پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۱۰۹
تاریخ انتشار : ۲۵ دی ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۹
رئیس جبهه مبارزه مردمی فلسطین رژیم آل‌سعود با محکوم کردن مواضع اتحادیه عرب علیه ایران و حزب‌الله تاکید کرد: اتحادیه عرب تحت امر عربستان به جای برخورد با جنایات اسرائیل در فلسطین، در برابر مقاومت ضد صهیونیستی ایستاده است.

شعار سال:«خالد عبدالمجید» دبیر کل ائتلاف نیروهای مقاومت فلسطین در سوریه ,تصمیم‌ها و مواضع اتخاذ شده علیه ایران و حزب الله در نشست اخیر وزیران خارجه اتحادیه عرب را محکوم کرد و گفت: این تصمیم‌ها بازتابی از آرمان‌های امت عربی نیست و تنها به نفع رژیم صهیونیستی و دشمنان امت عربی و اسلامی تمام می‌شود.

عبدالمجید گفت: این برای ائتلاف نیروهای فلسطینی در سوریه جای تعجب دارد که اتحادیه عرب به ابزاری در دست عربستان و دشمنان امت عربی مبدل شده است .

وی عربستان را مسئول شعله‌ور کردن آتش درگیری‌ها در منطقه و دامن زدن به فتنه‌های مذهبی خواند و گفت: آل سعود از گروه‌های تروریستی در سوریه و منطقه حمایت می‌کند و ائتلاف‌هایی را تشکیل می‌دهد که به دروغ آن را عربی و اسلامی می‌خواند و از سوی دیگر حملات به قصد نابودی یمن و بسیاری از کشورهای عربی را فرماندهی می کند.

وی افزود: ائتلاف نیروهای مقاومت فلسطین در سوریه مواضع تحریک آمیز عربستان علیه جمهوری اسلامی ایران را محکوم می کند، چرا که ایران همواره خواهان گفت‌وگو و حل هر مساله یا مشکلی بین کشورهای همسایه در منطقه است.

عبدالمجید مواضع اتحادیه عرب در قبال حزب الله لبنان را نیز محکوم کرد و گفت: مقاومت لبنان در رویارویی با رژیم اشغالگر صهیونیستی مایه افتخار امت عربی و اسلامی است و بینی دشمن صهیونیستی را در تجاوز سال 2006 لبنان به خاک مالید.

وی تاکید کرد: امروز حزب الله قدرت بازدارندگی بزرگی را تشکیل می‌دهد که دشمنان امت عربی و نیروهای تکفیری در منطقه از آن هراس دارند.

دبیر کل ائتلاف نیروهای مقاومت فلسطین بر حمایت نیروهای فلسطینی از حزب الله و جمهوری اسلامی ایران در مقابله با هجمه‌های عامدانه تاکید کرد و گفت: مواضع خصمانه برخی کشورهای عربی علیه ایران تنها به نفع دشمن صهیونیستی است.

عبدالمجید گفت: انتظار داشتیم وزیران خارجه کشورهای عربی چنین مواضعی را در قبال جرایم رژیم اشغالگر صهیونیستی علیه ملت فلسطین اتخاذ می‌کردند.

اتحادیه عرب سه روز پیش در نشست اضطراری خود که به درخواست عربستان آن را برگزار کرد، بدون محکوم کردن جنایات سعودی علیه ملت‌های مظلوم منطقه از جمله یمن و سوریه و اعدام ظالمانه شهروندان بیگناه این کشور، جمهوری اسلامی ایران را به دخالت در امور کشورهای عربی متهم کرد.

وزرای خارجه اتحادیه عرب حمله به مقرهای دیپلماتیک عربستان در ایران را محکوم کردند.

در پی انتشار خبر اعدام شیخ النمر از روحانیون برجسته شیعه عربستان توسط مقامات سعودی، گروهی معترض به سفارت ریاض در تهران حمله کردند. اعدام شیخ النمر موجی از محکومیت جهانی را به همراه داشت.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری فارس,تاریخ انتشار 23 دی 1394,کد مطلب: 13941023000057 www.farsnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین