پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۰۱۷۷
تاریخ انتشار : ۰۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۸
وضعیت امروز صدا و سیمای جمهوری اسلامی در واقع تابعی است از آنچه که پیشتر در هرم مدیریت و اتخاذ راهبرد‌ها و گزینش مدیران می‌گذشت و می‌گذرد. مهمترین مشکل امروز صدا و سیما را می‌توان فقدان و غیبت نیرو‌های خلاق و جوانان باانگیزه و کاربلدی دانست که فراتر از بازنشستگان کهنسالان قادر به تحول و ارائه ایده رسانه‌ای هستند.

شعارسال: وضعیت امروز صدا و سیمای جمهوری اسلامی در واقع تابعی است از آنچه که پیشتر در هرم مدیریت و اتخاذ راهبرد‌ها و گزینش مدیران می‌گذشت و می‌گذرد. مهمترین مشکل امروز صدا و سیما را می‌توان فقدان و غیبت نیرو‌های خلاق و جوانان باانگیزه و کاربلدی دانست که فراتر از بازنشستگان کهنسالان قادر به تحول و ارائه ایده رسانه‌ای هستند.

عمدتا از این نکته غفلت می‌شود که مدیریت فرهنگی و رسانه‌ای، کار تبلیغی صرف نیست. اولا و بالذات یک کار مفهومی است و باید یک مفهوم را عرضه کنید و آن مفهوم باید عینیت پیدا کند. این یک نوع معادله تئوریک خیلی خاص است که اگر کسی نفهمد و این را نداند تبدیلش می‌کند به یک کار روابط عمومی و تبلیغاتی صرف، در صورتی که فعالیت فرهنگی و رسانه‌ای یعنی "تبدیل مفهوم به عینیت".

همین امر حلقه مفقوده صدا و سیما است که بار‌ها در این باب از سوی اهل فن هشدار‌ها و انذار‌ها داده شده...

حال در چنین اوضاعی شنیدن خبر انتصاب مدیر جدید شبکه چهار که یک جوان از قبیله فلسفه اسلامی است و تجربه رسانه‌ای مقبولی هم دارد، شعف آفرین است.

دوست عزیزم دکتر مسعود معینی پور، عهده دار منصبی شده است که از هر حیث برای آن شایسته است و قطعا می‌تواند در شبکه‌ای مختص به علم و فرهنگ و اندیشه است حق مطلب را ادا و نحوه ارائه صحیح مفاهیم کلان فلسفی را در فرمت و قاب رسانه ارائه دهد.

هر چند مسیر سخت و صعبی در پیش دارد و تنگنا‌ها و موانع بسیاری در برابرش خواهد بود.

اما ....

نیست پروا تلخکامان را ز. تلخ‌های عشق

آب دریا در مذاق ماهی دریا خوش است.

انشاالله که در این راه ثابت قدم و استوار گام بردارد و فاتحانه به بسط و ترویج مفاهیم ناب فرهنگ و فلسفه اسلامی بپردازد.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از پایگاه خبری تحلیلی فردا، تاریخ انتشار:2 دی1396 ، کدخبر: ۷۶۲۴۸۹،/www.fardanews.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین