پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۹۴۲
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۷:۲۶
مدیرعامل تعاونی مطبوعات کشور از اجرای طرح اشتراک نیم‌بهای نشریات در کشور اجرا می‌شود، گفت: اجرای طرح اشتراک نیم بهای نشریات، جان تازه به مطبوعات می‌دهد.

شعار سال: علی‌اکبر بهبهانی در نشست با مدیران مسئول نشریات محلی آذربایجان‌شرقی به تشریح طرح اشتراک رایگان نشریات و روزنامه‌ها در کشور پرداخت.

مدیرعامل تعاونی مطبوعات کشور با بیان اینکه در زمینه فعالیت رسانه‌های کشوری نباید تبعیضی میان رسانه‌های تهرانی و شهرستانی باشد، گفت: بنابر تصمیمی که از سوی وزارتخانه گرفته شده میزان حمایتی یکسان است و تبعیض نخواهیم داشت.

وی گفت: در آغاز فعالیت‌های دولت تدبیر و امید معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از بدنه مطبوعات انتخاب شد و طرح‌های مهمی در این زمینه اجرا شد.

بهبهانی افزود: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای رونق دادن به وضعیت مطبوعات محلی نیمی از بهای حق اشتراک نشریات محلی را پرداخت می‌کند و شهروندان در سراسر کشور می‌توانند از این امکان برای اشتراک نشریه‌ مورد علاقه‌ خود را انتخاب و هر شهروند می‌تواند تا پنج عنوان نشریه را مشترک شود.

بهبهانی سیستم اشتراک را به سه بخش خواننده، مدیر مسئول و توزیع کننده تقسیم کرد و افزود: خوانندگان حق دارند تا دو روزنامه، دو هفته‌نامه و یک ماهنامه را به صورت رایگان دریافت کنند.

مدیرعامل شرکت تعاونی مطبوعات کشور ادامه داد: مدیران مسئول نشریات در این طرح موظف هستند تا 10 درصد قیمت روز جلد نشریه را به تعداد نسخه‌های چاپ شده پنجم هر ماه به حساب ناشران واریز کنند.

وی بیان کرد: در آذربایجان‌شرقی نیز آقای قلی عباسپور به عنوان مجری طرح انتخاب شده و توزیع نشریات و روزنامه‌ها توسط سیستم ایشان اجرایی می‌شود.

مدیرعامل شرکت تعاونی مطبوعات کشور افزود: پرداخت 10 درصد قیمت روز جلد نشریه به عنوان حسن انجام کار مدیران مسئول بوده و تمام مبالغ مربوط به نیم بهای نشریات مستقیماً به حساب مدیرمسئول یا صاحب امتیاز نشریات واریز می‌شود.

وی اظهار داشت: پیگیری نوع توزیع هم از دیگر اقداماتی است که انجام خواهد گرفت و اگر کارها به درستی انجام نشود جرائمی نیز در نظر گرفته می‌شود.

بهبهانی ضمن اشاره به توزیع روزنامه، هفته‌نامه و ماهنامه به صورت رایگان در اختیار مردم، افزود: توزیع‌کننده‌ها نیز در این زمینه نقش خواهند داشت و توزیع کننده‌ها قبل از ساعت 10 صبح روزنامه‌ها را به مردم خواهند رساند.

مدیرعامل شرکت تعاونی مطبوعات کشور هدف اصلی این طرح را، ارتقای سطح دانش عمومی و تخصصی جامعه و گسترش فرهنگ مطالعه و مطبوعه‌خوانی در کشور دانست و گفت: حمایت هوشمند از سازمان و بدنه‌ اجرایی مطبوعات صورت می‌گیرد و حق به حق‌دار می‌رسد به نحوی که نشریات فعال حمایت مستقیم می‌شوند.

بهبهانی گفت: با این طرح بخشی از یارانه‌ دولت در بخش مطبوعات در مقصد پرداخت می‌شود تا با پایین آمدن بهای اشتراک امکان اینکه محصولات فرهنگی در سبد خانوار قرار گیرند فراهم شده و مردم نیز به خواندن روزنامه‌ها عادت می‌کنند.

وی تصریح کرد: 217 روزنامه، نشریه و پایگاه خبری در آذربایجان‌شرقی وجود دارد که سیستم و ظرفیت خوبی برای طرح اشتراک مطبوعات است.

بهبهانی اظهار داشت: در هفته‌های آینده ارسال نشریات از مرکز استان به شهرهای دیگر و نقاط دور افتاده هم فراهم می‌شود.‌

وی یک هزار و 500 روزنامه در کشور را فعال دانست و گفت: حدود یک هزار و 900 ماهنامه و هفته نامه به طور مستمر منتشر می‌شوند.

مدیرعامل شرکت تعاونی مطبوعات کشور وضعیت اقتصادی سال‌های اخیر را موجب بروز مشکلاتی در انتشار و توزیع مطبوعات دانست و گفت: این طرح اشتراکی مطبوعات موجب می‌شود تا رسانه‌ها از وضعیت اقتصادی فعلی خارج شوند.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری اهراب,تاریخ انتشار 20 دی1394,کد مطلب : 22221, www. Ahrabnews.com


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
United Arab Emirates
۱۸:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۴
0
0
امیدوارم با اجرای این طرح مردم تشویق بشن ویکم مطالعه کنن م.ق71
ناشناس
United Arab Emirates
۱۸:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۴
0
0
امیدوارم با اجرای این طرح مردم تشویق بشن ویکم مطالعه کنن م.ق71
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین