پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۲۸۴
تاریخ انتشار : ۲۷ دی ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۶
رهبر انقلاب می‌فرمایند: شرکت در انتخابات آبروی نظام جمهوری اسلامی است، آبروی اسلام است، آبروی ملّت ایران است، آبروی کشور است.

شعار سال: مقام معظم رهبری در ادوار مختلف برگزاری انتخابات، رهنمودهای گرانبهایی را برای ملت ایران عنوان می‌کنند که همه این رهنمودها بر لزوم حضور گسترده و پرشکوه مردم در پای صندوقهای رأی برای نقش بر آب کردن توطئه‌های دشمنان داخلی و خارجی تاکید دارد.

در طول سالیانی که از پیروزی انقلاب اسلامی و استقرار نظام اسلامی می‌گذرد، مردم نیز در شرایط گوناگون و با وجود بسیاری از مشکلات در صحنه انتخابات حضور یافته و هر بار صحنه‌های به یاد ماندنی را از حضورشان در مهمترین عرصه تعیین سرنوشت کشور آفریده اند.

انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی روز 7 اسفند سال جاری همزمان با انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری برگزار می‌شود که طبیعتا همانند انتخابات دوره‌های گذشته از اهمیت بالایی برخوردار بوده و مستلزم آن است که مردم در شرایط کنونی منطقه، اهمیت حضورشان در پای صندوقهای رای برای انتخاب نمایندگان مجلس را درک کنند و فارغ از سلایق و گرایشهای سیاسی سرنوشت 4 سال آینده کشور در حوزه قانونگذاری و نظارت را تعیین نمایند.

در ادامه، جدیدترین توصیه های سکاندار کشتی انقلاب را درباره لزوم شرکت در انتخابات به منزله آبرو و اعتبار نظام اسلامی و همچنین ناکامی دشمنان می‌خوانید:

* شرکت در انتخابات آبروی نظام جمهوری اسلامی است

حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب در دیدار اخیرشان با جمعی از مردم در رابطه با اهمیت حضور آحاد جامعه در انتخابات فرمودند: "انتخابات در واقع یک نفس تازه دادن به ملّت ایران است؛ [ملّت ایران] یک نفس تازهای پیدا میکند، طبیعت انتخابات این است. اینکه ملّت ایران بیایند تک تک وارد میدان بشوند و رأی بدهند [که] آقا عقیده من این است، فلانی باید مسئول باشد، حالا چه در ریاست جمهوری، چه در مجلس شورای اسلامی، چه مجلس خبرگان؛ هر کدام از اینها جداگانه در جای خود اهمّیّت فراوانی دارد، هر فردی از آحاد ملّت که این احساس مسئولیّت را بکند، خودش یکی از آن عناصر حفظ کننده انقلاب است. حضور مردم یکی از آن عناصری است که دشمن را ناکام میکند. اینکه ما تکیه میکنیم، تأکید میکنیم، اصرار میورزیم بر اینکه مردم همه شرکت کنند درانتخابات و من بارها این را قبلاً گفته‌ام، حالا چندبار یادم نیست، که حتّی آن کسانی که نظام را قبول ندارند، برای حفظ کشور، برای اعتبار کشور بیایند در انتخابات شرکت کنند".

ایشان در ادامه افزودند: "ممکن است کسی بنده را قبول نداشته باشد، عیبی ندارد امّاانتخابات مال رهبری نیست، مال ایران اسلامی است، مال نظام جمهوری اسلامی است. همه باید بیایند در انتخابات شرکت کنند؛ این موجب میشود که نظام جمهوری اسلامی تقویت بشود، پایداری آن و ماندگاری آن تأمین بشود، کشور درحصار امنیّت کامل باقی بماند، که خب بحمدالله امروز هست، این موجب میشود که ملّت ایران در چشم ملّتهای دیگر آبرو پیدا کند و اعتبارش بالا برود؛ در چشم دشمنانش ابّهت پیدا کند ملّت ایران؛ انتخابات این است. بنابراین اصل انتخابات حضور مردم در پای صندوقهای رأی و رأی دادن آنها است. همه باید شرکت کنند؛ شرکت در انتخابات آبروی نظام جمهوری اسلامی است، آبروی اسلام است، آبروی ملّت ایران است، آبروی کشور است. این مسئله اوّل است". (نوزدهم دی 94/ بیانات در دیدار مردم قم به مناسبت سالروز قیام نوزدهم دی‌ماه ۱۳۵۶)

* انتخابات، فی‌نفسه یک امر بسیار مهم و یک نعمت بزرگ است

ایشان همچنین در دیداری که اخیرا با ائمه جمعه سراسر کشور داشتند، به موضوع حضور مردم در انتخابات 7 اسفند اشاره و تاکید کردند: "انتخابات واقعاً نعمت بزرگی است. این هم از برکات نگاه روشن و عمیق امام بزرگوار ما بود. کسانی در همان زمان بودند که معتقد بودند [وقتی‌] حکومت اسلامی است، انتخابات لزومی ندارد؛ امام فرمود نه،انتخابات باید باشد و منشأ اثر باشد، مردم تصمیم بگیرند، مردم انتخاب کنند و آنچه مردم میخواهند بشود. نتیجه‌ این سیاست، این شد که مردم در کنار انقلاب و در وسط میدان باقی ماندند و تا امروز بحمدالله باقی مانده‌اند؛ چون خود مردمند که دارند انتخاب میکنند، خود مردمند که دارند تصمیم میگیرند. انتخابات نعمت بزرگی است."

ایشان بیان کردند: "انتخابات از جمله‌ی چیزهایی است که بحمدالله [در جمهوری اسلامی‌] هست. ما این‌همه هم انتخابات داشته‌ایم [امّا] دشمنان ما هم دریغ نکردند از اینکه بگویند اینجا دیکتاتوری است. [درحالی‌که] دیکتاتورهای منطقه رفیقهای خودشان هستند و بر سرِ خوان غارت و یغمای ملّتها با هم شریکند و سهیمند، به آنها چیزی نمیگویند -مثل همین دولتهایی که مشاهده میکنید و می‌بینید و می‌دانید، امّا جمهوری اسلامی را متّهم میکنند. اگرانتخابات نبود، این دیگر تهمت نبود [بلکه] واقعیّت میشد؛ یعنی اگر حقیقتاً از مردم این حق گرفته میشد، حرف دشمن راست درمی‌آمد. بحمدالله این حق به مردم داده شده است، انتخابات هم هست، انتخابات هم بحمدالله آزاد است. وجودانتخابات، هم در جوّ داخلی یک احساس استقلال و هویّتی به مردم میدهد و احساس میکنند که همه‌چیز مال خودشان است، واقع قضیّه هم همین است؛ صاحب مملکت مردمند و خودشان تصمیم میگیرند، خودشان اقدام میکنند؛ هم در قوّه‌ی مجریّه، هم در قوّه‌ی مقنّنه، هم بالواسطه در مورد رهبری و بقیّه‌ مواردی که انتخابات است- هم مایه‌ی آبرو و اعتبار درخارج از کشور است؛ در جوّ جهانی، حقیقتاً این انتخابات مایه‌ی اعتبار و آبرو است. بنابراین خود انتخابات، فی‌نفسه یک امر بسیار مهم و یک نعمت بزرگ است."

رهبر معظم انقلاب افزودند: "هرچه جمعیّت بیشتر در انتخابات شرکت کند، استحکام نظام و اعتبار کشور بالاتر خواهد رفت؛ هرچه بیشتر مردم شرکت کنند، اعتبار نظام بالا خواهد رفت. چون نظام، نظام مردمی است و واقع قضیّه این است که متّکی به عواطف مردم و احساسات مردم و انتخاب مردم و خواست مردم است. بنده این عقیده را [در موردحضور] حدّاکثری از قبل هم داشته‌ام و همیشه هم رویش اصرار کرده‌ام، این بار هم اصرار دارم و ان‌شاءالله بیشتر هم درباره‌اش صحبت میکنم." ( چهاردهم دی ماه 94/ دیدار ائمه جمعه سراسر کشور)

این بیانات مقام معظم رهبری علامت و تاکید دوباره ای بر لزوم حضور پرشور در پای صندوقهای رأی و نشاندهنده این است که این حضور تا چه حد می تواند در ارتقای جایگاه کشور در سطوح داخلی، منطقه ای و بین المللی حائز اهمیت باشد.

با اندكي اضافه و تلخيص برگرفته از خبرگزاري باشگاه خبرنگاران جوان، تاریخ انتشار: 27 دي 1394، کد مطلب: 5461208 :www. yjc.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین