وزراء پیشنهادی در راستای گفتمانی که روحانی مطرح کرد و توانست 24 میلیون رای را اخذ کند نیست، خاطرنشان کرد:کابینه معرفی شده کابینه گفتمانی نیست. ما امیدواریم این افراد با توجه به اینکه گفتمانی نیستند لاقل کارآمدی داشته باشند.

این عضو هیات رئیسه فراکسیون امید با بیان اینکه فراکسیون متبوعش بعد از بررسی صلاحیت وزارءبه صورت جمعی در مورد همه وزراء اظهار نظر می کند گفت:حداقل سه وزیر از وزرائی که معرفی شده اند رای اعتماد مجلس را نخواهند گرفت و این افراد نه تنها نظر فراکسیون امید بلکه نظر مجلس را نیز نمی توانند جلب کنند.

وی با اشاره به عدم معرفی وزیر علوم نیز بیان کرد:به هر حال رویکرد قشر دانشجو و دانشگاهی صددرصد مشخص است، گفتمان فضای دانشجویی ما کاملا مشخص است و حداقل آقای روحانی وزیر علوم را وزیری گفتمانی انتخاب کند.

پارسایی در مورد اینکه عدم رای اعتماد فراکسیون امید به وزرا پیشنهادی ایا عدم همراهی بادولت نیست گفت:فراکسیون امید فراتر از حد انتظار در انتخابات ازاقای روحانی حمایت کرد و الان نیز از اقای روحانی حمایت می کند و امیدواریم اقای روحانی به وعده های انتخاباتی شان جامه عمل بپوشانند.

وی اضافه کرد:وعده های انتخاباتی چون تحقق حقوق شهروندی ،حق ازادی مردم و تعامل با دنیا همه با وجود یک کابینه گفتمانی و توانمند و کارآ قابل تحقق است،اگر هر یک از اعضای کابینه توان انجام این کار راداشته باشد مورد حمایت ما قرار می گیرد و هرکسی را نیز مورد حمایت قرار ندهیم به این دلیل است که تشخیص داده ایم که توان عملیاتی کردن آن وعده ها را ندارد و تصمیمات ما در راستای منافع ملی است.

سخنگوی فراکسیون امید در مورد اینکه ایا روحانی در انتخاب کابینه تحت تاثیر افرادی بوده است یا نه گفت:اصلاح طلبان فقط شاخص ها را به آقای روحانی ارائه دادند و نامی از فردی نبردند، قطعا آقای روحانی با مشاورانشان برای معرفی کابینه تصمیم گرفته اند و بدون مشاور تصمیم نمی گیرند. اینکه برخی افراد می گویند آقای روحانی به تنهایی تصمیم می گیرد قطعا خود آقای روحانی را زیر سوال می برد .

وی ادامه داد: ما معتقدیم اقای روحانی کسی نیست که خود رای باشد و مشورت نپذیرد ولی ما از جامعه مورد مشورت وی برای معرفی کابینه خبر نداریم

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه تحلیلی خبری نامه ، تاریخ انتشار 18 مرداد 96، کدمطلب:۴۲۰۵۷۱، www.namehnews.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین