پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۴۶۴۶
تاریخ انتشار : ۲۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۷
وجود اختلاف بین مسئولان وقت گذشته مهم ترین عامل توقف پروژه حیاتی راه آهن اردبیل، میانه است.

شعار سال: دکتر بشیر خالقی در آئین تجلیل از خبرنگاران خلخال و در جمع بازاریان و اصناف این شهرستان گفت: در حالی که تا سال 1385 برای عملیات اجرایی طرح راه آهن اردبیل - میانه بیش از پنج هزار و 500 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده بروز اختلاف بین مسوولان وقت استان بر سر تغییر مسیر راه آهن موجب توقف این طرح مهم و حیاتی استان شد.

وی افزود: اختلاف سال های گذشته استان هنوز هم بر این پروژه سایه افکنده و در حالی که قبل از سال 85 کارهای اساسی و زیربنایی این طرح از جمله احداث 23 کیلومتر در طول مسیر انجام شده در سال گذشته تنها 190 میلیارد ریال اعتبار برای ادامه عملیات این پروژه منظور شده بود که 70 میلیارد ریال از این اعتبار تخصیص یافت.

او اظهار کرد: با وضعیت اعتباری موجود امیدی به تکمیل و بهره برداری از این طرح نیست.

وی با بیان اینکه وحدت تنها عامل توسعه استان اردبیل از جمله شهرستان توسعه نیافته ای همچون خلخال در این استان است گفت: عامل مهم و اصلی توسعه نیافتگی خلخال نیز وجود اختلاف بین مسئولان با همدیگر و یا با مردم و نیز اختلاف موجود بین مردم شهرستان با یکدیگر بوده است.

وی افزود: در صورتی که اختلافات گذشته بر سر نحوه اجرای پروژه های عمرانی شهرستان ادامه داشته باشد انتظار توسعه همه جانبه شهرستان و نجات آن از بن بست اقتصادی و اجتماعی دور از انتظار است.

وی گفت: اختلافات بین مسئولان وقت موجب حذف ردیف اعتبارات ملی پروژه فاضلاب خلخال در سال 92 شده و در حالی که 20 کیلومتر از کار شبکه گذاری فاضلاب شهری خلخال باقیمانده و مردم شهر نیازمند اجرای کامل طرح هستند اختلافات ، مسوولان وقت شهرستان را از حذف شدن ردیف اعتباری ملی این پروژه حیاتی شهرستان غافل کرده است.

نماینده خلخال با بیان اینکه هر وقت و هر جا بویی از اختلاف و نفاق بوده آن منطقه از مسیر توسعه کشور دور افتاده گفت: در سال های اخیر اتفاق نظر مسئولان و وجود وحدت بین مسوولان و مردم شهرستان موجب پیشرفت کارهای عمرانی ، اقتصادی و اجتماعی شهرستان شده و انتظار می رود اصحاب رسانه خلخال در تقویت این وحدت و زمینه سازی برای توسعه همه جانبه مسوولان اجرایی را یاری کرده و با حضور در صحنه مانع بروز هرگونه اختلاف شوند.

دکتر خالقی از طرح راه خلخال به پونل به عنوان قدیمی ترین پروژه راهسازی کشور یاد کرده و افزود: عملیات اجرایی این راه 80 کیلومتری از سال 1337 آغاز و پس از گذشت 60 سال از عمر آن به علت وجود نواقص موجود در طرح هنوز هم بصورت رسمی افتتاح نشده و همین نواقص موجب تعطیلی و مسدود شدن این راه در بیش از نیمی ازسال به علت برفگیر بودن مسیر و احتمال سقوط بهمن در طول مسیر هشت کیلومتر از بخش برفگیر راه می شود.

او گفت: اختلاف ذهن مسوولان گذشته خلخال را مشغول کرده و مانع از رسیدگی به امورات مختلف مردم شهرستان از جمله رسیدگی به مشکلات مربوط به بیکاری و مهاجرت گسترده شده است.

خالقی اظهار کرد: در حالی که میانگین کشوری اراضی تحت مدیریت محیط زیست در مناطق مختلف کشور 10 درصد از مساحت مناطق است بی توجهی مسوولان گذشته به این امر موجب قرار گرفتن 37 درصد از کل مساحت شهرستان در اختیار محیط زیست شده و همین امر هم هر گونه توسعه کشاورزی ، صنعتی و یا گردشگری را در این شهرستان متوقف کرده است.

حجت مددی ، رئیس اتاق اصناف خلخال نیز در این جلسه از بلوکه شدن بیش از 700 میلیارد ریال از پول بازاریان و اصناف این شهرستان در موسسه های مالی و اعتباری ورشکسته و یا در آستانه ورشکستگی خبر داد و خواستار پیگیری موضوع از طریق نماینده مردم شهرستان های خلخال و کوثر در مجلس شد.

وی با قدردانی از تلاش خبرنگاران در پوشش اخبار و رویدادهای اقتصادی و اجتماعی منطقه افزود: مسدود شدن راه مهم خلخال به پونل در فصول سرد سال موجب افزایش هزینه حمل بار بازاریان خلخال از طریق راه های جایگزین و طولانی شده و این امر همواره اعتراض عمومی اصناف و کسبه این شهرستان را بهمراه دارد.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تحلیلی خبرآنلاین، تاریخ 21 مرداد 96، کد مطلب: 696392:www.khabaronline.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین