پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۴۵۶۵
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار : ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۸
نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: صوت و تصویر فراگیر و زمان دار قیودی دارد که هنوز در این موضوع، بحث هایی در کمیسیون در حال مطرح شدن است.
شعارسال: «نصرالله پژمان‌فر»، نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس،  با اشاره به طرح اداره سازمان صدا و سیما و حاشیه های پیرامون آن گفت: طبیعتا ممکن است هر طرحی موافق و مخالف داشته باشد اما بعد از رای گیری این امر تمام می شود و باید به اصل طرح پرداخت.

وی با بیان اینکه به نظر من در مورد متن و حواشی این طرح حاشیه سازی صورت گرفت، ادامه داد: از گذشته این بحث بوده است که بر اساس قانون اساسی آیا مدیریت محتوا در انحصار صدا و سیماست یا خیر؟ برخی می گفتند انحصار رادیو و تلویزیون در انحصار صدا و سیماست درحالی که ما برداشتمان این بود که انحصار صوت و تصویر فراگیر باید در انحصار صدا و سیما باشد. در مورد این موضوع بحث شده و استفساریه و تفاسیری از شورای نگهبان هم خواسته شده که همین موضوع را تایید کرده است.

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه با تمام این اوصاف، این موضوع در کمیسیون بررسی و دیدگاه های مخالفان و موافقان ارائه و در نهایت رای گیری و تصویب شد، ادامه داد: بررسی طرح همچنان ادامه دارد.

وی با بیان اینکه در صورت تصویب نهایی این طرح، مجوز صوت و تصویر فراگیر زمان دار بر عهده صدا و سیما خواهد بود، توضیح داد: ولی مجوز وی او دی ها VOD  و سینمای خانواده، سایت ها و کانال ها که فراگیر نیست ولو این که یک میلیون نفر هم عضو داشته باشد این ها را شامل نخواهد شد و مجوز آن ها زیر نظر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خواهد بود.

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه متاسفانه این امر بد معنا شده و برخی شتابزده واکنش نشان دادند، تصریح کرد: صوت و تصویر فراگیر و زمان دار قیودی دارد که هنوز در این موضوع، بحث هایی در کمیسیون در حال مطرح شدن است.

پژمان فر با بیان اینکه این موضوع، بحث جدیدی بین وزارت ارتباطات و صدا و سیما نیست، توضیح داد: وزارت ارتباطات مسئولیت تامین زیرساخت‌ها را برعهده دارد برای مثال در گذشته وزارت ارتباطات فیبر نوری کشیده و کارهای زیر ساختی انجام می دهد و صدا و سیما نیز تولید محتوا می کند.

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه این روند تا الان بدین صورت بوده، توضیح داد: با این طرح تنها برای یک روندی که از گذشته وجود داشته قانون وضع می کنیم.

 

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازخبرگزاری برنا ، تاریخ انتشار:7 اردیبهشت 97، کدخبر:  701427،www.borna.news

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۸
0
0
صدا و سیما بهتر است رویه ای را که در پیش گرفته سریع تر عوض کند چرا که به نفع مردم نیست
ا.ح75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۸
0
0
باید درباره نحوه کاری صدا و سیما در حماینتاز تولید د اخل و اقتصاد مقاومتی هم قوانینی وضع بشه
ا.ف75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۸
0
0
شما انتهایه چیزی که رسیدین بهش تو صدا و سیما سانسور کردن پستان گرگ بوده
ن.ف83
ناشناس
United States
۱۰:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۹
0
0
دیگه کسی علاقه ای به مطالب صدا و سیما نداره به جز یکی دو تا برنامه خاص وگرنه بقیش واقعا به درد نخوره
س.د۷۶
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین