پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۱۱۱۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۷ آبان ۱۳۹۶ - ۰۷:۴۶
دبیر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در واکنش به اظهارات گستاخانه وزیر خارجه عربستان سعودی گفت: «عربستان» خود یک پای ناامنی و چالش در منطقه است و همواره رفتارهای مطلوب رژیم صهیونیستی داشته است.

شعارسال : محمدجواد جمالی نوبندگانی» دبیر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی   در واکنش به گستاخی‌های جدید وزیر امور خارجه عربستان مبنی بر اینکه دخالت‌های ایران به ضرر امنیت کشورهای همسایه است و امنیت و صلح بین‌المللی را تهدید می‌کند، گفت: عربستان خود یک پای ناامنی و چالش در منطقه و غرب آسیاست.

وی افزود: عربستان با ایجاد گروه‌های تکفیری همچون داعش و جبهه النصره و با فتواهای رهبران وهابی دست به کشتار مردم منطقه زده و بسیاری از شهرهای عراق و سوریه را ویران کرد.

جمالی نوبندگانی تصریح کرد: عربستان در یمن نیز کودک‌کشی به راه انداخته و موجب ویرانی و شیوع بیماری‌های خطرناکی در این کشور شده است.

دبیر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: عربستان سعودی در کشور بحرین نیز دخالت‌های بسیاری داشته و کسانی را که به دنبال دستیابی به حق و حقوق خود بوده‌اند را سرکوب کرده است.

وی افزود: دخالت عربستان در لبنان نمونه دیگری است که در روزهای اخیر با استعفای نخست وزیر این کشور مشاهده کردیم.

جمالی نوبندگانی عنوان کرد: محمد به سلمان بارها اعلام کرده است که از گروه‌های تکفیری حمایت خواهد کرد و ادعاهای وزیر امور خارجه عربستان نیز برای ناامن کردن منطقه است؛ چرا که این کشور همواره تلاش داشته منطقه را با آشوب و ناامنی همراه کند و عربستان رفتارهای مطلوب آمریکا و رژیم صهیونیستی داشته است.

دبیر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس همچنین در پاسخ به ادعای وزیر مشاور در امور خارجه امارات مبنی بر اینکه با خطر موشک‌های بالستیک ایران و انصارالله مواجه هستیم، گفت: توان موشکی ایران در راستای ایجاد توان بازدارندگی و برای تقویت صلح و امنیت در منطقه است؛ چرا که اگر کشور ما توان موشکی و بازدارندگی نداشته باشد، دیوانه‌ای همانند صدام دوباره منطقه را به آشوب می‌کشاند.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران بارها اعلام کرده است که همواره دست دوستی را به سوی همسایگان خود دراز می‌کند.

جمالی نوبندگانی تصریح کرد: البته ما از یاد نمی‌بریم که در دوران دفاع مقدس چه کشورهایی با حمایت مالی، سیاسی و تسلیحاتی از رژیم بعث صدام موجب آتش افروزی در منطقه و کشتار مردم شدند؛ و امروز این کشورها علیه ما سخن می‌گویند.


شعارسال؛ با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دفاع مقدس، تاریخ انتشار:16 آبان 96، کد خبر: 265353،www.defapress.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
یوسف
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۲۶ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۷
0
0
عربستان قطغا برای مقابله با ما دست از سر یمن و قطر و لبنان برنمیداره.باید مراقب باشیم.الف م
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین