پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۰۵۳۵
تاریخ انتشار : ۰۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۶
مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان تأکید کرد: به هیچ عنوان اجازه دخل و تصرف در اثر تاریخی تپه پیسا داده نمی‌شود و دستور استاندار مبنی بر احداث پارک در این منطقه به طور قطع اطراف تپه تاریخی خواهد بود.

شعارسال: مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان تأکید کرد: به هیچ عنوان اجازه دخل و تصرف در اثر تاریخی تپه پیسا داده نمی‌شود و دستور استاندار مبنی بر احداث پارک در این منطقه به طور قطع اطراف تپه تاریخی خواهد بود.

علی مالمیر ، تصریح کرد: تا کنون مکاتبه‌ یا دستوری مبنی بر ایجاد پارک در محوطه تپه تاریخی پیسا از سوی استانداری داده نشده است.

وی تأکید کرد: تپه پیسا یکی از آثار تاریخی ارزشمند است که عرصه آن ضوابط خاصی دارد و هیچ‌گاه نمی‌توان به یک اثر تاریخی دخل و تصرف داشت و به یقین منظور استاندار از ایجاد پارک در محوطه اطراف این تپه تاریخی بوده است چرا که نه تنها میراث فرهنگی و استانداری بلکه همه دستگاه‌های مختلف استان دغدغه حفظ آثار تاریخی را دارند.

مالمیر با بیان اینکه تپه پیسا یکی از مهمترین تپه‌های تاریخی استان همدان است، افزود: در برخی بررسی‌ها این اثر تاریخی مربوط به عصر نسخ معرفی شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی استان همدان در پایان خاطرنشان کرد: این اثر تاریخی با استفاده از مانیتور رصد شده و حفاظت از آن به شیوه گشت و کنترل است.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار: 4 دی 1396، کدخبر: 96100401894، www.isna.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین