پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۵۰۹۰
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۹ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۱
استاندار همدان با بیان اینکه از اقدام میراث فرهنگی نگران هستم و عملکرد خوبی را پیش بینی نمی‌کنم، گفت:میراث فرهنگی و مدیرکل آن درباره تامین اعتبار همدان ۲۰۱۸ کوتاهی کرده است.

شعار سال: محمدناصر نیکبخت شامگاه چهارشنبه جلسه همدان پایتخت گردشگری آسیا با اشاره به اینکه جای گله مندی دارد چرا که تبریز برای رویداد تبریز 2018، 10 میلیارد تومان اعتبار از کمیسیون اجتماعی دولت دریافت کرده است ، اظهار داشت: اما برای همدان 2018 یک ریال پیشنهاد نشده است که امر نیازمند پیگیری‌های لازم از سوی میراث فرهنگی است.

وی با بیان اینکه هنوز اعتباری برای همدان 2018 مصوب نشده است، افزود: با این وجود از اقدام میراث فرهنگی نگران هستم و عملکرد خوبی را پیش بینی نمی‌کنم.

نیکبخت با تأکید بر اینکه این رویدادها ملی و بین المللی نیازمند هزینه است، تصریح کرد: نشسته‌اید این جا تا برایتان اعتبار بیاید درحالی که باید خودتان پیگیری‌های لازم را برای دریافت اعتبارات ملی انجام می‌دادید.

استاندار همدان با اشاره به اینکه بسیار در دریافت اعتبارات برای رویداد 2018 عقب هستید و بروید تهران و پیگیری‌های لازم را برای دریافت اعتبارات انجام دهید، تصریح کرد: یا باید برگزاری چنین جشواره‌ای را به عهده نگیریم و یا اینکه به عهده می‌گیریم انتظارات را به نحو احسن انجام دهیم.

نیکبخت با بیان اینکه میراث فرهنگی و مدیرکل آن کوتاهی کرده است، عنوان کرد: تأکید می‌کنم که مدیران میراث فرهنگی به تبریز رفته و مقدمات تبریز را در این رویداد ملاحظه و از تجربیات انها استفاده کنند.

وی با تأکید بر اینکه حتی یکبار هم از سوی میراث فرهنگی استان به بنده اطلاع داده نشده که تبریز این میزان اعتبار برای رویدادهای 2018 دریافت کرده است، تصریح کرد: اگر به دبیرخانه تبریز مراجعه می‌کردید متوجه می‌شدید که برای تبریز چه میزان اعتبار تخصیص یافته است.

استاندار همدان با اشاره به اینکه وظیفه مسئولان و دغدغه استان هر چه آبرومندتر برگزار شدن این رویدادها در سال 2018 است، بیان کرد: اگر اعتباری در استان برای این رویدادها داشته باشیم از هزینه آن دریغ نمی‌کینم.

نیکبخت با بیان اینکه برای استان جشنواره‌های زیادی داریم ولی با پیش بینی که برای بودجه 97 داریم این امر چندان مناسب نیست، عنوان کرد: اگر این جشنواره ها مناسب و مطلوب برگزار شود سبب افتخار میراث فرهنگی و اگر بد برگزار شود بنده باید پاسخ گو باشم.

وی با تأکید بر اینکه توقع داریم که میراث فرهنگی استان و سازمان میراث فرهنگی که مسئول اصلی برگزاری این رویدادها هستند اعتبارات لازم برای این رویداد را پیش بینی و پیگیری می کرد؛ ابراز کرد: در این صورت ما هم کمک می‌کنیم برای دریافت اعتبارات اما میراث فرهنگی هیچ اقدامی نکرده است.

استاندار همدان با اشاره به اینکه از جمله جشنواره‌های موفق در همدان برگزاری جشنواره فیلم کودک بود که از محل برگزاری این جشنواره توانستیم 20 سالن سینما را نوسازی و احداث کنیم، اظهار داشت: باید از برگزاری این گونه جشنواره ها استفاده و بهره کامل برده شود.

نیکبخت با بیان اینکه خواسته من از شهرداری این است که در شهر باید تغییراتی ایجاد شده و ورودی‌های شهر ساماندهی شود، گفت: موزائیک های تمام پیاده روهای سطح شهر از بین رفته‌اند و برای قدم زدن گردشگران چندان جالب نیست.

وی با تأکید بر اینکه شهرداری قول داده است که تا قبل از برگزاری جشنواره‌ها وظایف محوله را انجام دهد، تصریح کرد: می‌توانیم از اعتبارات عمرانی به شهرداری کمک کنیم اما از اعتبارات جاری نمی‌توانیم.

استاندار همدان با اشاره به اینکه تعیین شده است که رویداد همدانم پایتخت گردشگری در تیرماه 97 برگزار شود درحالی که برگزاری رویداد در این ماه نیز زود است، افزود: وقت کافی برای اقدام در این راستا نداریم و برگزاری این رویداد و استفاده مطلوب بسیار زمان بر است.

نیکبخت با بیان اینکه تبلیغات در راستای همدان 2018 ضعیف است و تبلیغاتی در این راستا در شهر ندیده‌ام، عنوان کرد: مردم تبریز از برگزاری رویداد تبریز 2018 اطلاع دارند اما کسی از جشنواره‌ها و رویدادهای همدان 2018 خبر ندارد.

وی در مورد تخریب ناگهانی سه بنای تاریخی در محله کبابیان همدان تأکید کرد: از شهرداری و میراث فرهنگی در این راستا بسیار گله مند هستم و میراث فرهنگی زمانی که این موضوع را شنید باید جلوگیری می‌کرد.

استاندار همدان با تأکید بر اینکه در راستای تخریب این بناهای تاریخی همه توجیه داریم ولی کاش تخریب نمی‌شد، ابراز کرد: اگر هم قرار بر تخریب و خطرآفرینی این بناهای تاریخی بود باید قبل از تخریب اطلاع رسانی انجام می‌شد و اگر شهردار منطقه یک مقصر است اگر شده به بهانه این اقدام او را عزل کنید.

نیکبخت خطاب به شهردار همدان در مورد اینکه همدان جز شهرهایی است که برای میزبانی شهرداران آسیایی انتخاب شده است، تأکید کرد: از هیچ رویداد آسیایی، جهانی و قاره ای به سادگی از کنارش عبور نکنید و از هر رویدادی که می‌تواند همدان را معرفی نکند به خوبی استفاده کنید.

وی با اشاره به اینکه در راستای برگزاری رویداد همدان 2018 باید به تبلیغات خارج از استان بیشتر از تبلیغات داخل استان توجه شود، بیان کرد: باید در استان جاذبه و انگیزه هایی برای جذب گردشگران خارجی و داخلی ایجاد کرد.

استاندار همدان با بیان اینکه این در شأن همدان نیست چرا که همدان آمادگی، استعداد، ظرفیت و امکانات لازم را برای گردشگری دارد که در سطح ایران کم نظیر است، عنوان کرد: همدان جاذبه‌های لازم را دارد اما باید در راستای جذب گردشگر اقدام کنیم.

نیکبخت با تأکید بر اینکه هدف از برگزاری رویدادها توسعه محور گرشگری و ایجاد ظرفیت‌های مناسب برای سرمایه گذاری است، ابراز کرد: باید مصادیقی در راستای جذب سرمایه گذار تعریف شود چرا که اگر با برگزاری این رویدادها نتوانیم حتی چند سرمایه گذار را جذب کنیم هیچ سودی به دست نیاورده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه باید سرمایه‌ها و ظرفیت‌های استان را برای جذب گردشگر معرفی کنیم، اظهار داشت: به همراه حضور شرکت های گردشگری خارجی در همدان باید افرادی مسلط به زبان های خارجی و مسلط به امور اقتصادی و سرمایه گذاری انتخاب کنیم که راهنمایان مسئولان و گردشگران خارجی باشند.

استاندار همدان با بیان اینکه باید کتاب هایی به زبان های عربی، فارسی و انگلیسی تدوین شود، ابراز کرد: در حضور نمایندگان صدها کشور خارجی در همدان باید حداقل بیش از 15 تفاهم نامه درست و حسابی برای همدان منعقد شود.

نیکبخت با تأکید بر اینکه ارزش خاصی برای رسانه‌ها قائل هستیم، اظهار داشت: برای رسانه‌های استان میراث فرهنگی بسیار مهم است که در صورت دیدن ضعف انتقاد می‌کنند اما بسیار خوب است که تخریب نکنند.

وی با اشاره به اینکه در راستای رویداد همدان 2018 از افراد صاحب نظر کشوری به صورت موقت کمک گرفته شود، بیان کرد: باید خروجی و حاصل این جشنواره ها توسعه استان باشد و در تبریز نیز حضور داشته و از اطلاعات انها استفاده کنید.

استاندار همدان با بیان اینکه زمان آزمون و خظا نداریم، تاکید کرد: در راستای برگزاری رویداد ههمدان 2018 از ظرفیت های بخش خصوصی، سمن ها، هتل داران، فعالان گردشگری و غیره استفاده شود.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازخبرگزاری تسنیم ، تاریخ انتشار 28دی 96، کدمطلب:1631177، www.tasnimnews.com


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۴۲ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۲
0
0
اگه به مسایل توریستی هدان توجه ویژه کنن میتونن چند برابرشو تو همدان 2018 به دست بیارن از لحاظ مالی
ا.ف75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۲
0
0
تا همه سازمان ها با هم متحد نشن نمیشه رویداد رو اونطور که شایستست برگذار کرد
ن.ف83
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین