پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۴۴۸۰
تاریخ انتشار : ۱۵ مهر ۱۳۹۶ - ۰۰:۱۸
استاندار سمنان با تاکید بر اینکه امام حسین(ع) حرکتی کاملا استثنایی در تاریخ بشریت را انجام داد، گفت: زیرا در کوتاهترین مدت، بزرگترین مصیبت طول تاریخ اتفاق افتاد.

شعار سالمحمدرضا خباز پیش از ظهر پنج شنبه در جمع آمران به معروف و ناهیان از منکر استان سمنان، به میزبانی استانداری، ضمن اشاره به اینکه قیام امام حسین(ع) حرکتی کاملا استثنایی در تاریخ بشریت است که دیگر تکرار نمی شود، تاکید کرد: یکی از علل قیام ایشان احیای امر به معروف و نهی از منکر است.

وی افزود: امر به معروف در زمره فرایض حیاتی و حساس در دین مبین اسلام است که باید با تاسی از قیام امام حسین(ع) به ترویج آن در جامعه بپردازیم.

راه نجات بشریت، تأسی به امام حسین(ع) است

استاندار سمنانگفت: ۱۴ قرن از قیام امام حسین(ع) می‌گذرد و این قیامآنچنان فراگیر شده که حتی علمای غیر مسلمان نیز معتقدند راه نجات بشریت، تأسی به امام حسین(ع) است.

خباز تاکید کرد: امام حسین(ع) در سوم شعبان به دنیا آمدند و در سوم شعبان هم قیام خود را آغاز کردند پس این امام معصوم دو میلاد داشتند یکی تولد واقعی و دیگری تولد انسان سازی که هر دوی آنها نیز راه و رسم زندگی را به ما می آموزند.

وی با تاکید بر اینکه هیچ قدرتی نمی‌تواند ۲۰ میلیون انسان را از سراسر دنیا طی ایام اربعین در کربلا به حرکت درآورد،افزود: امام حسین(ع) بیعت با یزید را جز ذلت و خواری نمی دانست و فرمود این گونه زندگیرا نمی‌پسندم.

احساس مسئولیت در قبال جامعهیکی از راه های تداوم مسیر امام حسین (ع)

استاندار سمنان با ابراز اینکهامام حسین(ع) این مقدار عظمت را به دلیل انقطاع از نیروهای مادی، عدم تعلق به دنیا، و اتصال به نیروهای غیبی، و ادای فرائض الهی دانست، افزود:بزرگترین فریضه ای که آمران به معروفافتخار خدمت آن را دارند، طلایه دار راه زینب کبری هستند.

خباز با بیان اینکه راه امام حسین برای ما نیز قابل ادامه دادن خواهد بود و ما باید انقطاع خود از این مسائل را مدنظر قرار دهیم، تاکید کرد: یکی از راه های تداوم مسیر امام حسین (ع)، امر به معروف و نهی از منکر و همچنین احساس مسئولیت در قبال جامعه است.

در این مراسم فعالان حوزه امر به معروف و نهی از منکر استان سمنان تقدیر شدند.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر ، تاریخ انتشار 13 مهر 96، کدمطلب:4105398، www.mehrnews.com


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین