پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۷۱۲۱
تاریخ انتشار : ۲۷ مهر ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۵
صاحب گالری شهریور گفت: بازار هنر ایران، در چند سال اخیر پیشرفت کرده است، ولی متأسفانه اوضاع کلی اقتصاد در مملکت پایین است؛ و این مانع از رونقِ این بازار است. با این حال، علاقه‌‌ی مجموعه‌دارها خیلی نسبت به گذشته بیشتر شده. من این علاقه را در چشمان‌شان می‌بینم.

شعار سالدر دو سال اخیر،گالری شهریوربا چندین نمایشگاهی که از آثار هنرمندان دوره‌ی مدرن ایران برگزار کرده، سبک و راهی را از خود نشان داده که نمایشگاه‌های بعدی‌اش را نیز قابل‌ پیش‌بینی می‌کند. در این دو سال، نمایشگاه‌هایی از «ابوالقاسم سعیدی»، «مسعودعربشاهی»، «ناصر عصار»، «پرویز تناولی»، «ژازه تباتبایی» و «قاسم حاجی‌زاده» به همت این گالری برپا شده است. حالا نوبت به «هوشنگ‌پزشک‌نیا» رسیده و نمایشگاهی از نزدیک به سی اثر از این هنرمند در آستانه‌ی صدمین سال تولدش، از ۱۴ مهر تا ۲۰ آبان در این گالری برپاست.

هم‌زمان با این نمایشگاه، کتاب هوشنگ‌ پزشک‌نیا نیز، با عنوان «همسفر باد» از سوی«نشر نظر» انتشار یافت که در روز افتتاحیه‌ی نمایشگاه از آن رونمایی شد. آثار چاپ‌شده در این کتاب، با همکاری خانواده‌ی هنرمند و سایر مجموعه‌داران فراهم آمده است. هم‌چنین مقالاتی از «روئین پاکباز»، «سیامک دلزنده»، «هادی هزاوه‌ای»، «توکا ملکی» و «سهراب دریابندری» به دو زبان فارسی و انگلیسی در این کتاب آمده است، که موقعیت پزشک‌نیا را در هنر مدرن برای خوانندگان روشن می‌سازد.

در کاتالوگی هم که برای نمایشگاه تهیه شده، مقالاتی از «هادی هزاوه‌ای» و «شهرام رفیع» به همراه آثاری از هنرمند منتشر شده است.

با «امیرحسین زندی» (صاحب گالری شهریور) درباره‌ی رویکرد و برنامه‌های این گالری، آثار پزشک‌نیا و وضعیت بازار هنر در سال‌های اخیر گفتگویی داشتیم.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری کار ایران ، تاریخ انتشار 26 مهر 96، کدمطلب:547425، www.ilna.ir


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین