پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۳۸۷۱
تاریخ انتشار : ۱۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۱
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت :جمهوری اسلامی ایران و جمهوری ایرلند بر این باورند که برجام یک توافق بین المللی است و همه طرفها باید به آن پایبند باشند.

شعارسال:آقای لاریجانی پس از دیدار با رئیس مجلس سنای ایرلند تاکید کرد : در این دیدار بر حساسیت دو کشور در زمینه مسائل منطقه ای به ویژه بحرانهای تروریستی تاکید و هرگونه هرج و مرج و تجزیه طلبی در منطقه محکوم شد.

وی با اشاره به زمینه های گسترش همکاری های اقتصادی بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری ایرلند گفت : فرصت خوبی برای تجار و بازرگانان دو کشور به منظور گسترش همکاری های دو جانبه مهیا شده است .

لاریجانی افزود: در این دیدار اولویتها و تکالیف برنامه ششم توسعه تشریح شد و زمینه های مشترک سرمایه گذاری در بخشهای فناوری های نوین، انرژی های پاک، دارو و تجهیزات پزشکی و نفت و گاز مورد بررسی قرار گرفت .






رئیس مجلس مذاکرات با همتای ایرلندی خود را مثبت و سازنده توصیف کرد و ان را نخستین گام برای توسعه روابط اقتصادی ، سیاسی و امنیتی دو کشور دانست .

«دنیس او دونوان» رئیس مجلس سنای ایرلند نیز در این نشست با اشاره به محورهای مذاکرات خود با آقای لاریجانی تاکید کرد : دولتهای اروپایی معتقدند برجام یک تعهد بین المللی مثبت است که به نفع ایران و اتحادیه اروپا و صلح جهانی است و از تمامی ظرفیتهای دیپلماتیک و بین المللی خود استفاده می کنیم تا برجام ادامه پیدا کند.

وی از سفر یک هیات اقتصادی ایرلندی به ایران در ماه آینده خبرداد و افزود:ما خواهان گسترش مناسبات خود با ایران در تمامی زمینه های اقتصادی و سیاسی هستیم و زمینه مناسبی برای توسعه صادرات محصولات کشاورزی، دارو و تجهیزات پزشکی بین دو کشور وجود دارد.

«دنیس او دونوان» ضمن قدردانی از اقدامات جمهوری اسلامی ایران در مبارزه با تروریسم تاکید کرد : تروریسم مرز نمی شناسد و امروز شاهد این پدیده در پاریس و لندن هستیم و در این مذاکرات بر گسترش همکاری ها در زمینه مبارزه با تروریسم تاکید شد.

اتحادیه اروپا مستقل باشد تا بتواند نقش خود را بخوبی ایفا کند

رییس مجلس شورای اسلامی گفت: ما به توافق هسته ای پایبند خواهیم بود تا جایی که طرفین این توافق بدان تعهد و پایبندی داشته باشند.

دکتر علی لاریجانی امروز(سه شنبه) در دیدار با دنیس او دونوان رئیس مجلس سنای ایرلند گفت: چند کشور با همکاری هم و با مشکلات زیاد توافق هسته ای را به سرانجام رساندند و ما به آن پایبند خواهیم بود اما با اقداماتی که از سوی رییس جمهور آمریکا صورت می گیرد، در آینده ممکن است مشکلاتی بوجود بیاورد که ما هم خواهان آن نیستیم.

وی افزود: اتحادیه اروپا باید مستقل باشد تا بتواند نقش خود را بخوبی ایفا نماید و ما نقش اتحادیه اروپا را مثبت می دانیم و این اتحادیه می تواند در برقراری آرامش به کشور فلسطین و میانمار کمک نماید، زیرا فجایع انسانی در آنجا رخ داده است.

رئیس قوه مقننه با اشاره به مخالفت ایران با تجزیه طلبی در کشورهای منطقه خاطرنشان کرد: ما مخالف هر نوع تجزیه طلبی هستیم زیرا معتقدیم که به امنیت کشورها صدمه وارد می شود عراق تازه داشت از دست گروهک تروریستی داعش خلاص می شد که با مشکل جدید کردستان عراق مواجه شد.

دکتر لاریجانی درادامه با اشاره به موقعیت و وسعت کشور ایران، تصریح کرد: ایران کشوری با منابع انرژی فراوان و جمعیت زیاد است که همین امر زمینه های همکاری و سرمایه گذاری برای سایر کشورها را فراهم می نماید.

وی همچنین آمادگی ایران در زمینه مبادلات بانکی و گسترش روابط تجاری در زمینه های مختلف با ایرلند را اعلام کرد.

دکتر لاریجانی در پایان بر لزوم گسترش روابط پارلمانی تاکید کرد و نقش گروه دوستی را در این زمینه موثر دانست.

اتحادیه اروپا به توافق برجام پایبند خواهد ماند

دنیس او دونوان رئیس مجلس سنای ایرلند نیز در این دیدار ضمن ابراز خرسندی از سفر به ایران، گفت: مسئولین و ملت ما خواهان گسترش روابط با ایران هستند و ما خیلی به فرهنگ و تاریخ شما علاقمند هستیم.

وی افزود: ما به عنوان یکی از اعضای اتحادیه اروپا این اطمینان را می دهیم که به توافق هسته ای پایبند هستیم و مذاکرات مجدد در این خصوص را به ضرر همه طرفین این توافق می دانیم و متوجه این همه تردید آمریکا نسبت به توافق هسته ای نمی شویم .

وی تاکید کرد: آنچه مسلم است، اینکه اتحادیه اروپا خود را مستقل می داند و تلاش می کند این اتحاد را حفظ کند و تصمیمات آمریکا روی این اتحادیه تاثیرگذار نخواهد بود.

رئیس مجلس سنای ایرلند خاطرنشان کرد: ما می دانیم که ایران فداکاری و تلاش زیادی کرد تا این توافق به سرانجام برسد و نتیجه آن برای همه کشورها مفید بوده است و به همین دلیل نخواهیم گذاشت که این توافق به راحتی خدشه دار شود.

وی همچنین با اشاره به لزوم گسترش سطح روابط سیاسی و تجاری با ایران، اظهار داشت: ایرلند ذخایر انرژی محدودی دارد و ما هم شدیدا نگران آینده محیط زیست هستیم و امیدواریم بتوانیم در این زمینه با هم همکاری داشته باشیم.

دنیس او دونوان گفت: در خصوص صادرات تجهیزات دارویی و مبادلات فناوری‌ها سطح همکاری ها را افزایش خواهیم داد و در همین زمینه هیأتی اقتصادی ماه آینده به ایران سفر می کند که این اقدام را نخستین گام مثبت در گسترش سطح روابط می دانیم.

رئیس مجلس سنای ایرلند در ادامه ضمن تاکید بر لزوم تسهیل روابط بانکی میان دو کشور، اظهار داشت: پس از بازگشت حتما با مسئولان دولتی و نمایندگان سنا این موضوع را بررسی و موانع را برطرف خواهیم کرد.

وی در پایان ضمن تشکر از ایران به دلیل تلاش در برقراری آرامش در منطقه، تاکید کرد:باتوجه به هرج و مرجی که در بسیاری از کشورها ایجاد شده، ایران خوشبختانه توانسته است ثبات و امنیت خود را حفظ نماید و ایرلند تمایل دارد که در جهت مبارزه با تروریسم با ایران همکاری داشته باشد.

شعارسال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از خبرگزاری صدا وسیما، تاریخ انتشار11مهر96،کدخبر: 1833336، www.iribnews.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین