پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۵۰۸
تاریخ انتشار : ۱۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۷:۴۷
رایزن فرهنگی سفارت ژاپن در ایران گفت: با مذاکراتی که با موزه هنرهای معاصر اهواز و دبیر نمایشگاه آبی ایرانی انجام دادیم آثار نقاشان ایرانی در ژاپن و آثار نقاشان ژاپنی در ایران و اهواز به نمایش در می‌آید.

شعار سال: ریکا اوماگاری؛ رایزن فرهنگی سفارت ژاپن در ایران ضمن بازدید از نمایشگاه آبی ایرانی در موزه هنرهای معاصر اهواز، گفت: می‌خواهیم فرهنگ ایران را از طریق نمایش آثار نقاشی و سایر هنرها به مردم ژاپن معرفی کنیم و همین طور آثار هنرمندان ژاپنی را به مردم ایران و البته با همکاری موزه هنرهای معاصر معرفی کنم.

اوماگاری افزود: به نقاشی علاقه دارم و نقاشی‌هایی با موضوع طبیعت من را به سوی خود جلب می‌کند. وقتی به آثار نقاشی نگاه می‌کنم متوجه می‌شوم هنرمند چه حرفی می‌خواهد بزند. با نقاشی‌هایی با موضوع طبیعت و همچنین مینیاتورهای ایرانی ارتباط بیشتری برقرار کردم و برای من بسیار جالب بود. البته قبلا آثار مینیاتور را دیده بودم که به روش سنتی کار شده بود، ولی کاری که امروز دیدم مدرن و معاصر بود.

وی افزود: پریوش گنجی؛ هنرمند نقاش ایرانی از عناصر فرهنگ ژاپن در کار خود استفاده می کند به همین خاطر آن اثر وی که در موزه به نمایش گذاشته شده از ترکیب آب و مرکب استفاده شده که شگفتی بی‌نظیری را خلق کرده است.

رایزن فرهنگی سفارت ژاپن در ایران تصریح کرد: آثار گنجی هنر ژاپنی را به مردم خوزستان معرفی کرده و به خاطر ژاپنی بودنم احساس کردم از عناصر بومی فرهنگ ژاپن بهره گرفته و بسیار خوشحال شدم که کارهای وی در اینجا به نمایش گذاشته شده است.

وی گفت: از میان شاعران ایرانی سهراب سپهری را می‌شناسم که نقاش هم بود و آثارش در ژاپن به نمایش درآمده است. علاوه بر آن در موزه هنرهای معاصر تهران هم آثار سهراب سپهری را دیدم.

نمایشگاه آبی ایرانی(Persian blue Exhibition ) با 120 اثر از چهار نسل از هنرمندان ایرانی از هشتم بهمن ماه در موزه هنرهای معاصر اهواز برگزار شده است و تا هشتم اسفندماه ادامه دارد.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار خبر13 بهمن 1394، کد مطلب: 13941113000530، www.farsnews.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین