پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۶۱۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۵
استاندار سمنان با اشاره به اینکه وضعیت فعالیت صنایع این استان در دست بررسی است به موضوعات مطرح‌ شده مبنی بر آلایندگی شرکت فروسیلیس ایران اشاره کرد و گفت: شایعات آلایندگی صنایع باید با روش‌های علمی شفاف‌سازی شود.
شعارسال: محمدرضا خباز عصر ديروز در دیدار با دبیرکل خانه کارگر کشور که در محل استانداری سمنان انجام شد اظهار داشت: طولانی شدن شایعات باعث می‌شود که مسئولان در تصمیم‌گیری دچار تردید شوند.

وی با اشاره به لزوم انجام کار کارشناسی برای روشن شدن اساس شایعات خاطرنشان کرد: وقتی‌که یک موضوع و شایعه‌ای را «کِش» بدهیم و این موضوع طولانی شود؛ حواشی آن زیاد می‌شود.

استاندار سمنان با اشاره به اینکه باید برای ادعاهای موجود مستندات نیز ارائه شود گفت: باید اظهارنظر درباره هر موضوعی را به متخصص آن واگذار کنیم.

خباز با بیان اینکه سرطان‌زا بودن شرکت مذکور، موضوعی است که در اذهان مردم سمنان القاشده است، از دستور ویژه خود به رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی سمنان برای بررسی تخصصی و کارشناسی این موضوع خبر داد و گفت: این دانشگاه به‌ عنوان مرجع تخصصی بیماری‌زا بودن یا نبودن این شرکت مأموریت دارد که نتایج بررسی‌های دقیق خود را به همراه مستندات و مدارک، مبنی بر سرطان‌زا بودن یا نبودن این شرکت به‌صورت شفاف به مردم اعلام کند.

وی با بیان اینکه مرجع کارشناسی و اظهار نظر درباره آلایندگی اداره کل محیط‌زیست و درباره بیماری‌ها نیز علوم پزشکی است تصریح کر: اداره کل حفاظت محیط‌زیست استان سمنان نیز مأموریت دارد تا موضوع آلاینده بودن شرکت فروسیلیس ایران را به‌صورت دقیق و علمی بررسی کرده و نتایج آن را به‌صورت شفاف در اختیار مردم بگذارد تا این شایعات، به‌صورت ریشه‌ای و یک‌بار برای همیشه رفع شود.

استاندار سمنان با تأکید بر اینکه، تعطیلی صنایع، تنها راه‌حل کاهش یا حذف آلایندگی صنایع نیست تصریح کرد: راه‌حل‌هایی برای هر دو نتیجه آلاینده و بیماری‌زا بودن یا نبودن این شرکت وجود دارد که به آن عمل می‌شود.

خباز از تشکیل کمیته‌ای ویژه برای بررسی این موضوع به ریاست معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استان سمنان خبر داد.

استاندار سمنان با اشاره به اینکه هنوز آمار دقیق و مشخصی از تعداد صنایع در حال فعالیت در استان سمنان وجود ندارد گفت: زمانی که وارد استان سمنان شدم؛ مسئولان این استان اعلام کردند که 50 درصد از دو هزار و 400 صنعت این استان، در حال فعالیت‌اند؛ درحالی‌که برخی افراد نیز آمار تنها 300 واحد تولیدی فعال را ارائه کردند.

خباز با اشاره به اهمیت انجام فعالیت علمی و شفاف از فعالیت تیم‌های کارشناسی برای بررسی تعداد واحدهای صنعتی و تولیدی فعال در استان سمنان خبر داد و گفت: این تیم‌های کارشناسی داخلی در هشت شهرستان استان سمنان فعال‌شده است.

وی با اشاره به اینکه مشاوران امین خود را در سراسر استان سمنان برای بررسی وضعیت فعالیت صنایع این استان به کار گرفته است از نهایی شدن نتایج بررسی‌های این مشاوران در آینده نزدیک خبر داد و افزود: در آینده نزدیک گزارشی مستند از وضعیت موجود صنعت و تولید در استان سمنان حاضر می‌شود تا آمار واقعی صنایع و واحدهای تولیدی فعال این استان به دست آید.

با اندكي اضافه و تلخيص برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار: 15 دی 1394، کد خبر: 963243، www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۶
0
0
سمنان با شهرک های صنعتی که داره باید بیشتر مورد توجه محیط زیست قرار بگیره بخاطر الودگی م.ق71
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین