پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۹۵۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۷:۴۳
صومی گفت: علی رغم وجود مشکلات فراوان اقتصادی در دولت و اینکه برای تأمین همین مبلغ کم یارانه، شب ها خوابشان نمی برد و برای پرداخت آن خزانه را جارو می زنند، اجرای این طرح موفقیت بزرگی محسوب می شود.

شعارسال: صومی گفت: علی رغم وجود مشکلات فراوان اقتصادی در دولت و اینکه برای تأمین همین مبلغ کم یارانه، شب ها خوابشان نمی برد و برای پرداخت آن خزانه را جارو می زنند، اجرای این طرح موفقیت بزرگی محسوب می شود.

دکتر محمد حسین صومی در آیین رونمایی از طرح تحول نظام سلامت در حوزه بهداشت آذربایجان شرقی اظهار کرد: خوشحالم در آستانه آغاز جشن های سی و هفتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به قسمتی از وظایف خود در قبال محرومترین اقشار جامعه عمل می کنیم.

وی ادامه داد: در سی سال گذشته و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، مفتخر به کارهایی بودیم که در خانه های بهداشت در منطاق محروم کشور صورت می گرفت.

وی با بیان اینکه دولت یازدهم کار بزرگی در حوزه سلامت تحت عنوان نظام تحول سلامت صورت داد، افزود: بعد از ابلاغ سیاست های نظام سلامت توسط مقام معظم رهبری همه در تلاش بودند تا تحول جدیدی را بنیان نهند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز تصریح کرد: با توجه به مشکلات مالی که در سال های 91 و 92 با آنها مواجه بودیم ولی با ابلاغ این سیاست ها جرقه ای در وزارت بهداشت زده شد تا اینکه کار بزرگی در تحول نظام سلامت صورت گیرد.

وی با بیان اینکه اولین سندی که در این طرح رونمایی شد در حوزه درمان و در اوایل اردیبهشت سال 93 بود، گفت: همه، وزارت بهداشت را متهم می کردند که این اتفاق اشتباه است و نبایستی صورت گیرد ولی هم اکنون می بینیم که آغاز این اتفاق سرانجام نیکی داشته است.

وی اظهار کرد: خوشبختانه بعد از برنامه ریزی ها و اتفاقاتی که در حوزه درمان روی داد، حوزه بهداشت نیز برنامه ریزی های خود را صورت داد و در ادامه نیز شاهد تحولات جدید در حوزه آموزش هستیم.

صومی با اشاره به اینکه خود مقام معظم رهبری همیشه می فرمایند که وظیفه دولت این می باشد که مردم را به بهشت ببرد، بیان کرد: در راستای تحقق به همین جمله رهبری نیز، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به اجرایی شدن طرح تحول نظام سلامت همیشه اهتمام داشت.

وی در ادامه سخنان خود گفت: علی رغم وجود مشکلات فراوان اقتصادی در دولت و اینکه برای تأمین همین مبلغ کم یارانه، شب ها خوابشان نمی برد و برای پرداخت آن خزانه را جارو می زنند، اجرای این طرح موفقیت بزرگی محسوب می شود.

وی خاطرنشان کرد: بعد از استقرار خانه های بهداشت در طول 10- 15 سال قبل واقعاً نتوانسته بودیم این خانه ها را سازماندهی نماییم ولی اتفاقی که در قبال طرح تحول نظام سلامت روی داد باعث تجهیز شدن این خانه ها نیز گردید.

صومی با طرح خاطره ای از بازدید های خود در روستاها، اظهار کرد: بهترین لحظاتی که در این دوره مدیریتی خود شاهد آن بودم و لذت بردم، دیدن خانه بهداشت در روستای مقصودلوی شهرستان خداآفرین بود که مشابه خانه بهداشت ساخته شده در تبریز بود.

وی ادامه داد: هم اکنون 20 مرکز درمانی و بهداشتی نیز در استان در دست افتتاح داریم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز بیان کرد: طرح تحول نظام سلامت در حاشیه شهرها اولین بار در تبریز شروع شد، به این صورت که اول پزشک و بعد از آن، حضور پزشک تخصصی در درمانگاه ها بود و این کار اصولی در مقایسه با پزشک خانواده تقلی می شد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در طول این دولت، قول تحویل 100 مجموعه و مرکز درمانی را به مردم داده ایم که سعی می کنیم تا نیمه اول سال 96 این قول را تحقق بخشیم.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبررسانی آناج-تاریخ انتشار: 10 بهمن 1394-کد خبر:

35685- www.anaj.ir

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
United Arab Emirates
۱۸:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۴
0
0
اینم مثل همه حرفاتون عملی نمیشه گوش مردم پر شده از وعده هایی که عملی نشده م.ق71
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین