پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۰۲۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۵
بزرگترین میدان شهری ایران سامان می یابد/آغاز عملیات اجرایی پروژه عظیم تبادل ترافیکی میدان آذربایجان

شعار سال: عملیات اجرایی پروژه عظیم میدان آذربایجان با حضور شهروندان، شهردار تبریز و جمعی از اعضای شورای اسلامی شهر تبریز شروع شد.

 با آغاز پروژه عظیم تبادل ترافیکی و اصلاح میدان آذربایجان، امکان دسترسی به چهار مسیر بزرگراه شهید بابایی، اتوبان پاسداران، بزرگراه آذربایجان و بزرگراه ستارخان از طریق خطوط رفت و برگشت، فراهم خواهد شد.

این پروژه شامل سه رمپ «پاسداران-آذربایجان»، «بابایی-آذربایجان» و «آذربایجان-بابایی» در قالب مسیرهای طبقاتی و همچنین آکس عبور تراموا، عابر پیاده و دوچرخه در محدوده مرکزی میدان است.

شهردار تبریز در مراسم کلنگ زنی این طرح بزرگ، بر اهمیت طرح تبادل میدان آذربایجان و نقش آن در روان سازی ترافیک شهری تاکید کرد و گفت: در میادین استاندارد، به طور متوسط، در هر ساعت 3 الی 4 هزار خودرو وارد محدوده میدان می شود؛ در حالی که طبق آمار، میدان آدربایجان در هر ساعت، پذیرای بیش از 12هزار خودرو است.

«صادق نجفی» ادامه داد: به همین دلیل، نیاز به یک جراحی عظیم در این میدان از ضرورت های شهر تبریز بود که در نهایت، پس از مطالعات بسیار، طرح نهایی به تصویب رسید و از امروز کارهای اجرایی آن آغاز می شود. با اجرای این پروژه، ترافیک کلان‌شهر تبریز در دو رینگ اصلی تبادل می شود که هر دو از میدان آذربایجان و مسیر پاسداران شروع و به همان‌جا ختم می شود.

وی در توضیح مسیرهای این رینگ ها گفت: رینگ داخلی تبریز، از میدان آذربایجان و بزرگراه پاسداران شروع و پس از یوسف آباد، آبرسان، خیابان آزادی، نصف راه و بلوار آذربایجان، به میدان آذربایجان ختم می شود. رینگ خارجی شهر نیز، از میدان آذربایجان شروع و پس از گذر از مسیر پاسداران، ولی امر، توانیر، کمربند میانی، امامیه، فاطمیه، جلالیه، رسالت، خطیب، آخونی، اره گر و معلم، به میدان آذربایجان منتهی می شود..

شهردار تبریز اضافه کرد: همین دو رینگ اصلی شهر، نشان دهنده اهمیت میدان آذربایجان و مسیر بزرگراه پاسداران در ترافیک شهر است و این مسیر را پس از بزرگراه شهید کسایی، پر ترددترین مسیر تبریز قرار داده است. شهرداری تبریز هم با توجه بر همین اساس، ابتدا بهسازی اتوبان پاسداران و در وهله بعد، اجرای میدان آذربایجان را در اولویت کاری خود قرار داده است.

وی اظهار امیدواری کرد با اجرا و تکمیل این پروژه، علاوه بر این که تبریز صاحب میدانی مدرن و زیبا می شود، مسایل و مشکلات ترافیکی این محدوده نیز، برطرف گردد.

نجفی با اعلام اینکه حدود 40 الی 50 میلیارد تومان برای اجرای این پروژه در نظر گرفته شده است، گفت: اجرای این پروژه برای 24 ماه تعریف شده است، اما من از پیمانکار پروژه قول گرفته ام که پروژه را در 18 ماه به پایان برساند.

وی تاکید کرد: امیدواریم پروژه عظیم میدان آذربایجان در روز 22 بهمن سال 1395 به بهره برداری کامل برسد.

شهردار تبریز در ادامه به دیگر پروژه های بزرگ شهر پرداخت و گفت: ما به شهروندان عزیز قول داده ایم هر ماه یک پروژه بزرگ را به آن ها تقدیم کنیم. امروز همزمان با این پروژه چندین طرح بزرگ دیگر نیز کلید می خورد و در روز عید فط روگذر میدان استاد شهریار نیز به بهره برداری می رسد.

قابل ذکر است پروژه بزرگ میدان آذربایجان، با 260 هزار مترمکعب حجم خاکبرداری، 32 هزار مترمربع بتن‌ریزی، 35 هزار تن آسفالت‌ریزی و 11 هزار مترحفاری شمع، به عنوان یکی از کم‌نظیرترین پروژه های سال های گذشته تبریز، پس از بررسی‌ها و مطالعات ترافیکی و تاثیرات اجتماعی و فرهنگی، در دستور کار مجریان عمرانی شهرداری تبریز قرار گرفته است.

پیش‌بینی می‌شود حداکثر تا دو سال آینده، تمام عملیات اجرایی میدان آذربایجان به پایان برسد و با بهره بردرای از این طرح، شاهد کاهش چشمگیر تراکم ترافیکی شهر و صرفه جویی در وقت و هزینه شهروندان باشیم.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری نصر,تاریخ انتشار 15 بهمن 1394,کد مطلب : 45614, www.nasrnews.ir


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
United Arab Emirates
۱۸:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۴
0
0
با اینکارا هم فک نکنم مشکل ترافیکی حل بشه البته تا بخواد اجرایی بشه معلوم نیس چند سال بکشه م.ق71
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین