پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۵۱۸
تاریخ انتشار : ۱۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۲:۱۳
وزیر سازمان انرژی اتمی ایران و وزیر انرژی آمریکا ممکن است در فهرست نامزدهای دریافت جایزه صلح نوبل سال 2016 قرار بگیرند.

شعار سال: رسانه انگلیسی رویترز گزارش داده «ادوارد اسنودن»، پیمانکار اسبق سازمان سیا و افشاگر برنامه‌های جاسوسی آمریکا، مذاکره‌کنندگان صلح در کلمبیا و ساکنان جزایر یونان گزینه‌هایی هستند که می‌توانند روز دوشنبه که آخرین مهلت تعیین نامزدهای دریافت جایزه صلح نوبل سال 2016 است، در این فهرست قرار بگیرند.

به نوشته رویترز، فعالانی که این عرصه را دنبال می‌کنند حدس می‌زنند مذاکره‌کنندگان توافق هسته‌ای ایران و گروه 1+5 نیز جزء کسانی باشند که می‌توانند در این فهرست قرار بگیرند.

«کریستیان برگ هارپویکن»، رئیس موسسه تحقیقاتی صلح، در اوسلو با بیان اینکه «2016 در نهایت می‌تواند سال ادوارد اسنودن باشد... افشاگری‌های او حالا اثراتی مثبت داشته‌اند» او را دارای بالاترین شانس برای دریافت این جایزه معرفی کرد.

«ایسل اسوین»، تاریخ‌دان و کارشناس جایزه صلح نوبل گفته دولت کلمبیا و شورشی‌های این کشور، در صورت موفقیت در رسیدن به توافق صلح برای پایان دادن به جنگ 5 ساله، شایسته دریافت این جایزه هستند.

«هارپویکن»، در مقابل معتقد است مذاکره‌کنندگان صلح کلمبیا، بعد از علی‌اکبر صالحی و ارنست مونیز، رئیس سازمان انرژی اتمی ایران و وزیر انرژی آمریکا شانس سوم قرار گرفتن در این فهرست است.

نامزدهای دیگر به گفته کارشناسان، ساکنان جزایر یونان هستند که به پناه‌جویان سوریه برای گریز از جنگ کمک کرده‌اند.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاري فارس، تاریخ انتشار12 بهمن 1394، کد مطلب13941112001863 : www. farsnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین