پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۱۲۶۴
تاریخ انتشار : ۲۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۶
مدیرکل تبلیغات اسلامی سمنان ضمن بیان اینکه یک هزار و ۴۰۰ هیئت مذهبی در استان فعالیت دارند، گفت: ۴۰۰ هیئت از این تعداد در سامانه طوبی ویژه ساماندهی هیئت‌های مذهبی ثبت‌نام کردند.

شعار سال: حجت‌الاسلام علی شکری صبح سه‌شنبه در گردهمایی ذاکران، شعرای آیینی و هیئت‌های مذهبی دامغان به میزبانی حسینیه اعظم حضرت ابوالفضل(ع) این شهر، ضمن بیان اینکه یک هزار و ۴۰۰ هیئت مذهبی شامل هیئت دانش‌آموزی، دانشجویی و هیئت‌های مستقر در محلات شهرها و روستاهای و همچنین هیئت‌های محوری در سطح استان فعالیت دارند، بیان کرد: باید تلاش کنیم تا تعداد هیئت‌های ثبت‌نام‌شده در سامانه طوبی، طرح جامع ثبت اطلاعات هیئت‌های مذهبی افزایش یابد.

وی با اشاره به اینکهتاکنون یک هزار و ۸۰۰ مداح برای فعالیت در سطحاستان سمنان با استفاده از سامانه برخط طوبی ساماندهی شده و کد تبلیغی دریافت کرده‌اند، افزود:درباره این قشر نیز باید گفت در تلاش هستیم تا بااطلاع رسانی گسترده به‌خصوص در ایام محرم، همه مداحان استان را به ثبت اطلاعات در این سامانه برخط، تشویق کنیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان، درباره دیگر فعالیت این اداره کل درباره ساماندهی مداحان، گفت: در شهرهای استان تشکل‌های دینی و مداحاندر بخش‌های مختلف فعالیت دارند و یکی از آن‌ها وجود مجمع الذاکرین است که در برخی از شهرستان‌های استان جلسات هفتگی و ماهانه آن‌ها برگزارشده و در آن شعرخوانی، مدح و مناقب و روضه‌خوانی، صورت می‌گیرد که در این جلسات حضور نوجوانان و جوانان پررنگ محسوب می‌شود.

شکری در بخش دیگری از سخنان خود ضمن اشاره به جایگاه والای مداحان، تأکید کرد: مداحان و هیئت‌امنای مساجد و تکایا در ایام محرم ازجایگاه حساسی در اقامه عزاداری اباعبدالله الحسین (ع) برخوردارند چراکه باید میراث دار عزاداری آن حضرت باشند و تلاش کنند این میراث به دیگر نسل‌ها منتقل شود و این درست راهی است که آنان باید برای ترویج فرهنگ عاشورایی در جامعه طی کنند.

وی خاطرنشان کرد: یکی از رسالت‌های مداحان و مسئولان هیئت‌های مذهبی در عصر حاضر این است که باید با بدعت‌ها و باورهای نادرست دینیدر جامعه که دشمنان آن را ترویج می‌دهندمقابله کنند چراکه دشمنان برای همه ما نقشه‌ها و توطئه‌های شومی طراحی کرده‌اند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان گفت: متأسفانه در جامعه ما فضاهای وجود دارد که دشمنان آن را با عناوین بدعت و باورهای نادرست در حال ترویج و گسترش هستند لذا در ایام محرم و صفر وظیفه داریم که با این برنامه های دشمنان در ابعاد و زمینه های مختلف مبارزه کنیم.

شکری یادآورشد: مداحان ما باید در نقل مباحث تاریخی به اصول علمی توجه ویژه داشته باشند و از سوی دیگر مسئولان هیئت‌های مذهبی و عزاداری در این ایام مراقب حاشیه ها باشند و نگذارند دشمنان با ترفندهای مختلف در عزاداری‌های ما نفوذ پیدا کند چراکه معتقد هستیم عزاداری‌هاباید واقعی و مبتنی بر سنت هایمان باشد.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ 28 شهریور 96، کد مطلب: 4091129: www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین