پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۷۱۵۱۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۳
مدیرکل اداره میراث‌فرهنگی استان همدان درباره تاثیر برگزاری رویداد‌های جهانی همدان روی اقتصاد بازار و معیشت مردم گفت: «نباید توقع داشت بلافاصله بعد از برگزاری برنامه همدان ۲۰۱۸، گردشگران به استان سرازیر شوند.» علی‌اصغر مالمیر افزود: «اگر قبول داشته باشیم که گردشگری مقوله‌ای اقتصادی است، باید بدانیم که مکانیزم اقتصاد و بازار بر آن حاکم است و بر مبنای بازار عرضه و تقاضا پیش می‌رود. بر همین اساس ما به هر صورتی که بتوانیم تقاضا را تحریک می‌کنیم. این موضوع خود به خود سبب افزایش عرضه از سوی بنگاه‌های گردشگری می‌شود و به این صورت تبادل گردش مالی اتفاق می‌افتد.»

شعار سال: مدیرکل اداره میراث‌فرهنگی استان همدان درباره تاثیر برگزاری رویداد‌های جهانی همدان روی اقتصاد بازار و معیشت مردم گفت: «نباید توقع داشت بلافاصله بعد از برگزاری برنامه همدان ۲۰۱۸، گردشگران به استان سرازیر شوند.» علی‌اصغر مالمیر افزود: «اگر قبول داشته باشیم که گردشگری مقوله‌ای اقتصادی است، باید بدانیم که مکانیزم اقتصاد و بازار بر آن حاکم است و بر مبنای بازار عرضه و تقاضا پیش می‌رود. بر همین اساس ما به هر صورتی که بتوانیم تقاضا را تحریک می‌کنیم. این موضوع خود به خود سبب افزایش عرضه از سوی بنگاه‌های گردشگری می‌شود و به این صورت تبادل گردش مالی اتفاق می‌افتد

وی با بیان اینکه برخلاف آنکه برخی، حضور گردشگران داخلی را در اقتصاد شهر موثر نمی‌دانند، تصریح کرد: «اگر خود همدانی‌ها هم در بنگاه‌های گردشگری هزینه کنند، گردش مالی اتفاق می‌افتد که رشد اقتصادی به دنبال خواهد داشت.» این مقام مسوول اضافه کرد: «اگرچه ما اعتقاد داریم که چنین اقداماتی در درازمدت خود را نشان می‌دهد، ولی براساس آمار، میزان گردشگران ما رشد خوبی داشته‌اند که متاثر از همین تبلیغاتی بوده که به بهانه برگزاری این رویداد‌ها انجام گرفته است.» مالمیر تاکید کرد: «آماری که ارائه می‌دهیم، خطا ندارد و براساس شاخص‌های موجود بوده است. در این آمارها، افرادی را که برای بازدید از جاذبه‌ای اقدام به خرید بلیت کرده‌اند یا در هتل‌های همدان اقامت داشته‌اند، حساب می‌کنیم

مدیرکل اداره میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان همدان یادآور شد: «تبلیغات و گزارش‌هایی که رسانه‌های مختلف در این مدت به مناسبت رویداد همدان ۲۰۱۸ برای آن انجام دادند، سرمایه‌ای‌ است که به دلیل برگزاری چنین رویدادی در همدان اتفاق افتاده است. اگر این رویداد جهانی در همدان اتفاق نمی‌افتاد و ما می‌خواستیم که این تبلیغات را خودمان انجام دهیم، هزینه به مراتب بالایی را باید می‌پرداختیم.» مالمیر خاطرنشان کرد: «صدای همدان تا به حال شنیده نمی‌شد؛ ولی اکنون آرام آرام صدای این منطقه در حال شنیده شدن است و توجه سازمان‌ها و رسانه‌ها به آن معطوف شده است.»

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت دنیای اقتصاد، تاریخ انتشار 3 آذر 97، کد مطلب: 3467115، www.donya-e-eqtesad.com


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۵
0
0
س.ح75
من همدانی هستم از این اتفاق زیبا در شهرم واقعا خوشحالم
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین