پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۵۷۶۸
تاریخ انتشار : ۱۰ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۰
رسانه های روسی از غرق شدن 19 ماهواره روسی و خارجی پرتاب شده با موشک ماهواره بر سایوز به فضا در اقیانوس خبر دادند.

شعار سالخبرگزاری اسپوتنیک و چند رسانه دیگر روز چهارشنبه به نقل از یک مقام فضایی روسیه به غرق شدن ماهواره های پرتاب شده موشک ماهواره بر «سایوز-2.16» در اقیانوس اشاره کردند.

مقام روس خاطرنشان کرد: به احتمال زیاد ماهواره ها در اقیانوس اطلس غرق شده اند.
وی افزود: علت وقوع این حادثه، بروز نقص فنی در سکوی ویژه نصب ماهواره ها بر بدنه ماهواره بر سایوز بود و تحقیقات در این زمینه ادامه دارد.
19 دستگاه ماهواره متعلق به روسیه و چند کشور دیگر روز سه شنبه با یک موشک ماهواره بر سایوز به فضا پرتاب شد.
شبکه دوم تلویزیون دولتی روسیه اعلام کرد: موشک ماهواره بر «سایوز-2.16» با 19 دستگاه ماهواره از پایگاه تازه تاسیس واستوچنی روسیه در منطقه خاور این کشور به فضا پرتاب شد؛ یک دستگاه از ماهواره ها به نام «متئور-ام» ویژه هواشناسی و نظارت بر زمین بزرگ و بقیه ماهواره های پرتاب شده کوچک بودند.
شرکت دولتی فضایی «روس کاسموس» دیروز پس از پرتاب در اطلاعیه ای اعلام کرد: ارتباط با ماهواره «متئور-ام» ویژه هواشناسی قطع شده است.
در اطلاعیه گفته شد: ماهواره «متئور-ام» به همراه سکوی ویژه نصب آن بر ماهواره بر، پس از جدا شدن از سایوز در مدار زمین قرار گرفت اما ارتباط با ان قطع شده و هم اکنون کارشناسان در حال تجزیه و تحلیل این موضوع هستند.
گفتنی است، 18 ماهواره کوچک مخابراتی و علمی که به همراه متئور-ام پرتاب شد به روسیه و چند کشور دیگر ازجمله کانادا، نروژ، آلمان، سوئد، آمریکا و ژاپن تعلق داشتند که از میان آنها 10 ماهواره متعلق به آمریکا بود.
روسیه حدود یکصد ماهواره در مدار زمین دارد که بیش از نیمی از آنها فعال هستند.
برای دریافت تازه ترین خبرهای بین المللی از ایران و جهان با استفاده از لینک زیر وارد کانال تلگرام ما شوید.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری جمهوری اسلامی، تاریخ انتشار آذر 96، کدمطلب:82746653، www.irna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین