پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۵۵۹۰
تاریخ انتشار : ۲۰ مهر ۱۳۹۶ - ۰۰:۰۵
منتخبی از تمبرهای زنده‌یاد استاد محسن مقدم، هم‌زمان با روز جهانی پست، ۱۷ مهر ۱۳۹۶ در موزه مقدم دانشگاه تهران رونمایی شد.

شعارسال: این مجموعه که شامل بیش از ۶۰۰ تمبر ایرانی و خارجی است برای نخستین بار به نمایش عموم در می‌آید. مجموعه تمبرهای موزه مقدم بیش از پنج هزار تمبر از ایران و جهان را در بر می‌گیرد.

در نمایشگاه «منتخب تمبرهای استاد محسن مقدم» ۱۱۵ تمبر ایرانی مربوط به دوره‌های قاجار، پهلوی اول، پهلوی دوم و جمهوری اسلامی ایران و ۴۷۵ تمبر از کشورهایی از قاره آسیا، اروپا، آفریقا و آمریکا، برای نخستین بار به نمایش گذاشته می‌شود.

گفتنی است، مجموعه تمبرهای موزه مقدم، جز اولین مجموعه تمبرهایی است که زنده‌یاد استاد محسن مقدم از شش سالگی شروع به جمع‌آوری کرده بود.

نمایشگاه منتخب تمبرهای استاد محسن مقدم تا ۳۰ آبان ۱۳۹۶ همه روزه غیر از شنبه‌ها و ایام تعطیل رسمی از ساعت ۹ تا ۱۶ در موزه مقدم دایر خواهد بود.

محسن مقدم ـ فرزند محمد تقی خان احتساب الملک ـ در اواخر دوران قاجار در سال 1279 ه.ش در تهران به دنیا آمد. او در سال 1291 ه.ش در سنین کودکی برای تحصیل به اروپا فرستاده شد. در میانه جنگ جهانی اول به ایران بازگشت و در مدرسه صنایع مستظرفه در محضر استادانی چون کمال الملک ادامه تحصیل داد. او پس از چند سالی مجدداً به اروپا بازگشت. محسن مقدم مدتی در بخش باستان شناسی موزۀ لوور در پاریس در کلاس های ژرژ کنتنو، باستان شناس معروف، آموزش دید و با درجۀ عالی، تحصیل در آنجا را به پایان رساند. او علاوه بر باستان شناسی، در پاریس به آموزش نقاشی هم پرداخت. محسن مقدم در سال های پایانی حضور خود در اروپا به عنوان نماینده فرهنگی ایران در نشست ها و نمایشگاه های متعددی حضور یافت.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری علم و فناوری، تاریخ انتشار: 18مهر1396 ، کدخبر: 37731: www.stnews.ir


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین