پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۹۴۶۷
تاریخ انتشار : ۰۸ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۴
مدیرکل استاندارد استان کرمانشاه از تدوین 11 استاندارد بومی محصولات کشاورزی و غذایی در استان خبر داد و گفت: تدوین این تعداد استاندارد در راستای حمایت از محصولات بومی استان انجام شده است.

شعار سال«محمودرضا نیازی» در همایش گرامیداشت هفته استاندارد افزود: این تعداد استاندارد برای محصولات کشاورزی و صنایع دستی شامل زیر گیوه پارچه‌ای، گلیم هرسین، گیوه زنانه، تنبور 2 مورد، نان برنجی، نان خرمایی، اسانس چویر (مورد استفاده در روغن حیوانی)، ارغوان بافی (سبد)، چاقوی سنتی کرند و جوانه نخود تدوین شده است.

به گفته او تاکنون 2 واحد تولید کننده نان برنجی به عنوان برند استان کرمانشاه موفق به اخذ پروانه کاربرد علامت استاندارد از این اداره کل شده‌اند و تلاس داریم بقیه واحدهای تولیدی نان برنجی استان را استانداردسازی کنیم.
وی اظهار امیدواری کرد: با به‌کارگیری این استانداردها ضمن افزایش کیفیت این محصولات برای برندسازی و ارتقای سطح تولیدات این قبیل محصولات بتوانیم علاوه بر زنده نگه داشتن سنت نیاکان خود در حفظ اشتغال و ایجاد تقاضا برای تولید این محصولات گام برداریم.
مدیرکل استاندارد استان کرمانشاه در بخش دیگری از سخنان خود گفت: اکنون 450 واحد تولیدی استان زیرپوشش استاندارد است و در نیمه نخست امسال هم 34 پروانه استاندارد صادر و 10 پروانه نیز باطل شده است. نیازی، صیانت از حقوق مردم و تأمین سلامت و امنیت آنها را در اولویت فعالیت‌های سازمان استاندارد ذکر کرد. وی توجه ویژه دولت تدبیر و امید به مقوله استاندارد را موجب تقویت این سازمان و نهادینه شدن فرهنگ استاندارد در میان مردم دانست و گفت: راه اندازی پژوهشگاه استاندارد منطقه غرب کشور در کرمانشاه نیز در راستای نگاه ویژه دولت به این منطقه است.

ترویج فرهنگ استاندارد در میان مردم
در ادامه این نشست معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار هم با بیان اینکه در زمینه ترویج فرهنگ استاندارد در میان مردم کمتر کار شده است تاکید کرد که فرهنگ استفاده از کالای استاندارد و شناخت مقوله استاندارد باید در جامعه بیشتر و بهتر ترویج و نهادینه شود.
«مجتبی نیک کردار» افزود: استاندارد ضامن حقوق، سلامتی، ایمنی و امنیت مردم است و باید بیشتر به مردم شناسانده شود. وی همچنین اظهار کرد که استاندارد به بالا رفتن سرمایه‌های اجتماعی و افزایش اعتماد مردم به دولت و حاکمیت از طریق ارتقای سطح کیفی خدمات کمک می‌کند و باید مردم ما با این مقوله مهم و اثر گذار بیشتر آشنا شوند.
رئیس کارگروه استاندارد استان در ادامه با بیان اینکه کیفیت کالاهای تولیدی و ارائه خدمات برای مردم بسیار مهم است، گفت: مردم انتظار دارند در قبال مبلغی که بابت دریافت خدمات و یا تأمین کالا می‌پردازند به همان اندازه کالا و خدمات با کیفیت نیز دریافت کنند که استاندارد این 2 مورد را برای مردم تضمین می‌کند. نیک کردار با قدردانی از تلاش‌های کارکنان اداره کل استاندارد استان کرمانشاه در راستای ارائه خدمات به مردم تاکید کرد که کیفیت و استاندارد سازی آسانسورها، شهربازی‌ها، اسباب بازی و سرگرمی، اوزان و مقادیر و به طور کلی کیفیت خدمات و کالاها برای مردم اهمیت فراوانی دارد و اداره استاندارد باید در این راستا تلاش‌های خود را بیشتر کند.

راه اندازی 9 پژوهشکده در کشور
رئیس پژوهشگاه استاندارد ایران نیز از ایجاد 9 پژوهشکده در 9 منطقه کشور خبر داد و گفت: نخستین پژوهشکده منطقه‌ای کشور در کرمانشاه ایجاد و راه اندازی شده است. «حسن سرشتی» تأسیس پژوهشکده‌های منطقه‌ای و آمایش آزمایشگاه‌های مراکز استاندارد کشور را از جمله برنامه‌های سازمان استاندارد ذکر کرد و افزود: در این راستا اولین پژوهشکده منطقه‌ای، منطقه غرب کشور به مرکزیت کرمانشاه راه اندازی شده است.

وی با بیان اینکه اولین پژوهشگاه کشور در کرج
راه اندازی شده و اکنون با 110 آزمایشگاه، 48 عضو هیات علمی و 300 پرسنل ارائه خدمات می‌دهد، گفت: در نظر داریم در هر منطقه کشور نیز یک پژوهشکده راه اندازی کنیم که اولین مورد در غرب کشور به مرکزیت کرمانشاه به مناسبت هفته استاندارد افتتاح می‌شود. وی در ادامه سخنان خود تدوین و ترویج استاندارد را از مهم‌ترین رسالت‌های سازمان استاندارد ایران ذکر کرد و گفت: مقوله استاندارد باید به صورت فرهنگ در جامعه نهادینه شود و به صورت کاری ضروری در بیاید. این مسئول اظهار کرد که اگر کالایی استاندارد نداشته باشد یعنی بی‌کیفیت است و این موضوع باید در جامعه به صورت یک فرهنگ نهادینه شود. به گفته سرشتی، تاکنون 30 هزار مورد استاندارد در زمینه کالاهای خدماتی و تولیدی کشور تدوین شده که تنها حدود سه درصد آن استاندارد اجباری است. سرشتی تاکید کرد که مقوله‌های سلامت و امنیت مردم در اولویت کاری فعالیت‌های سازمان استاندارد ایران قرار دارد.
در این مراسم از واحدهای نمونه زیرپوشش استاندارد و کارمندان نمونه اداره کل استاندارد استان کرمانشاه با اهدای لوح تقدیر و هدایای قدردانی شد. همچنین پژوهشگاه استاندارد منطقه غرب کشور به مرکزیت کرمانشاه نیز با حضور مسئولان در محل اداره کل استاندارد کرمانشاه افتتاح شد.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت همشهری لینک ، تاریخ انتشار --، کدمطلب:--- ، www.ostani.hamshahrilinks.org

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین