پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۳۳۱۷
تاریخ انتشار : ۰۹ مهر ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۱
مدیرکل میراث فرهنگی استان البرز لغو ثبت ملی باغ سیب را به آب در هاون کوبیدن تشبیه کرد و گفت: بنیاد مستضعفان نسبت به ثبت ملی این باغ اعتراض دارد.

شعار سال: عبدالناصر میرچیبا اشاره به طرح شکایت بنیاد مستضعفان مبنی بر خارج کردن باغ سیب مهرشهر کرج از فهرست آثار ثبت ملی شده، اظهار کرد: این خبر کاملاً صحت دارد، گویا برخی از آقایان در خصوص ثبت ملی شدن این باغ اعتراضاتی دارند.

وی بابیان اینکه با جدیتی بیشتر از گذشته اعلام می‌کنم روند صورت گرفته در خصوص ثبت باغ سیب مهرشهر کرج در فهرست آثار ملی اقدامی درست بوده است، افزود: این امر پاسخی قاطع به مطالبه مردم و شهروندان البرزی بوده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان البرز بابیان اینکه نمی‌دانم برخی از این دسته از اقدامات چه سودی می‌برند و چه طمعی در سردارند، گفت: با ثبت ملی کردن طمع و برنامه این دسته از افراد اجرایی نخواهد شد.

میرچی با اعلام‌خطر و اظهار نگرانی در خصوص اقدام اخیر بنیاد مستضعفان درباره باغ سیب مهرشهر کرج، خاطرنشان کرد: ثبت ملی شدن این باغ به‌نوعی هدیه مقام معظم رهبری است.

وی بابیان اینکه طرح شکایت در خصوص لغو ثبت ملی باغ سیب مهرشهر کرج آب در هاون کوبیدن است، افزود: به‌طورقطع از منافع و حقوق شهروندان در خصوص حفظ این باغ تمام‌قد دفاع خواهیم کرد و اجازه تغییر کاربری آن را نمی‌دهیم.

باغ سیب مهرشهر از گنجینه‌های ژنتیکی گیاهی و یکی از بزرگ‌ترین سرمایه‌های زیست‌محیطی و از جاذبه‌های گردشگری کلان‌شهر کرج است. این باغ که قدمت آن به دوره پهلوی بازمی‌گردد و جزئی از محوطه تاریخی کاخ مروارید به شمار می‌آید، زمانی دارای ۷۰ هزار اصله درخت شامل گلابی، سیب، هلو، گردو و آلو بود اما از دهه‌های گذشته و به‌طور خاص‌تر در چند سال اخیر تعداد زیادی از درختان باغ توسط مالکان قطع شد.

این باغ که به باغ سیب شمس یا باغ سیب مهرشهر مشهور است، دارای ۳۰۰ هکتار مساحت و از اموال مصادره شده است،این باغ سال‌هاست در اختیار بنیاد مستضعفان بوده است.

گفتنی است؛ باغ سیب کرج اسفندماه سال ۱۳۹۵ در فهرست آثار ملی به ثبت رسید.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ 5 مهر 96، کد مطلب: 4099543: www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین