پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۶۸۸۳
تاریخ انتشار : ۲۶ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۸
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان گفت: مرزنشینان می توانند از سهمیه ارزی بیش از ۵۱ میلیون دلار بهره مند شوند.

شعار سال: خلیل قاسمی دوشنبه شب در جمع خبرنگاران بیان داشت: در راستای بهبود وضعیت معیشتی مردم براساس قانون، ظرفیتی در قانون مبادلات مرزی ایجاد شده است که سهمیه ارزی بیش از ۵۱ میلیون دلار برای استان تعریف شده است.

وی اقلام وارداتی مشمول قانون ساماندهی مبادلادت مرزی را ۴۱ قلم کالا اعلام کرد و گفت: بر اساس تعرفه های اعلامی تعاونی های مرزنشین می توانند کالاهای خوراکی مانند: برنج، شکر و قند، چای، روغن نباتی مایع و جامد، تمر هندی، میوه های گرمسیری شامل انبه آناناس و موز، انواع ادویه و کالاهای غیر خوراکی مانند: موتور برای قایق و لنج باری و صیادی، قطعات یدکی موتور ،قایق و لنج و ...را وارد کنند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان و دبیر شورای ساماندهی مبادلات مرزی در ادامه تعاونی های مرزنشین استان را بیش از ۵۰ تعاونی برشمرد و گفت: طبق آمار عملکردی تنها ۵۰ درصد از این تعاونی ها فعال می باشند که برای فعال سازی آنها، در تلاش هستیم که موانع و مشکلات آنها را مرتفع کنیم.

قاسمی جمعیت مرزنشینان استان در سال جاری را ۵۵۶ هزار و ۳۱۲ نفر اعلام کرد کرد و تصریح کرد: تاکنون ۱۵۲ هزار کارت مرزنشین در سامانه به ثبت رسیده که ۱۲۷ هزار کارت برای مرزنشینان صادر شده است.

وی تخفیفات حقوق ورودی براساس ابلاغیه مصوبه دولت مبنی بر کاهش میزان تخفیفات گمرکی را از ۱۰۰ درصد به ۷۰ درصد در کالاهای خوراکی و از ۵۰ در صد به ۳۰ درصد در کالاهای غیر خوراکی اعلام کرد.

قاسمی در پایان با اشاره به عدم صادرات و واردات توسط مرزنشینان در سال جاری خواستار همکاری بیشتر دستگاه های اجرایی برای رفع مشکلات مرزنشینان استان شد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ 25 مهر 96، کد مطلب: 4116315:www.mehrnews.com


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین