پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۱۰۰۰۸۸
تاریخ انتشار : ۰۲ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۵
سرپرست آموزش و پرورش عشایر وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه تعداد مدارس کانتینری در سال تحصیلی 91-92 ، ۶۹۷ مورد بود گفت: با دقت نظر دولت در سال تحصیلی جدید این تعداد به 1023 دستگاه کانتینر افزایش یافته است اما به همین تعداد نیاز داریم تا شرایط آموزشی بهتری فراهم آوریم.

شعار سال: محمدرضا سیفی با بیان اینکه از ابتدای دولت تدبیر و امید در سال ۹۲ تا سال تحصیلی جدید ۱۲هزار دانش آموز عشایری جذب مدارس عشایری شده‌اند اظهار کرد: تعداد دانش آموزان عشایری از ۱۷۰ هزار به ۱۸۲ هزار افزایش یافته است.

وی افزود: در همین بازه زمانی افزایش پنج هزار نفری دانش‌آموزان دختر عشایری را شاهد بوده‌ایم.

سرپرست آموزش و پرورش عشایر وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه در دولت تدبیر و امید تعداد نوآموزان پیش دبستانی از چهار هزار و ۴۲۸ به ۱۳ هزار و ۷۲۳ نوآموز افزایش یافته که به معنای رشد سه برابری است عنوان کرد: با توجه به ماده هفت اساسنامه مدارس عشایر که به امضای دکتر روحانی رسیده است، اجرای دوره پیش دبستانی، آمادگی دوزبانه و سنجش سلامت دانش آموزان آماده ورود به دبستان در مناطق عشایری الزامی، همگانی و رایگان است.

سیفی افزود: تعداد مدارس کانتینری در سال تحصیلی 91-92 ، ۶۹۷ مورد بود گفت: با دقت نظر دولت دکتر روحانی در سال تحصیلی جدید این تعداد به 1023 دستگاه کانتینر افزایش یافته است اما به همین تعداد نیاز داریم تا شرایط آموزشی بهتری فراهم آوریم.

وی تعداد مدارس شبانه روزی عشایری در ابتدای دولت تدبیر و امید را نیز ۱۷۴ مدرسه اعلام کرد که در سال جاری به ۲۰۷ مدرسه افزایش یافته که از این تعداد ۸۴ مدرسه شبانه روزی مخصوص دختران عشایری است.

سرپرست آموزش و پرورش عشایر وزارت آموزش و پرورش افزود: تعداد آموزگاران زن شاغل در مدارس عشایری در دولت تدبیر و امید پنج درصد رشد داشته است. یکی دیگر از اقدامات خوب انجام شده توجه به کتابخانه‌های مدارس عشایری بوده است. تعداد کتابخانه های مدارس عشایری در ابتدای دولت یازدهم ۹۴۶ کتابخانه بود که پس از گذشت چهارسال از فعالیت‌های دولت در حوزه آموزش و پرورش این تعداد به 1357 مورد افزایش یافته است.

سیفی همچنین از دستور وزیر آموزش و پرورش به سازمان نوسازی توسعه و تجهیز مدارس کشور برای احداث و تعمیر سرویس‌های بهداشتی مدارس عشایری خبر داد و افزود: باید در این امر تسریع شود.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ 29 آذر 96، کد مطلب: 96092816144: www.isna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین