پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۵۴۲۰
تاریخ انتشار : ۰۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۳
محمد تقی زاده ظهر امروز در نشست خبری مشترک مدیرت بحران استانداری خوزستان اظهار کرد: با توجه به آمار فوق العاده بالای نیروری انسانی در آموزش و پرورش و همچنین رسالت و وظیفه ای که در زمینه آموزش در ابعاد مختلف برعهده دارد، مسئولان در زمینه های مختلف از جمله زلزله کرمانشاه خیلی خوب، جدی، علمی و کارشناسی ورود و بررسی های لازم را داشته باشد.

شعارسال: مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان گفت: ۳۰ درصد مدارس موجود در این استان تخریبی هستند.

محمد تقی زاده ظهر امروز در نشست خبری مشترک مدیرت بحران استانداری خوزستان اظهار کرد: با توجه به آمار فوق العاده بالای نیروری انسانی در آموزش و پرورش و همچنین رسالت و وظیفه ای که در زمینه آموزش در ابعاد مختلف برعهده دارد، مسئولان در زمینه های مختلف از جمله زلزله کرمانشاه خیلی خوب، جدی، علمی و کارشناسی ورود و بررسی های لازم را داشته باشد.

وی افزود: حدود هشت نفر از همکاران فرهنگی و ۳۰ دانش آموز در زلزله جان خود را از دست دادند.

تقی زاده با اشاره به اینکه پیش بینی می شود؛ بالغ بر یک میلیارد تومان کمک مالی از سوی فرهنگیان استان باری کمک به زلزله زدگان جمع آوری شود، ادامه داد: بنا شده تا این مبلغ از حقوق آذر ماه کسر و به نظر می رسد که مبلغ خوبی جمع آوری شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان خوزستان گفت: وقتی گذشته سرزمین ایران را بررسی می کنیم، متوجه خواهیم شد که در چنین پدیده های تاریخی همیشه آسیب دیده ایم. ایران سرزمینی حادثه خیز به ویژه در زمینه زلزله است و برخی از دولت ها حتی مرکز پایتخت خود را به دلیل وقوع زلزله تغییر می دادند.

تقی زاده با اشاره به لزوم فعالیت های کامل در زمینه سخت افزاری، نرم افزاری و فرهنگ سازی در مورد حادثه های مختلف از جمله زلزله گفت: در شرایط فعلی ۳۰ درصد مدارس استان خوزستان تخریبی هستند؛ شرایط مدارس خوزستان برای مقابله با چنین حوادثی خوب نیست و هیچ منابع مالی برای بازسازی این مدارس و یا حتی تعمیر آنها وجود ندارد.

وی افزود: در بحث فرهنگ سازی و آموزش بحران زلزله نیز به صورت جدی ورود پیدا کرده و معاونت پرورشی با همکاری سازمان دانش آموزی همکاران فرهنگی را آموزش داد؛ آموزش ضمن خدمت برای ارائه نکات آموزشی در حوزه مواجهه با زلزله انجام شد.

تقی زاده عنوان کرد: در خوزستان حدود یک میلیون دانش آموز داریم و اگر آنها را به شکل خوب، جدی، علمی و کارشناسی در ارتباط با حوادث مختلف تحت پوشش قرار بدهیم قطعا بسیاری از آسیب ها، چالش ها و مشکلات کاهش پیدا می کند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان خوزستان تأکید کرد: باید در حوزه ساختمان سازی، کیفی سازی در اولویت اول قرار بگیرد تا مشکلی در این زمینه نداشته باشیم. هیچ تمایلی برای حضور در مانورهای زلزله ندارم چون مشکل من جای دیگری است؛ ۲۵۰ هزار دانش آموز من زیر سقفی تحصیل می کند که هر لحظه خطر ریزش آن با کوچکترین حادثه ای وجود دارد پس از این مانورها و کارهای تبلیغاتی چه نتیجه عملی می توان مشاهده کرد؟

تقی زاده گفت: سال های متوالی است که مانور زلزله برگزار می شود ولی مشکلات اساسی آموزش و پرورش در زمینه مقاوم سازی ساختمان های مدارس صورت نگرفته است. متأسفانه در زمینه ریزگردها حتی ماسکی با قیمت هزار تومان در اختیار دانش آموزان قرار نمی گیرد و آموزش و پرورش هم اعتباری برای تهیه این ماسک ها ندارد؛ دانش آموزان این استان به دلیل وقوع پدیده گرد و غبار ۲۰ روز کمتر از سایر دانش آموزان کشور تحصیل می کنند.

وی افزود: منابع پشتیبانی برای احداث مدارس از سه حوزه ملی (وزارت آموزش و پرورش)، منابع دولتی درون استانی و خیران تأمین می شود؛ عزم ملی برای مقاوم سازی مدارس استان خوزستان و یک نگاه ویژه در کلیه شاخص های آموزش و پرورش نیاز داریم.

تقی زاده با اشاره به اینکه خوزستان در زمینه خیران مدرسه ساز رتبه اول کشور را کسب کرده است، گفت: سال گذشته اعتبارات ملی اختصاص داده شده به استان خوزستان برای ساخت و نوسازی مدارس حدود ۲۳ میلیارد تومان ولی منابع جذب شده از خیران حدود ۱۰۰ میلیارد تومان بود.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار: 8 آذر 1396، کدخبر: 4157312، www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین